RAST KURIRSKOG BIZNISA

U Hrvatskoj dostavljači DPD-a dnevno dostave između sedam i devet tisuća paketa

 
Yves Delmas, glavni direktor DPDa za Europu
 Ronald Goršić / CROPIX

Jedna od najvećih kineskih e-trgovina Tmall već sada 50 posto svojih pošiljki dostavlja unutar istoga dana kad su naručeni.

Taj trend sve brže dostave paketa postao je jedan od najvećih izazova u kurirskoj branši, kojemu se velike tvrtke moraju prilagoditi ako žele opstati na tržištu. Yves Delmas, glavni operativni direktor DPD grupe za Europu, druge najveće dostavne kompanije u Europi, kaže kako se prije nekoliko godina usluga da se paket dostavi odmah idući dan smatrala premium sadržajem. Sada je ona postala standardna usluga.

- Brzina dostava paketa i proizvoda postala je jedan od diferencirajućih faktora kod svih online trgovina i tvrtki. Trenutno postoje dva tržišta. Jedno je dostava paketa iz Kine, koji i dalje traju po nekoliko tjedana, a drugo je ekspres tržište, gdje je sve veća potražnja za hitnom dostavom unutar nekoliko sati - kaže Delmas.

NOVI TRENDOVI

Nije to jedini veliki trend koji se pojavio među dostavljačkim tvrtkama. S napretkom tehnologije, većom potrošačkom moći građana i sve većim brojem online trgovina, kurirska industrija morala se prilagoditi. Prvi veliki trend jest pomak od B2B prema B2C, odnosno od dostave tvrtke prema tvrtki, prema dostavi proizvoda izravno od tvrtke do krajnjeg korisnika.

- Prilagodili smo naše poslovanje novom načinu dostave izravno prema korisnicima. Glavni razlog tog pomaka jest sve veća tendencija korisnika da proizvode kupuju preko elektroničkih trgovina, zbog čega je polovica naših dostava u Europi upravo takvoga tipa - ističe Delmas.

Drugi veliki trend, ali i izazov za dostavljačke tvrtke jest promjena glavnih vrhunaca dostava. Prije desetak godina najviše paketa dostavljalo se u božićno vrijeme, ali danas povećana dostava kreće u studenom i traje sve do kraja siječnja. Razlog su događaji poput Crnog petka, Cyber ponedjeljka i velikih siječanjskih popusta u tekstilnoj industriji, zbog čega se u tom razdoblju dnevno udvostruči broj paketa za dostavu. U tom razdoblju jedan od glavnih problema jest manjak radne snage, s čime se DPD susreće u skoro svim europskim zemljama. Osim u Hrvatskoj. Igor Jakovljević, regionalni direktor za Hrvatsku i Sloveniju, kaže kako u Hrvatskoj nije problem pronaći dobre vozače.

- Nezaposlenost je još uvijek visoka u Hrvatskoj, zbog čega se mnogo ljudi prijavi za posao dostavljača. Ipak, u Sloveniji je drugačija priča. Tamo bilježimo manjak vozača, upravo zato što je standard drugačiji i ljudi ne žele raditi nisko plaćene poslove - kaže Jakovljević.

Zagreb, 250817.
Hotel Sheraton.
Igor Jakovljevic, regionalni direktor za Hrvatsku i Sloveniju.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / HANZA MEDIA
Igor Jakovljević, regionalni direktor za Hrvatsku i Sloveniju

Hrvatska je jedna od zemalja koja bilježi sve veći rast u dostavi paketa. Naime, DPD bilježi rast od oko 30 posto u domaćem i rast od preko 50 posto u međunarodnoj dostavi, a posljednji podaci pokazuju kako u Hrvatskoj dostavljači DPD-a dnevno dostave između sedam i devet tisuća paketa. No, iako DPD u Hrvatskoj nema problem s radnom snagom, ima ga s brzinom dostave. Zbog samog oblika zemlje, a i slabe cestovne povezanosti, nije moguće poslati paket iz Splita i očekivati da će on odmah drugi dan ili u istom danu doći do Austrije. Upravo zato DPD planira u Hrvatskoj sljedeće godine jedan novi projekt.

- Kroz određena partnerstva planiramo uvesti dostavu avionom, čime ćemo spojiti naš tradicionalan, cestovni način dostave sa zračnim prijevozom - rekao je Jakovljević. Nije to jedina novost u hrvatskoj podružnici. Sljedeće godine planiraju u Zagrebu otvoriti novi glavni centar za dostavu s novom tehnologijom, koja će im omogućiti da puno brže rade preko noći i po manjim cijenama za korisnike.

TVRTKA BEZ GRANICA

Delmas ističe kako je politika njihove grupe da u svim zemljama imaju istu ponudu za domaće i međunarodne pošiljke. Njeguju imidž tvrtke bez granica, ali priznaje kako usluga “superbrze” dostave unutar nekoliko sati još uvijek nije moguća u svim zemljama. Ipak, što se tiče ostalih inovacija i usluga, nema razlike u ponudi između Hrvatske ili Velike Britanije, a takav princip rada planiraju proširiti na cijeli svijet.

- Trenutno smo, prema veličini, druga dostavna tvrtka u Europi. Broj jedan smo u Europi za cestovnu dostavu s udjelom od 25 posto tržišta, u prva tri smo operatera za 15 europskih zemalja. Imamo jako dobru podlogu i želimo njegovati naš rad u Europi, ali u isto vrijeme želimo biti globalni operater. Živimo u globaliziranom svijetu i želimo kroz naš rad i partnerstva još više proširiti našu mrežu rada. Upravo zato smo u siječnju preuzeli JadLog u Brazilu pa smo i tamo proširili svoju mrežu - rekao je Delmas te dodao kako će u bližoj budućnosti biti još širenja na druga svjetska tržišta.

Što se tiče daljnje budućnosti uvjeren je kako će se dostavljački biznis još više promijeniti. Prema njegovim procjenama, izravna kupnja između tvrtke i korisnika činit će 70 posto svih dostava, pakete će prevoziti samoupravljajući kombiji, a u dostavljačkom biznisu opstat će tek pet velikih globalnih tvrtki. Što se tiče vremena dostave, on će biti još kraći, a u jednom trenutku i dostava unutar jednog dana postat će standardna usluga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 00:35