PRESLAGIVANJE U ATLANTICU

ZAŠTO TEDESCHI ZAPRAVO PRODAJE DVIJE TVORNICE Pogon u N. Gradišci otvoren je prije 2 godine, u njega je uloženo 120 milijuna, evo što je presudilo

Zagreb, 020914.
Novinarski dom.
Okrugli stol Hrvatski pokretaci rasta i predstavljanje liste 500 najvecih tvrtki Srednje Europe 2014.
Panelisti: predsjednik Uprave Atlantica Emil Tedeschi, predsjednik uprave HEP-a Tomislav Seric, izvrsni direktor za strategiju i trzista kapitala Agrokora Zdravko Maric, Ivica Kresic iz tvrtke Deloitte i Ljiljana Katicic iz OraH-a.
Na fotografiji: Emil Tedeschi.
Foto: Davor Pongracic / CROPIX
Davor Pongračić / CROPIX

Emil Tedeschi, Atlantic grupa

Atlantic grupa ima šest strateških poslovnih područja, a jedino od njih koje je bilo u gubicima je ono sportske i aktivne prehrane. U tom kontekstu bi trebalo promatrati i današnju objavu prodaje dvije njihove tvornice belgijskoj kompaniji, od kojih je jedna u Njemačkoj, a druga u Novoj Gradišci, koju su otvorili prije dvije godine uloživši oko 120 milijuna kuna. 

U 2015. je minus sportske i aktivne prehrane bio 32,8 milijuna kuna, a u prošloj godini je smanjen na 20,7 milijuna kuna. Pritom je lani zabilježen veliki pad prodaje u tom segmentu zbog raskinute suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke Herbalife.

Predsjednik Uprave Atlantica i većinski vlasnik Emil Tedeschi zadnjih je pola godine uvjeravao poslovnu javnost kako su pad prihoda i dobiti grupe pod utjecajem tog jednog događaja, dok sve ostalo funkcionira dobro, a njegova kompanija spada u nivo nisko zaduženih te ima kapacitet i za preuzimanja. Dosad su mu apetiti uglavnom išli u smjeru Podravke, a sada je moguće da su okrenuti i nekoj od kompanija iz proizvodnog portfelja Agrokora, kada to dođe na red.    

“Atlantic Grupa je u 2016. godini ostvarila 5,1 milijardi kuna prihoda od prodaje što predstavlja pad od 5,5% u odnosu na prethodnu godinu. Navedeni pad u najvećoj je mjeri uzrokovan padom prodaje u strateškom poslovnom području Sportska i aktivna prehrana, što je većim dijelom posljedica prekida suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke”, objasnili su u godišnjem izvještaju. Razmjeri pada  prihoda su bili veliki - u 2015. godini to strateško poslovno područje donijelo je Atlanticu prihod od 768,5 milijuna kuna, a prošle godine tek 449,3 milijuna kuna.

Prodajom tvornica u Njemačkoj i Hrvatskoj iz segmenta sportske i aktivne prehrane - vrijednost transakcije iznosi do 200 milijuna kuna - Atlantic će prekinuti s proizvodnjom privatnih marki, a zadržat će u vlasništvu svoje vodeće brendove Multipower, Champ i Multaben, koji će se nastaviti proizvoditi u istim pogonima. 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo