Otkupom bankovnih potraživanja i kupnjom dionica od malih dioničara, tvrtka Crodux derivati dva generala Ivana Čermaka postala je vlasnik 33,95 posto dionica zadarskog Tankerkomerca, ali se očekuje da će Crodux vrlo brzo postati većinski vlasnik posrnulog poduzeća koje se godinama muči s prijetnjom stečaja, dugovima od oko 250 milijuna kuna i višegodišnjim sudskim sporovima s državom oko koncesije za njegov najvredniji dio - Marinu Zadar u središtu grada.
Naime, u ponedjeljak je Čermakova tvrtka Crodux derivati dva investicijsku zajednicu obavijestila da je u petak kupila paket dionica Tankerkomerca i da je u obvezi objavljivanja ponude za preuzimanje tog društva. Ona će, najvjerojatnije, malim dioničarima ponuditi da joj prodaju dionice po cijeni od 130 kuna, po koliko ih je ona u petak kupila u paketu.
Čermakov ulazak u Tankerkomerc u Zadru je izazvao golemu pozornost upravo zbog Marine Zadar, za koju su koncesiju htjeli dobiti i turski investitori iz Dogus grupe koji u neposrednoj blizini trebaju graditi Hyatt Regency Zadar Maraska. Gradnja tog hotela već dobrano kasni, a iz Dogusa su svojedobno poručili da “svaki investitor, u ovom slučaju brend Hyatt, traži sigurnost i jasnu viziju razvoja okruženja lokacije na kojoj ostvaruje svoju investiciju” te da “nije neobično da investitor želi znati što se događa u neposrednom susjedstvu kako bi donio najbolju odluku o daljnjem razvoju tog projekta”.
Premda se u Zadru nagađa da bi Čermakov ulazak u Tankerkomerc mogao značiti i odustajanje Dogusa od gradnje 100 milijuna eura vrijednog hotela, koji oni očigledno vezuju uz preuzimanje Marine, u turskoj kompaniji nisu željeli komentirati Croduxovo “uplovljavanje” u nju.
- Dogus grupa i dalje čeka ishod natječaja za koncesiju nad Marinom Zadar, nadajući se da će biti transparentan. Drugih komentara nemamo - izjavili su nam iz Dogus grupe.
Zašto Čermak ulazi u Tankerkomerc?
- Kada smo ušli u poslovnu suradnju s Tankerkomercom kroz korištenje terminala u Gaženici, najprije smo morali uložiti tri milijuna eura u njegovo osposobljavanje, nakon čega smo u Gaženicu doveli više od 200.000 tona novog tereta. Sada nam je u interesu imati vlastiti terminal i prvenstveno smo zbog toga ušli u Tankerkomerc. Želim naglasiti da smo to htjeli obaviti pošteno, pa smo, nakon što smo otkupili bankovna potraživanja, izbjegli moguću dokapitalizaciju i otkupili smo dionice od malih dioničara - kaže Ivan Čermak, navodeći da će naftni biznis i dalje ostati zaštitni znak Croduxa.
- Namjera nam je udvostručiti kapacitete postojećeg terminala, gdje na 80.000 četvornih metara prostorna dokumentacija omogućava širenje skladišnog i proizvodnog prostora i gradnju novih rezervoara. Uskoro ćemo objaviti naše projekte kroz koje u Zadar namjeravamo investirati 20-ak milijuna kuna i dodatno zaposliti još 500 ljudi. Turizam nas zanima, ali terminal i naftni biznis ostat će 90 posto naše djelatnosti - kaže Čermak.
A što je s nautičkim turizmom? Kakva je budućnost Marine?
- Ući ćemo u razgovore s državom i ponuditi isti model: postizanje dogovora i nagodbe o otkupu dugova prema državi, pa ishoditi koncesiju za Marinu. Samo ako do tog dogovora dođe, a vjerujem da hoće. Spremni smo i na ulaganje u nautički turizam - kaže Čermak.
U Tankerkomercu su dosad mislili da im vlade i ministri nisu bili skloni, pa se kalkulira da je Čermak dobio nekakav mig iz Banskih dvora za ulazak u tvrtku koja je samo državi dužna 60-ak milijuna kuna.
- Ne, nema tu nikakvog miga. Ne vidim zašto bi bilo koja Vlada intervenirala u Tankerkomerc, ovo je privatni sektor, a na državi je da samo utvrdi zakone i donese regulativu. Naš je interes pošteno rješavanje dugova, pokretanje investicija i širenje kompanije. Ako se za istim stolom nađu dobronamjerni i razumni ljudi, svi sporovi i problemi se mogu riješiti. Očekujem razumijevanje i ništa drugo - tvrdi Čermak, koji smatra da bi bilo neprirodno od cijele tvrtke uzeti samo koncesiju te zanemariti otkup dugova i dodatna ulaganja.
iPritom Čermak najavljuje da se eventualno širenje Croduxa u nautički turizam može izvesti i s domaćim ljudima te da njegova tvrtka, uđe li u taj posao, neće uzimati nikakvog novog partnera jer je to Croduxov način rada.
Iz njegovih se riječi može naslutiti da će u razgovorima s državom pri rješavanju pitanja koncesije biti korištena dosadašnja argumentacija Tankerkomerca, u kojem su tvrdili da im se mora priznati dugogodišnje ulaganje 40 milijuna eura u Marinu, zbog čega su u još aktualnom sporu s državom na temelju prava dugogodišnjeg korištenja tražili i pravo koncesije.
POZADINA DEALA U ZADRU
Čermak pojasnio zašto preuzima Tankerkomerc: Zanima nas marina, ali terminal i naftni biznis ostaju 90% naše djelatnosti. Zaposlit ćemo još 500 ljudi
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?