STRUČNJACI IZDVAJAJU

IMATE LI SVE ŠTO TREBA DA BISTE POSTALI ŠEF? Sedam karakteristika koje morate imati želite li biti dobar poslovni vođa

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 19.10.2016. u 00:00

People work at the Facebook office in Berlin, Germany, August 29, 2016. REUTERS/Stefanie Loos - RTX2NN55
REUTERS

Ilustracija

Brojni su razlozi zašto i kako netko dolazi do viših pozicija, no biti dobar šef nije lako. Više pozicije sa sobom donose više odgovornosti, a time i više stresa s čime se ne bi svatko znao nositi.

Stručnjaci su izolirali sedam specifičnih karakteristika koje bi treba posjedovati svaki šef, a ako ih ne posjeduje, onda bi ih svakako trebao usvojiti. Pam Rogerson, direktorica ELAS grupacije koja nudi konzultantske usluge za sektor ljudskih resursa, kaže da je dobar vođa iskren, pouzdan, samouvjeren, uvjerljiv, inspirativan, ima viziju, pošten, predan i savjestan sa snažnim moralnim kompasom, piše Daily Mail.

Ovo je sedam karakteristika oko kojih se stručnjaci slažu da garantiraju uspjeh u poslovnom svijetu:

1. Dobar šef ima viziju i zna je prenijeti

Nikamo nećete dospjeti ako ne znate što želite i ako to ne znate prezentirati drugima na način da ih uvjerite da se i sami predaju vašoj viziji, a to podrazumijeva ne samo zaposlenike već i potencijalne klijente.

2. Zna složiti kvalitetan tim

Kako bi složio održiv tim, šef mora točno prepoznati sposobnosti i karakteristike koje su potrebne za obavljanje posla, kao što dobar trener u svom nogometnom timu mora prepoznati talente.

3. Samosvjestan je

Stručnjaci napominju da je vrlo važno da vođa tima vjeruje u sebe, ali i potiče konstruktivnu kritiku. Kad gradi tim ljudi s kojima će u budućnosti raditi, mora uzeti u obzir svoje slabosti i osigurati u timu mjesto osobi ili više njih koji su jaki u području koje njemu ne ide tako lako.

4. Duhovit je

Sposobnost zezanja na vlastiti račun i prepoznavanja komičnog u raznim situacijama pomoći će vam prevazići mnoge prepreke s kojima ćete se neizbježno suočiti. Vođenje posla podrazumijeva i upoznavanje novih ljudi za što humor također dobro dođe.

5. Ponizan je

Svatko, bez obzira na kojoj se poziciji nalazi, treba biti svjestan činjenice da uvijek može bolje i da postoji još niz ljudi koji bi i bolje mogli raditi isti posao, pa čak i neki koji se već nalaze u timu.

6. Ima ljudskosti i iskren je

Briga za ljude i dugoročno razmišljanje uvijek će biti korisnije od sebičnog, kratkoročnog i pohlepnog razmišljanja. Osim toga, važno je biti dosljedan i napraviti ono što se obeća. Uvijek budite iskreni!

7. Mirno spava

Kad je netko opterećen gomilom briga i misli, ponekad je teško podnijeti stres. Međutim, uspješni vođe uvijek pronađu način kako se nositi s tim i uglavnom mirno spavaju, a važno je pored sebe imati i osobu koja nije dio radne okoline, a s kojom se može popričati o problemima.

Izdvajamo