ŠVEDSKA STREAMING TVRTKA

INICIJALNA PONUDA DIONICA Spotify u očekivanju izlaska na burzu, hoće li postati novi glazbeni Netflix?

    AUTOR:
    • Filip Pavić

  • OBJAVLJENO:
  • 03.04.2018. u 11:13

Christian Hartmann/REUTERS

 

U očekivanju inicijalne ponude dionica švedske streaming tvrtke Spotify, investitori pokušavaju odvagati moguće dobitke i rizike. Izlistavanja tvrtke određeno je za utorak, a vrlo je teško napraviti pouzdane projekcije jer se cijena dionice može kretati od 37,5 do 125 dolara, ističe MarketWatch.

"Ovaj pristup kompaniji će uštedjeti novac, ali isto tako će i donijeti početnu nestabilnost kada se dionicama počne trgovati, dok tržište ne pronađe zadovoljavajuću cijenu", komentirao je za The Guardian Laith Khalaf, broker u tvrtki Hargreaves Lansdown osvrćući se na strategiju kompanije koja sve nade polaže u povjerenje investitora da Spotify prepoznaju kao profitabilna tvrtku koja se može nametnuti između jake konkurencije poput Applea i Amazona.

Investitori se susreću s brojnim preprekama u određivanju vrijednosti jer švedska tvrtka do sada nije prijavljivala zaradu. Međutim, vrijednost će tvrtke biti svedena na iznos između 20 i 25 milijardi dolara, procjena je analitičara s The Guardiana. Također, pretpostavljeni gubici u zadnje tri godine iznose gotovo bilijun dolara. Razlog gubitaka može biti i u tome što Spotify nije vlasnik sadržaja koji korisnicima isporučuje, već je neprestano u nepovoljnoj pregovaračkoj poziciji s velikim izdavačkim kućama poput Universal Music, Sony Music i Warner Music. Jedno je od mogućih rješenja, napominju na MarketWatchu, jest da Spotify postane "glazbeni Netflix", odnosno da postane izdavačka kuća zadržavajući vlasništvo nad sadržajem koji izdaju.

S druge strane, Spotifyu u prilog ide solidan tržišni udio. Na globalnoj razini glazbenih streaming servisa drži udio od 40 posto, a prihodi tvrtke povećali su se sa 750 milijuna dolara u 2013. godini, na pretpostavljenih 5 bilijuna prošle godine. Također, očekuje se i povećanje broja korisnika sa 157 milijuna na 170 milijuna diljem svijeta.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo