Sanjin Šolić

Prvi čovjek Grupe Jadranka: Vjerujem da rast bookinga najavljuje odličnu sezonu

Problem pronalaska kvalitetnih sezonskih radnika uspješno smo riješili. Iskoristili smo sve mogućnosti koje nam se pružaju, od HZZ-a do medijskih kampanja
Sanjin Šolić, predsjednik Uprave Jadranke
 Davor Zunić / CROPIX

Najveća lošinjska hotelska grupacija, Jadranka Grupa, ove godine slavi svoju 70. obljetnicu, ali obilježava i 130 godina od pojave turizma na Malom Lošinju.

Predsjednik Uprave Sanjin Šolić u povodu toga za Jutarnji otkriva detalje daljnjih ulaganja Grupe, rezultate predsezone te detalje odnosa s HDZ-ovim ministrom turizma Garijem Cappellijem.

Najavili ste velika ulaganja u unapređenje ponude tijekom idućih nekoliko godina. U što ćete, konkretno, uložiti?

- Nekoliko je ključnih projekata koji su sastavni dio strateških ciljeva Grupe Jadranka. Kratkoročno, nužna je gradnja novih kapaciteta za smještaj sezonaca, a potom slijedi uređenje i gradnja dodatnih sadržaja u Zoni Punta i Sunčanoj uvali, kojima ćemo dopuniti i unaprijediti sadašnju ponudu od četiri zvjezdice. Nakon toga krećemo na završetak Čikata - uređenje cijele šetnice i plaža, rekonstrukciju i dizanje na razinu pet zvjezdica resorta Helios, hotela Čikat i vile Bianche te uređenje još dvaju elitnih restorana u toj uvali. U dugoročnom razdoblju planira se i gradnja Eco golf resorta Matalda te nove marine. Cijeli je proces, naravno, dugotrajan i jako zahtjevan i svjesni smo važnosti svih komponenata koje ga obilježavaju - od vremenske i financijske do destinacijske, koja podrazumijeva važnost da nas u svemu što radimo prati okruženje. Treća je komunikacijska, jer itekako razumijemo da se tek razvijamo i postajemo relevantni na turističkoj karti. Tek nakon realizacije projekta Zračne luke i golf resorta možemo govoriti o cjelogodišnjem turizmu na otocima Lošinju i Cresu.

Planira li Jadranka u budućnosti učiniti neki iskorak iz Lošinja?

- Sada je jako puno zadanih i usvojenih planova koje trebamo realizirati na Lošinju. Dugoročni su i njihova je provedba vremenski i financijski zahtjevna. Zbog toga o takvim mogućnostima sada zaista ne razmišljamo.

Kakvi su vam pokazatelji za travanj u odnosu na prošlu godinu?

- Pokazatelji su odlični, imamo značajan porast bookinga u hotelima, vilama i kampovima i vjerujemo da to najavljuje odličnu sezonu. U hotele i vile našega brenda Lošinj Hotels & Villas i dalje većina gostiju dolazi s tradicionalnih tržišta - iz Austrije, Slovenije, Njemačke i Italije, a kod kampova omjer gostiju nešto više ide u korist onih koji dolaze iz Njemačke i Slovenije, potom iz Austrije, Italije te zemalja Skandinavije. Ove godine bilježimo i velik porast gostiju iz Poljske i Nizozemske, a usto nam se otvaraju i neka nova tržišta koja sve više pokazuju interes za Hrvatsku, odnosno Lošinj.

Jeste li uspjeli osigurati dovoljno radne snage ili vam je još nedostaje? Čula sam, naime, da su vam se na oglase za posao javljali čak i kandidati iz Makedonije...

- Istina, ove smo godine imali puno problema u pronalasku kvalitetnih radnika, ali problem smo uspješno riješili. Iskoristili smo sve mogućnosti koje nam se pružaju, od HZZ-a do medijskih kampanja, kako bismo privukli nove radnike i javilo nam se puno različitih profila ljudi, ali jako je malo radnika one razine koju mi tražimo. Primili smo puno prijava i iz Makedonije, ali ti kandidati, nažalost, ne ispunjavaju uvjete za rad u Hrvatskoj. Ulazak u EU i otvaranje tržišta potencirali su ovaj problem i sigurno je da će se za sljedeću sezonu on morati rješavati na drugačiji način.

Koliko je na hotele utjecalo ukidanje međustope PDV-a?

- Sigurno je da nam je pomoglo to što je izbjegnut rast PDV-a na pansionsku hranu, pa smo, kao hotelijeri, uspje li u određenoj mjeri anulirati cijene. Ali, činjenica je da će se ta promjena najviše osjetiti u izvanpansionskom sektoru, gdje mora doći do korekcije cijena. To će manje osjetiti naši gosti u hotelima s četiri i pet zvjezdica.

Koliko ste zadovoljni ministrom Garijem Cappellijem? Hotelijeri navodno nisu presretni?

- Kada govorimo o suradnji s državom na razini Vlade, nama je najvažnije da su se u proteklih nekoliko godina stvari pomaknule s mrtve točke i na najvišoj razini upravljanja situacija je puno operativnija. Što se tiče ministra Cappellija, još kao gradonačelnik Maloga Lošinja pomagao nam kada je trebalo učiniti iskorak. Ima ispravnu viziju razvoja turizma, ali priča nikada nije jednostavna niti se tiče operativnosti samo jednoga ministarstva. To sam naučio na primjeru razvoja Grupe Jadranka.

Vjerujete li da će vam Vlada, u smislu poreza na nekretnine, izaći ususret i ograničiti tu naplatu na maksimalno 1,5% prihoda?

- Vjerujem u to, jer sam s hotelijerima bio na sastanku na kojem su nam to obećali premijer, potpredsjednica Vlade i ministar turizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 19:18