Comminus

Od niza naizgled beskorisnih podataka oni stvaraju softver koji povećava prodaju. Počeli su s Deutsche Bank

 Matija Zeman, predsjednik Uprave IT tvrtke Comminus / HANZA MEDIA

Većina velikih tvrtki, bez obzira na djelatnost, u potrazi je za tehnološkim rješenjima koja će im ubrzati proizvodne procese, povećati prodaju i smanjiti troškove poslovanja. Na primjer, svi vozači na benzinskim crpkama kupuju gorivo i najčešće odmahuju rukom kad im pri plaćanju prodavač ponudi čokoladicu ili neki drugi proizvod koji je trenutačno na akciji. A postoji softver koji trgovcu odmah na ekranu pokazuje što je taj kupac prije kupovao da bi mu mogao ponuditi proizvod u skladu s njegovim specifičnim navikama.

Takva IT rješenja klijentima su inicijalno skupa, ali se već za nekoliko godina isplate jer omogućavaju razne uštede, primjerice, ukidanje nekih ljudskih radnji. Upravo se za takva rješenja specijalizirala zagrebačka tvrtka Comminus koja se bavi razvojem softvera. Sa svojih 40 stalno zaposlenih i još desetaka vanjskih suradnika još je u kategoriji manje tvrtke. Većini zaposlenika je manje od 30 godina, a među njima je i 15-ak žena, što je u IT sektoru prilično velik postotak.

Tvrtku je 2004. godine osnovao Krešimir Radošević, jedan od vodećih hrvatskih stručnjaka za informatičke baze podataka s bogatim međunarodnim iskustvom. On je od prvog dana do danas stopostotni vlasnik i zadužen je za razvoj poslovanja na stranim tržištima, a direktorsku palicu prepustio je jednom od svojih najbližih suradnika Matiji Zemanu (33), inženjeru elektrotehnike koji je stasao u tvrtki.

Njihovi klijenti mahom su osiguravajuća društva, financijske institucije, automobilska, farmaceutska i hotelska industrija, ali i maloprodaja. Više od 80 posto prihoda ostvaruju na inozemnim tržištima, najviše u Njemačkoj pa potom u Velikoj Britaniji, a imaju i klijente u Sloveniji i Bosni i Hercegovini. U Hrvatskoj su radili za nekoliko ministarstava.

Direktor ističe da svaka tvrtka ima puno podataka koji se na prvu čine beskorisnima.

- Mi ih obradimo, analiziramo i isporučimo u softverskom obliku. Od naizgled beskorisnih podataka stvaramo korisne informacije koje naši korisnici mogu iščitavati i koristiti uz pomoć softverskog alata. Nudimo isključivo personalizirana rješenja i pritom se trudimo biti inovativni i primjenjivati najmodernije tehnološke mogućnosti. Naš posao uvijek počinje snimanjem poslovnog procesa klijenta da bismo mu mogli ponuditi konkretna rješenja koja će ga učiniti konkurentnijim na tržištu - otkriva Zeman, dodajući da su upravo zbog takvog pristupa jedinstveni među hrvatskim proizvođačima softvera.

Kao jedan od primjera Zeman navodi rješenje za program vjernosti i analizu navika kupaca koji su radili za nekoliko najvećih hrvatskih lanaca ljekarni. Program omogućava praćenje proizvoda koje kupuje svaki pojedini kupac u ljekarni koja na taj način točno zna što bi mu se, kad sljedeći put dođe, još moglo ponuditi od proizvoda. Riječ je zapravo o vještom marketinškom alatu kojim se podiže prodaja i povećavaju prihodi.

- Njemačkom klijentu napravili smo mobilnu aplikaciju namijenjenu isključivo menadžerima u tvrtki koji ovisno o svojoj poziciji mogu u svakom trenutku na mobitelima iščitati najnovije podatke o poslovanju. Hrvatskoj agenciji za lijekove HALMED razvili smo sustav nacionalnog registra lijekova i provjeru kvalitete. Hotelima nudimo aplikacije za praćenje usluga koje koristi pojedini gost. Gost hotela preuzimanjem te aplikacije može mobilnim telefonom otključati sobu bez korištenja kartice ili plaćati piće u baru - kaže Zeman.

Comminus iz godine u godinu širi spektar svojih klijenata do kojih najčešće dolazi po preporuci postojećih, a i prihodi su im u stalnom porastu. Tako su 2016. završili s nešto više od 14 milijuna kuna prihoda, što je pet posto više nego prethodne godine. Trend rasta se nastavlja pa očekuju da će ove godine premašiti 15 milijuna kuna. U skladu s time stalno povećavaju broj zaposlenih. Tvrtka je svoj život počela tako što je vlasnika Radoševića kao tehničkog stručnjaka prepoznala njemačka Deutsche Bank te ga angažirala da joj izradi optimizaciju baze podataka. Već iduće godine zapošljava trojicu programera, a 2008. imaju 20 zaposlenih, da bi se do danas taj broj udvostručio.

- Ponekad zapošljavamo i ljude bez velikog iskustva koji su spremni učiti i razvijati se u poslu. Bitna je spremnost na stalno učenje jer je u našem poslu ključno stalno praćenje najnovijih svjetskih tehnoloških dostignuća. Nije lako naći kvalitetne radnike s iskustvom, a ljudi koji dolaze s hrvatskih fakulteta često ondje nisu imali prilike steći dovoljno specifičnih znanja koja su važna u suvremenoj softverskoj industriji. Zato puno polažemo u edukaciju naših zaposlenika - ističe Zeman uvjeren da ima još mnogo prostora za širenje pa ambiciozno vjeruje da će sljedećih nekoliko godina imati stotinjak zaposlenika i time se svrstati među najveće hrvatske proizvođače softvera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. ožujak 2024 12:43