Damir Dražetić

'Hrvatska nam je ključno tržište, Gorenje je tu već domaći brend'

Zagreb, 061017.
Gorenje, Zitnjak.
Damir Drazetic, direktor Gorenja Zagreb.
Foto: Davor Pongrcic / CROPIX
Davor Pongračić / HANZA MEDIA

Damir Dražetić, Gorenje Zagreb

Naši konkurenti su inovativni, što nam je dodatna motivacija da učvrstimo svoj položaj na tržištu

Od ove godine Gorenje Zagreb vodi Damir Dražetić. Iza tog 44-godišnjaka ukupno je pet godina rada u grupi Gorenje.

Prije toga Dražetić je radio u OMV-u Hrvatska te u Mercatoru. S njime smo razgovarali o tome kakvu je situaciju zatekao u hrvatskom dijelu Gorenja i kakvi su mu planovi daljnjeg poslovanja.

Novi ste čelni čovjek Gorenja u Hrvatskoj. Kako je biti na čelu te tvrtke? Što ste zatekli kada ste preuzeli položaj direktora?

- Novi sam čelni čovjek Gorenja u Hrvatskoj, no nisam u potpunosti nov u Gorenju. Prije nego što sam došao u Gorenje Zagreb, bio sam na čelu našeg poduzeća u Rumunjskoj, gdje smo u posljednjih pet godina postigli zavidne rezultate. Biti direktor Gorenja Zagreb, velika mi je čast i izazov s obzirom na to da je hrvatsko tržište jedno od ključnih u našoj grupaciji, a Gorenje na ovom području uspješno posluje dugi niz godina.

Koliki je danas udio Gorenja na hrvatskom tržištu bijele tehnike i kućanskih aparata te kako se nosite s konkurencijom? Kako stojite na tržištima ostalih zemalja u okruženju?

- Gorenje je kao brend na područjima jugoistočne Europe prisutno dugi niz godina, takoreći od samog osnutka, a nedavno smo proslavili 65 godina postojanja. Neka od ključnih tržišta cijele grupacije upravo su Hrvatska, Slovenija, Srbija te ostale zemlje regije u kojima je Gorenje prihvaćeno kao domaći brend. Unatoč konkurenciji koja je sa svakim danom sve prisutnija na hrvatskom tržištu, uspjeli smo zadržati vodeći tržišni udio u prodaji bijele tehnike i malih kućanskih aparata. Naši konkurenti su inovativni i željni uspjeha, što nas same također dodatno motivira da učvrstimo svoj položaj i pronađemo nove načine kako pristupiti korisnicima.

Za kojim vašim proizvodima postoji najveća potražnja u Hrvatskoj, a kod kojih proizvoda, s druge strane, trpite najveće konkurentske pritiske?

- Teško je izdvojiti uređaje za kojima postoji najveća potražnja. Osnovni kućanski uređaji poput perilica rublja, hladnjaka, štednjaka ili ugradbenih uređaja za kuhanje, dakle pećnica i ploča, svakako su proizvodi za kojima postoji velika potražnja. Sušilice rublja i perilice posuđa uređaji su koji svakim danom postaju sastavni dio sve većeg broja kućanstva.Kada govorimo o pritiscima konkurencije, ona je podjednaka na svim područjima. Mnogo je brendova koji traže svoj komad kolača na našem tržištu, no smatram da je zdrava konkurencija jedan od pokretača želje za rastom i napretkom.

Koje ste inovacije dosad uveli u poslovanje te kakve planirate u budućnosti?

- U grupi Gorenje u punom smo jeku digitalne transformacije, koja podrazumijeva razvoj pametnih i povezanih uređaja, kao i digitalizaciju samog poslovanja. Nismo zaboravili ni naše kupce. Kada govorimo o uređajima, naši su razvojni centri raspoređeni u nekoliko država EU te svakodnevno rade na razvoju tehnoloških rješenja kako bi se korisnicima osigurali uređaji koji će pojednostaviti njihove kućanske obaveze.

U kojoj je mjeri za vaše poslovanje bitna prodaja proizvoda, a u kojoj servisi? Je li tijekom krize došlo do rasta udjela servisa u prihodima vaše tvrtke?

- Vjerujem da je u svakom proizvodnom poduzeću, nakon same proizvodnje, prodaja sljedeći ključni faktor. Istodobno, postprodajne aktivnosti i briga o korisniku, u najmanju je ruku jednako važna. Kada govorimo o našim uređajima i njihovoj trajnosti, želio bih napomenuti kako smo sretni i ponosni kada nam se javljaju korisnici naših uređaja koje su kupili prije 20, 30, pa čak i 40 godina i koji su još u funkcionalnom stanju. Dodatno, Gorenje Zagreb ponosi se najraširenijom mrežom servisa u Hrvatskoj, koja djeluje kao potporni stup našoj prodaji, ali i korisnicima.

Podaci o poslovanju Gorenja u Hrvatskoj pokazuju da su se prihodi u prošloj godini, nakon nekoliko godina pada, stabilizirali, a da je gubitak smanjen, ali pao je i broj zaposlenih. Kakve promjene planirate?

- Prije svega, ponosan sam na kolege koji odrađuju odličan posao, a naš tim dodatno smo osnažili i osvježili novim snagama. Naši planovi usmjereni su na povećanje prodaje i, sukladno tome, povećanje tržišnog udjela. Istodobno konstantno osluškujemo puls i potrebe tržišta.

AZTN je Gorenje početkom godine kaznio s gotovo 1,6 milijuna kuna zbog, kako su ocijenili, sklapanja zabranjenih sporazuma, kojima su izravno ili neizravno utvrđivane fiksne ili minimalne prodaje cijene bijele tehnike i malih kućanskih aparata. Kako to komentirate?

- Gorenje je kažnjeno za sklapanje sporazuma u 2014. godini. Svakako poštujemo odluku iako smatramo da nismo učinili ništa nezakonito. Naši ugovori s trgovcima transparentni su i sukladni zakonima.

Planira li Gorenje pokretati proizvodnju u Hrvatskoj?

- U ovom trenutku Gorenje ima tvornice u tri europske zemlje - Sloveniji, Srbiji i Češkoj te razvojne centre u Švedskoj, Nizozemskoj, Češkoj i Sloveniji, što zasad zadovoljava naše proizvodne potrebe. Prema tome, nemamo informaciju da bi se u skoroj budućnosti otvarali novi pogoni.

Odražavaju li se na položaj Gorenja na hrvatskom tržištu sporovi Hrvatske i Slovenije?

- Nismo osjetili utjecaj otvorenih pitanja Hrvatske i Slovenije na naše poslovanje. Gorenje je na hrvatskom tržištu prisutno od samog početka, već više od 60 godina, te se u velikoj mjeri smatra domaćim brendom jer ipak je većina nas odrasla uz uređaje Gorenja.

Kako ocjenjujete poslovnu klimu u Hrvatskoj?

- Svako tržište ima svoje specifičnosti i pravila. Djelomično me iznenadio rast određenih istočnoeuropskih tržišta i mislim da bismo na tim primjerima i mi mogli ponešto naučiti. Hrvatsko tržište definitivno trenutno prolazi kroz fazu rasta. Ne bih imao ništa protiv da vidim još više entuzijazma, proaktivnosti i vjere u naše gospodarstvo, na svim nivoima.

Tagovi

Izdvajamo