Čeka se 'Airbus' za baterije

EVO ZAŠTO RIMAC MORA TRAŽITI PARTNERE U KINI Kompanije iz EU ne proizvode baterije za e-automobile, debelo kasne u utrci s Kinom i SAD-om

Maroš Šefčovič
 EC

Europa mora proizvoditi vlastite baterije za električne automobile kako u utrci u području e-mobilnosti ne bi izgubila korak sa SAD-om i Kinom, upozorio je u početkom tjedna potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za energetiku Maroš Šefčovič.

"Moramo priznati da SAD i Kina na području električne mobilnosti napreduju znatno brže od nas", izjavio je Maroš Šefčovič za njemački list Sueddeutsche Zeitung.

Hrvatski Rimac automobili su, primjerice, upravo dobili 30 milijuna eura ulaganja od Camel grupe, sa sjedištem u Šangaju, najvećeg azijskog proizvođača baterija.

Kao i u 1970-ima, kada su proizvođači zrakoplova iz cijele Europe udružili snage kako bi uspješnije parirali američkom konkurentu Boeingu, tako i danas "trebamo Airbus u segmentu baterija', naglasio je.

Europske tvrtke trenutno uvoze litij-ionske baterije iz Azije, budući da im je to znatno jeftinije nego da ih same masovno proizvode.

"Ta tehnologija je prevažna da bismo je uvozili", smatra Šefčovič.

Europski proizvođači automobila prošlog su tjedna na međunarodnom automobilskom sajmu IAA u Frankfurtu najavili da će sljedećih godina lansirati niz novih modela električnih automobila.

Trenutno se električni i hibridni automobili prilično slabo prodaju jer javnost sporo prihvaća novu tehnologiju a ključna infrastruktura, kao što su stanice za punjenje, slabo je razvijena.

"Naš je cilj u što kraćem roku dovesti na prometnice velik broj automobila na alternativni pogon", naglasio je potpredsjednik EK, kazavši da će po potrebi tvrtke iz europskih fondova dobiti do dvije milijarde eura za istraživanje i razvoj te izgradnju potrebne infrastrukture.

Osim poticaja, nacrt europske direktive o prijevozu mogao bi obuhvatiti i obvezni udio električnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača, što bi bio "signal" tim kompanijama, te energetskim tvrtkama i cjelokupnoj javnosti, tvrdi Šefčovič.

Time bi EU slijedio primjer Kine koja se trenutno spori s inozemnim proizvođačima automobila oko udjela i početka uvođenja sličnih kvota.

Očekuje se da će Peking u novim kvotama za električna vozila koje će stupiti na snagu već iduće godine odrediti da udio električnih i hibridnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača mora iznositi minimalno osam posto, da bi 2019. godine taj udio porastao na 10 a 2020. godine na 12 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 12:02