GLOBALNI USPJEH

VELIKI HRVATSKI BRENDOVI Jedan naš proizvod pojavio se na policama najvećeg svjetskog supermarketa, a drugi se prodaje i kod Sjevernog pola!

Holiday shoppers leave the Wal-Mart store in Fairfax, Virginia, early November 27, 2009 after taking advantage of the Black Friday discount sales. The National Retail Federation said it expected 134 million people to be out shopping on "Black Friday," the big shopping day after Thursday's Thanksgiving Day holiday, and the following Saturday and Sunday. AFP Photo/Paul J. Richards
 AFP

“Ni u kojem pogledu, pa ni ekonomskom, Ina više nije strateška nacionalna kompanija. To je sentimentalni osjećaj, ali ona to više nije. Podravka se, na primjer, prodaje na čak 500.000 prodajnih mjesta diljem svijeta, a Ina jedva na 50, i to u ovoj regiji.”

Izjavio je to nedavno prof. dr. Ljubo Jurčić, bivši čelnik NO-a Podravke, i time opet upozorio na raširenost Podravkinih proizvoda diljem planeta. Nema kontinenta ni kutka zemaljskog na kojem nisu Podravkini proizvodi. Bar neki iz asortimana. No, Jurčić je time skrenuo pozornost i na još nešto - snažnu struju unutar sadašnje Vlade, predvođenu ministrom državne imovine Goranom Marićem, koja tvrdi da se Podravka mora vratiti na popis tvrtki od strateškog ili barem posebnog državnog interesa. A to znači stop privatizaciji.

Doista, rijetko koja kompanija može se pohvaliti da svoje proizvode prodaje na čak pola milijuna prodajnih mjesta u svijetu, a koprivnička multinacionalka upravo je u toj kategoriji. Vegeta, Linolada, tjestenine, ajvar i začini prodaju se na čak 64 tržišta diljem svijeta - od Sjevernog pola do Ognjene zemlje na jugu Južne Amerike, od Aljaske do Tasmanije na jugoistoku Australije. Proizvodi i kampanje prilagođeni su sredinama u kojima se prodaju, a Vegeta je postala globalno viđen proizvod, čak i u trgovinama Walmarta u SAD-u, najvećeg svjetskog lanca supermarketa.

Zanimljivo, Podravkin ljuti ajvar može se naći i na policama u Svalbardu, najsjevernijem europskom otočkom naselju kraj Sjevernog pola, gdje je Global Seed Vault, mjesto na kojem se čuva svjetska zaliha sjemenja neprocjenjive vrijednosti.

Moto “S Vegetom se bolje jede” preveden na engleski jezik može se vidjeti na ulicama gradova Tanzanije, a u Pekingu, glavnom gradu Kine, možete kupiti Lino dječju hranu ili Podravkinu tjesteninu. O Ujedinjenim Arapskim Emiratima da se ne govori. Na policama tamošnjih dućana, primjerice u superbogatom Dubaiju, zastupljene su Podrvkine juhe, Vegeta, dječja hrana Lino. Tamo je, doduše, tek počeo proboj na tržište.

Podravka je, zapravo, jedina prehrambena kompanija među 50 najvećih hrvatskih izvoznika, a na toj prestižnoj ljestvici skočila je na osmo mjesto s lanjskim rastom izvoza od gotovo sedam posto.

S lanjskim izvozom od blizu 900 milijuna kuna Podravka se, tako, zadržala u društvu velikih: Ine, Plive, Valamara, Croatije Airlinesa, Petrokemije... S druge strane, Ericsson Nikola Tesla, HEP, Dalekovod, Končar - sve su to prekaljeni domaći izvoznici koji Podravki danas gledaju u leđa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:23