POČELI S OSVAJANJEM

PLAN TAKSI CAMMEA ZA SRBIJU Vladimir Minovski: 'U Beogradu startamo sa 30 vozila, a cilj nam je do kraja godine imati ih 350'

    AUTOR:
    • Viktorija Macukić

  • OBJAVLJENO:
  • 03.04.2018. u 16:12

Zagreb, 010716.
Ulica Damira Tomljanovica Gavrana 15.
Nakon 10 godina poslovanja Taxi Cameo preselio se na novu lokaciju.
Na fotografiji: Vladimir Minovski.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / CROPIX

Vladimir Minovski

Ovog proljeća taksi Cammeo počet će voziti po beogradskim ulicama i Srbija će tako postati treća zemlja u regiji u kojoj posluje ovaj taksi-prijevoznik. Startat će s oko 30 vozila, od kojih će većina vozača voziti pod franšizom Cammea, kao samostalni vozači, ali u Cammeovim automobilima i koristeći njihov sustav, a dio će taksista voziti kao “pravi” Cammeo prijevoznici.

Veliki je to korak za obiteljsku tvrtku koja je 2006. krenula iz Rijeke. Direktor Cammea Vladimir Minovski posebno je zadovoljan jer je, nakon što je preuzeo tvrtku 2013. godine, grupacija počela širiti poslovanje.

Usluga za turiste

- Beograd je naš posljednji veći pothvat. Danas ondje vozi 7000 taksija, to je dva i pol puta više nego što ih ima u cijeloj Hrvatskoj, a cijena usluge je povoljna. Međutim, kvaliteta usluge i inovativnost naše aplikacije za korisnike koja je dostupna za iPhone i Android uređaje je ono što će nas istaknuti od konkurencije. Naš plan je da do kraja ove godine u Beogradu imamo 350 taksija, odnosno 500 zaposlenih - govori Vladimir Minovski koji se sjeća kako je Cammeo počeo prije 12 godina.

- Taksista je te 2006. godine bilo malo, a njihove uslugu su koristili tek poneki turisti. Cijene usluge su pak bile obrnuto proporcionalne kvaliteti, a takvo tržište nije bilo samo u Rijeci, već i u drugim gradovima. Najteže od svega je bilo spustiti cijene, ali optimizacijom troškova i smanjenjem marže smo uspjeli već 2006. u Rijeci voziti za 13 kuna - kaže Minovski i dodaje kako su krenuli sa 13 vozila i već su prvog dana bili rasprodani zahvaljujući sustavu spajanja vožnji u kojima više osoba, koje putuju u istom smjeru, dijeli trošak vožnje.

Danas Cammeo vozi u 15 gradova i broji više od 1500 zaposlenih. Nakon Rijeke Cammeo je počeo voziti u Osijeku, a najteži je bio dolazak u Zagreb, koji je ujedno bio kraj monopolizacije taksi-tržišta u metropoli, a dugo je dolazilo i do fizičkih obračuna između konkurencije. No, Minovski ističe kako su ih, unatoč negativnim iskustvima s kolegama taksistima, korisnici u Zagrebu vrlo brzo prihvatili.

- Sigurna i nova vozila, uredni vozači i povoljna usluga još jednom su se pokazali kao jamac uspjeha među korisnicima. Do tada je bilo gotovo nemoguće da se mladi iz izlaska kući sigurno vrate taksijem, da naši umirovljenici na plac ili pregled odu taksijem.

Vožnja taksijem nekoć je predstavljala nepotreban luksuz i prilično neugodno iskustvo, a danas je to dio svakodnevice. Drago nam je da je Cammeo promijenio navike korisnika - dodaje Minovski i navodi kako se tržište taksi-usluga u sedam godina otkako voze u metropoli povećalo za otprilike deset posto, što znači da su otvorili prostor za rad i konkurenciji.

Mobilnost

Iako im je pružanje taksi-usluga primarna djelatnost, Cammeo grupa prije nekoliko godina proširila je poslovanje.

- Cammeo je odavno prestao biti samo taksi-prijevoznik. Danas smo regionalni lider u gradskoj mobilnosti putnika, bavimo se IT-om, ali i prodajemo franšizu. Oduvijek smo za sebe govorili da nismo samo taksisti, već da smo prije svega poduzetnici i da se bavimo biznisom. Čime se danas Grupa sve bavi, vjerujem da smo to i dokazali - objašnjava Minovski i dodaje kako odnedavno imaju i novu uslugu, Cammeo Black za VIP korisnike, a izvan granica Hrvatske, ali i regije poznati su po svojoj Taxi Navigator platformi.

- Kako bismo optimizirali poslovanje, morali smo u jednom trenutku digitalizirati i automatizirati sve poslovne procese. Tada smo osmislili sustav Taxi Navigator koji objedinjuje cijeli know-how našeg poslovanja: zaprimanje poziva, uslugu call centra i aplikacije za korisnike, pa sustav dodjele vožnji, sustav automatskih izvještava i aplikaciju koju koriste naši vozači. I, naravno, sustav za menadžiranje poslovanja koji daje uvid u analitičke podatke uživo.

Drugim riječima, ako negdje postoji nekakav problem, možete reagirati u trenutku kada se on dogodio - kaže Minovski i dodaje da tu uslugu izvode u 13 zemalja od Njemačke do Katara, a koristi ga više od 13.000 taksi-vozila.

Franšize

Tu su i Cammeo franšize koje omogućavaju vozačima poduzetnicima da voze samostalno, ali pod brendom Cammeo koji im osigurava automobile i tehničku podršku.

Nakon Uskrsa Cammeo će početi voziti u Kopru, koji će biti treći slovenski grad u koji će ući ovaj taksi-prijevoznik, a najavljuju da bi se uskoro mogli vratiti u Split, iz kojeg su se morali povući zbog državne administracije.

- Cammeova ekspanzija je tek počela. Dugo smo se pripremali, slagali se interno, gradili povjerenje stranaka i zaposlenika. Do 1. lipnja trebali bismo poslovati u sveukupno 33 grada u tri države. Danas smo regionalni lider u gradskoj mobilnosti, ali analizirajući i tržišta zapadnih te sjevernih zemalja, vidimo određeni prostor za naš dolazak. Međutim, to su za sada još uvijek samo ideje - dodaje direktor Cammea.

Izdvajamo