OLAF KOCH

ŠEF METRO-a 'Ne razmišljamo o preuzimanju Velpra. Usredotočeni smo na unapređenje vlastitog poslovanja u Hrvatskoj'

 
Olaf Koch
 Ronald Goršić / Hanza Media

Olaf Koch na čelu je Metro Grupe od siječnja 2012. godine. Proteklih je nekoliko dana boravio u Hrvatskoj, gdje se došao upoznati s aktivnostima ovdašnjeg Metroa. U ponedjeljak, prvog dana posjeta, bio je u Splitu i posjetio je tamošnji veleprodajni centar Metroa u Kaštel Sućurcu. Tijekom posjeta sastao se i s kupcima Metroa.

Metro Cash & Carry u Hrvatskoj posluje u devet veleprodajnih centara, od kojih su dva u Zagrebu, po jedan je u Osijeku, Puli, Poreču, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zadru, a drive-in u Dubrovniku. Metro je specijaliziran za veleprodaju i prehrambene proizvode, a u fokusu mu je B2B poslovanje.

U kratkom razgovoru Koch ističe da je zadovoljan poslovanjem Metroa na našem tržištu te najavljuje daljnju digitalizaciju, koja bi iz temelja trebala promijeniti način poslovanja. U razgovoru smo se dotaknuli i krize u Agrokoru.

- Hrvatska nam je među najboljim tržištima. Ovdje je puno potencijala i želimo ga iskoristiti. Konkurencije se ne bojimo iako je ona u Hrvatskoj jaka - ustvrdio je.

Jeste li zadovoljni poslovanjem Metroa u Hrvatskoj?

- Jesmo. U posljednje tri godine fokusirani smo na HoReCa sektor i male trgovce, što se pokazalo kao dobar poslovni potez. Posebno smo zadovoljni razvojem turizma, što i nama otvara brojne poslovne prilike. Primjerice, ako imate hotel ili restoran, naš je zadatak da vas kao našeg kupca proizvodima, uslugama i dostavom što bolje podržimo kako biste bili još uspješniji u svojem poslovanju.

Dakle, u turizmu vidite veliku priliku za daljnji razvoj na hrvatskom tržištu?

- Oduvijek sam veliki zaljubljenik u hrvatsku kulturu i sport. Imate doista izvrsne sportaše! Sviđa mi se i hrvatska hrana, probao sam je u Njemačkoj, gdje je hrvatskih restorana mnogo, i osvojila me. Ipak, u Hrvatskoj sam na odmoru prvi put bio tek prošlo ljeto. I svidjelo mi se! Ne mislim samo na hranu, kulturu i krajolik, nego i na ljubaznost ljudi. Mislim da je Hrvatska jedna od najenergičnijih zemalja u kojima sam bio.

Baš zato sam uvjeren da turizam ovdje ima velike šanse za dugoročan razvoj i rast. Ljudi su u turizmu jako važni, bez njih on ne bi mogao postojati. Mi u Metrou želimo pomoći Hrvatskoj i u razvoju turizma, u kojem vidimo veliku priliku i za rast našeg poslovanja.

Koliko je Metro dosad uložio u Hrvatsku?

- U protekle četiri godine uložili smo u modernizaciju postojećih i otvorenje dvaju novih centara. Naš tim u Hrvatskoj priprema se za sezonu. Nudimo proizvode koje ne možete nabaviti u klasičnim trgovinama, poput oguljenog i narezanog krumpira ili luka. Takvi su proizvodi važni za poslovanje restorana jer im skraćuju vrijeme pripreme i snižavaju troškove.

Metro
Olaf Koch i Goran Vručinić

Kakvi su vam planovi s daljnjim ulaganjima u Hrvatskoj?

- Novih će ulaganja u Hrvatskoj biti na području digitalizacije. Metro će uskoro vlasnicima restorana, hotela i cateringa ponuditi alate pomoću kojih će u samo 15 minuta i potpuno besplatno izraditi web stranicu koju će moći održavati jednostavno i bez dodatnih troškova. Uz to, ponudit ćemo im i alat za online rezervacije koji će im štedjeti vrijeme, povećati broj gostiju i pomoći da ostvare održiv uspjeh svog poslovanja.

Mnogo pozornosti poklanjate i digitalizaciji na razini Grupe?

- U Metrou vjerujemo da je digitalizacija neovisnih poduzetnika put do njihove veće konkurentnosti i dugoročnog uspjeha. Naša je misija da im putem digitalnih alata osiguramo rast i razvoj jer će digitalizacija pomoći našim kupcima da budu vidljiviji, smanje troškove poslovanja i povećaju zaradu.

Kako ocjenjujete stanje na hrvatskom tržištu?

- Do prije tri godine, dok se nismo više okrenuli HoReCa sektoru, poslovali smo dobro. Otkad smo se okrenuli HoReCa sektoru, profitabilnost raste. Kad god čitam o budućnosti turizma, Hrvatska se uvijek spominje u pozitivnom kontekstu.

Jedan od generatora gospodarskog rasta u Hrvatskoj upravo je turizam. Očekujemo da će hrvatski BDP nastaviti rasti i idućih godina, što svakako otvara prilike i za daljnji rast i razvoj Hrvatske i hrvatskog poduzetništva.

Imate li u planu akvizicije u Hrvatskoj?

- Zasad nemamo, iako se to ne može isključiti. Trenutno smo fokusirani na vlastito poslovanje jer vjerujemo da ga možemo unaprijediti.

Pitam vas to zato što se upravo Metro u poslovnim krugovima spominjao kao potencijalni kupac Velpra, koji je dio Agrokora?

- I u tom slučaju mogu reći jasno i glasno ne. Ne razmišljamo o preuzimanju Velpra.

METRO
Olaf Koch i Ante Rakuljić

U ovom trenutku ili općenito?

- Trenutno nema razloga da se bavimo time. U našem je fokusu unapređenje vlastitog poslovanja u Hrvatskoj i pronalaženje načina na koji možemo najbolje pomoći razvoju naših kupaca i Metroa u Hrvatskoj. Velpro nam je prilično dalek i ne planiramo ga preuzimati u dogledno vrijeme.

Zanimaju li vas neke druge tvrtke iz sastava Agrokora?

- Što se Agrokora tiče, mogu samo reći da je žalosno čitati o tome kako tvrtka posluje u teškim okolnostima.

Planirate li nova zapošljavanja u Hrvatskoj?

- Sada u Hrvatskoj zapošljavamo oko tisuću ljudi, planiramo rasti i dalje, a za to će nam trebati i novi ljudi.

Kakvi su vam planovi za daljnji razvoj Metro Grupe?

- Cilj je učvrstiti poziciju globalnog igrača i iskoristiti to što smo vodeći u svom segmentu u 35 zemalja. Zato radimo na lokalizaciji poslovanja - u Hrvatskoj prilagođavamo poslovanje specifičnostima vašeg tržišta i širimo suradnju s lokalnim dobavljačima. Isto vrijedi za Njemačku, Austriju i Kinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:01