UZBUDLJIVA SCENA

NICK COLGAN I TOM O'HARA: U Garden Breweryju su za Svjetsko prvenstvo skuhali 8000 litara laganog piva!

Marko Miščević

Sve popularnija zagrebačka craft pivovara The Garden Brewery od otvaranja 2016. godine ostvarila je napredak koji bi mnoge tvrtke i same poželjele doživjeti.

Njihov tim sprema se za drugo proširenje pogona u dvije godine, sa svojom linijom craft piva u atraktivnim limenkama ušli su u nekoliko većih hrvatskih lanaca supermarketa, a nedavno su otvorili dva The Garden Bar & Kitchen lokala, i to u Zagrebu i sve zanimljivijem Čakovcu. Posljednji veliki pothvat im je sudjelovanje na gastro glazbenom festivalu Foodballerka koji prati ovogodišnje Svjetsko nogometno prvenstvo, a koji se upravo održava na Trgu J. J. Strossmayera u centru Zagreba i traje do 15. srpnja.

Marko Miščević
 

Planovi za budućnost

Užurbanu ekipu The Garden Breweryja uhvatili smo u njihovoj pivovari na Žitnjaku u gužvi svojstvenoj za ljetne mjesece, kad brojni turisti i još brojniji Hrvati posežu za hladnim i osvježavajućim pivom kako bi se spasili od nesnosne vrućine. Pritom smo porazgovarali s vlasnikom pivovare, Britancem Nickom Colganom o razvitku njegova uspješna pogona i planovima za budućnost.

- Iako su svi naši festivali na obali, Zagreb je sa svojim položajem bio savršeno mjesto za našu pivovaru jer nam olakšava izvoz. Sve se proizvodi na Žitnjaku, radimo sedam dana u tjednu, a tijekom ljeta prava je ludnica. U ovo vrijeme godine većinom proizvedemo od 12 do 14 tisuća litara tjedno, tijekom ljeta za nas radi između 160 i 170 ljudi, a tim nam prirodno raste. Izvozimo oko 20 % naše proizvodnje i to u više od 16 zemalja, među kojima su Velika Britanija, Švedska, Norveška, Francuska, Njemačka... Jednom smo se već širili, a sada planiramo još malo povećati kapacitete - objasnio nam je Colgan.

Marko Miščević

Umjesto boca - limenke

Umjesto klasičnih pivskih boca, pivo pune u limenke, što je novost koju je na hrvatsku scenu craft piva uveo upravo The Garden Brewery: - Nitko prije nas u regiji nije koristio limenke kao način skladištenja craft piva, iako je to u inozemstvu zapravo veoma popularno. Za usporedbu, oko 80 % australskog craft piva prodaje se upravo u limenkama. Same po sebi limenke predstavljaju bolji način čuvanja piva jer ne puštaju kisik u svoju unutrašnjost, lakše se skladište i prevoze te produljuju rok trajanja piva. Našu liniju limenki dizajnirali su Enes Huseinčehajić i David Plant koji su stvorili atraktivne, moderne i minimalističke ilustracije s prikazom Kornata, Tisnog, Visa, Velebita i drugih hrvatskih lokacija - istaknuo je Colgan.

Marko Miščević
 

Za Svjetsko nogometno prvenstvo u pivovari su osmislili i pravo ljetno pivo punjeno u limenke od pola litre, ali u ograničenim količinama, a njihov glavni pivar, Irac Tom O’Hara, predviđa da će posebnog craft piva nestati već u prvom tjednu prvenstva, nakon čega će se svi posjetitelji Foodballerke moći okrijepiti njihovom klasičnom ponudom. - World Cup Lager lagano je i osvježavajuće pivo od lokalnog hmelja, savršeno za pijuckanje na suncu. Pripremili smo oko osam tisuća litara, a jednom kad se popije, to je to! Trebalo nam je pet do šest tjedana da ga skuhamo, što znači da ga ne stignemo ponovno pripremiti za trajanja Foodballerke, ali i da će biti posebna poslastica kojom posjetitelji mogu početi uživati u prvenstvu.

Marko Miščević
 

Kad ovog nogometnog lagera ponestane, zamijenit ćemo ga Pilsnerom, a cijelo vrijeme moći ćete uživati i u našem klasičnom pivu, poput Pale Alea, Stouta ili Portera - rekao nam je O’Hara. Još jedna novost koju je upravo The Garden Brewery uveo na hrvatsku pivsku scenu jest suradnja s drugim pivovarama: - Nikada prije u Hrvatskoj nije bilo suradnje između različitih pivovara. U inozemstvu je zajedničko stvaranje piva velika stvar jer svi radimo isti proizvod, no naši procesi se razlikuju pa tako uvijek postoji nešto novo za učenje. Primjerice, naša prošlogodišnja suradnja s pivnicom Medvedgrad bila je prva u Hrvatskoj, a predstavljala je spoj stare škole pivarstva i novih strujanja.

Marko Miščević
 

Nedavno smo stvorili i NE IPA pivo u suradnji s pivovarom Dogma iz Srbije, što je prva suradnja između jedne hrvatske i srpske pivovare! Razmijenili smo ideje i u svoje pivo dodali sušeni hmelj koji Dogma koristi u svojim proizvodima. Budući da puno putujemo i posjećujemo razna događanja i obilazimo pivovare, to nam otvara brojne nove mogućnosti - istaknuo je O’Hara.

Marko Miščević
 

- U posljednje dvije godine otkad smo otvoreni, svi neprestano učimo. Jedina razlika jest što je stabilnost piva sada puno bolja, što znači da je većina naših pokušaja i eksperimenata uspješna. To se dogodi svakoj sceni koja raste, a ova je vrlo mlada. Čvrsto vjerujemo da veliki val diže sve brodove i da na tržištu ima dovoljno prostora za sve. Mi se nadamo da ćemo svojim eksperimentima nadahnuti druge da i sami iskušaju nešto novo - zaključio je.
Tagovi

Izdvajamo

Iz drugih medija