DAVID MEĐU GOLIJATIMA

NOVI MOĆNI IGRAČI NA UNOSNOM TRŽIŠTU Kako je mala craft pivovara iz Dugog Sela osnovana prije samo dvije godine preotela posao korporativnom gigantu

Srđan Vrančić / CROPIX

 

I to se dogodilo - jedan mali craft proizvođač piva izgurao je jednog velikog industrijskog s jednog od najvećih europskih festivala i tako na velika vrata ušao na hrvatsko pivarsko tržište.

Nakon pet godina suradnje sa Zagrebačkom pivovarom, INmusic festival od ovog ljeta više neće imati u svojoj ponudi Ožujsko pivo, nego će glavno festivalsko pivo biti Hopper, inovativne i zanatske pivovare Crafter’s.

Vlastita tehnologija

- Nakon mjeseci pregovora i ispitivanja mogućnosti postigli smo dogovor s INmusicom za koji smatramo da će nas kvalitetno pozicionirati na tržištu i približiti naše proizvode i koncertnoj publici - istaknuo je tom prilikom Andrej Andrlić, direktor Crafter’s pivovare, u kojoj je glavni kuhar nagrađivani hrvatski “homebrewer” Silvije Boroš.

U dvije godine ti su domaći craft pivari postigli puno. Poslovanje su pokrenuli u Ivanić Gradu 2016. i od osnivanja rade s vlastitom tehnologijom i strojevima. Prije tri mjeseca, pak, preselili su se u svoj novi pogon u Dugom Selu, što je bio plan od početka - vlastiti pogon s vlastitom tehnologijom. Cjelokupnu investiciju financirali su privatnim sredstvima u iznosu malo manjem od 20 milijuna kuna, a dio je stigao iz fondova EU. Pogon je, priča Andrlić, tehnološki posve funkcionalan, no još se dovršavaju radovi oko uvođenja punog kapaciteta te radovi kozmetičke prirode (kušaonica piva, okoliš i sl.).

Nakon dovršetka planiranog - za mjesec dana - imat će pogon kapaciteta od 1,5 milijuna litara piva godišnje (trenutačni kapacitet je 750.000 litara godišnje). U početku su radili samo kegove, tj. pivo u bačvama za ugostiteljstvo, a sada su krenuli i s pivom u boci te maloprodajom, rade na širenju mreže i žele nacionalnu prisutnost. Festival je svakako dobra marketinška platforma za njihove ambicije. Dakako, može se očekivati da će craft piva biti nešto skuplja na festivalu nego što je bilo Ožujsko pivo, no osnivač i organizator festivala Zoran Marić uvjerava da cijena neće biti dramatično veća, nego u skladu s kupovnom moći hrvatske publike i tržišnim okolnostima. Crafter’s je, kaže Marić, imao kvalitetniji i konkurentniji ugovor i dogovorena je suradnja za ovu godinu, ali namjera je da ona bude dugoročna.

Srđan Vrančić / CROPIX
 

Neovisne pivovare

- Na tržištu se događaju dinamične promjene i male nezavisne pivovare su postale konkurentne velikim korporativnim pivovarama. Na jedan način svakako pratimo trendove, a osim toga, jedan smo od rijetkih neovisnih festivala u Europi gdje i festivali postaju sve više korporativni i želimo održati neovisne pivare jer smo i sami takvi. Znamo kako je teško pokrenuti i održati projekt u Hrvatskoj. No, nismo zatvoreni za buduće suradnje s ostalim pivovarama - napominje osnivač festivala na kojem se u nekoliko dana proda 50 tisuća litara piva.

U Hrvatskoj, inače, postoji šest većih aktivnih pivovara, no tržište je obilježeno rastućim trendom craft pivovara, kojih već ima 30-ak. Radi se o malim, zanatskim, nezavisnim pivovarama, koje najveći naglasak stavljaju na kvalitetu kuhanja piva. Craft scena je u uzletu koji je nezaustavljiv pa ne čudi što su se i druge velike industrijske pivovare odlučile vratiti korijenima. Učinila je to Daruvarska pivovara pa i Zagrebačka, koja se nakon INmusica okreće drugim projektima.

- Ove godine s drugim partnerom nastavljamo razvijati vlastitu platformu ‘Ožujsko glazbenu točionicu’ kako bismo ljubiteljima vrhunskog zvuka i dalje osigurali gostovanja vrhunskih svjetskih i domaćih glazbenih imena kao što su bili nedavno rasprodani koncerti Hladnog piva, Prophets of Rage, The Cult, Duran Duran... Našim potrošačima želimo odličnu zabavu na svim glazbenim događanjima, a INmusicu zahvaljujemo na dosadašnjoj suradnji i želimo puno uspjeha - odgovaraju iz te pivovare.

Proizvodnja piva u Hrvatskoj je stabilna ekonomska grana

Male nezavisne pivovare ovog su tjedna osnovale svoju grupaciju koja će djelovati unutar Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK. Kako je istaknuo Krešo Marić, voditelj te grupacije te ujedno i voditelj proizvodnje Pivovare Daruvar, glavni su im ciljevi zaštita interesa domaće industrije piva kroz promoviranje tradicionalne, zanatske proizvodnje, podizanje svijesti potrošača i imidža kategorije piva.

- Osnovni makroekonomski pokazatelji tržišta piva, kao i rastući trendovi aktivnih pivovara te njihov socioekonomski doprinos gospodarstvu, dokaz su da je industrija piva u EU i Hrvatskoj stabilna, jaka i prosperitetna te pruža siguran temelj za daljnji razvoj - kaže Marić.

U Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva, što domaću industriju piva svrstava na 22. mjesto u EU, dok ukupna godišnja potrošnja piva iznosi oko 80 litara po stanovniku.

 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo