Sve je u kadroviranju

TAJNA USPJEŠNOG RESTRUKTURIRANJA JE - NOVI DIREKTOR Domaće kompanije trebaju iskoristiti aktualni gospodarski rast za ozbiljne poslovne promjene

Zagreb, 090713.
Jurisiceva.
Hrvatska posta.
Predsjednik Uprave Hrvatske poste Alen Premuzak.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / HANZA MEDIA

Alen Premužak, Dalekovod

Hrvatske kompanije ne bi trebale čekati novu recesiju kako bi se restrukturirale, nego bi morale iskoristiti sadašnji gospodarski uzlet da provedu potrebne promjene u svojem poslovanju. Poruka je to s jučer održane konferencije o restrukturiranju i financiranju tvrtki, koju je u Krašu organizirala Infoarena.

- Restrukturiranje kompanija će se nastaviti, ali i dalje će se postavljati pitanje vodstva i korporativnog upravljanja. Ljudi su uvijek ključni, a to se odnosi i na menadžment. Conditio sine qua non bilo kakvog uspješnog restrukturiranja tvrtki je promjena menadžmenta - ocijenio je Dinko Novoselec, predsjednik Uprave AZ mirovinskog fonda.

Dodao je kako je teško očekivati da će se tvrtke uspješno restrukturirati sa starim menadžmentom. Naime, kod restrukturiranja kompanija potrebna je i nova poslovna filozofija, koju stari kadrovi teško mogu ponuditi. To često podrazumijeva i promjenu vlasničke strukture tvrtke. S tim su se složili i drugi sudionici panela, koji je okupio kako predstavnike financijske industrije tako i realnog sektora.

- Sve je u kadroviranju. U našim dosadašnjim akvizicijama u fokusu je bilo zadržavanje kvalitetnog menadžmenta - istaknuo je Neven Vranković, potpredsjednik Atlantic Grupe za korporativne aktivnosti.

I Alen Premužak, predsjednik Uprave Dalekovoda, tvrtkama preporučuje da svoje poslovanje prilagode uvjetima koji vladaju na tržištu dok za to ne bude prekasno.

- U promjene treba ići prije nego što bude kasno - poručio je Premužak.

Problem za mnoge tvrtke je što restrukturiranje moraju provoditi u uvjetima prezaduženosti. Štoviše, mnoge od njih dugove više nisu u stanju vraćati. No, loši krediti nisu problem samo tih tvrtki nego i banaka, čije poslovanje opterećuju. Banke ih zato sve češće prodaju. To razdoblje "čišćenja", poručili su financijaši, prezadužene i kreditno nesposobne tvrtke trebale bi iskoristiti da realno sagledaju razloge zbog kojih su upale u probleme te da se dogovore s vjerovnicima. Cijeli taj proces, zaključuju, podrazumijeva temeljito restrukturiranje tvrtki, što će kompanijama omogućiti i da se jednog dana ponovno pojave kao klijenti banaka.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo