PRIČA O LJUDIMA

aDORAble: Prije 5 godina Daniela Drčec odlučila je napustiti siguran posao i posvetiti se izradi sokova, sirupa, pekmeza i aromatiziranih soli!

Prije pet godina Daniela Drčec odlučila je napustiti relativno siguran posao u korporaciji i posvetiti se tadašnjem hobiju koji je danas prerastao u brend aDORAble, a sinonim je za vrlo kvalitetne sirupe, sokove, ljute umake i pekmeze s velikim udjelom voća te program aromatiziranih soli

Uz fotografiju koju i danas obožava često se opuštala od posla, zatvarajući se u kuhinju i isprobavajući razne neobične kombinacije koje se kod nas nisu mogle pronaći na tržištu.

- Način života kad radiš u većoj tvrtki podrazumijeva često i lošu prehranu, pa sam se nakon zatvaranja tog poglavlja života odlučila posvetiti kvaliteti onoga što jede moja obitelj. Komercijalne namaze s previše šećera zamijenili smo onim koje sam sama pripremila, istovremeno eksperimentirajući s pomalo neobičnim kombinacijama kao što je, recimo, pekmez od naranče i smokve - priča nam Daniela, koja ne može sakriti ushićenje i sreću zbog onoga što radi.

Zagreb, 141118.
Adorable linija zdravih domacih djemova, ljutih umaka, aromatiziranih soli i dr. opg-a Daniele Drcec.
Foto: Berislava Picek / CROPIX
Berislava Picek / HANZA MEDIA

- Imamo voćnjake u Zagorju i malo manji komad zemlje na Krku, pa je sve što se nađe u staklenkama proizvod naših starih sorata jabuka, bobičastog voća, bresaka i grožđa, a samo manji dio otkupljujemo od lokalnih proizvođača koji se bave ekološkim uzgojem - otkriva nam Daniela.

TRUD, RAD I STRPLJENJE

U samom nazivu brenda integrirano je i ime njezine kćeri Dore, uz koju je sin Josip najstroži kritičar glede novih kombinacija koje se nađu na policama.

- Bilo mi je jako bitno da klinci osvijeste kako hrana ne raste na policama ili se čarobnim štapićem stvori na stolu spremno za konzumaciju. Bilo mi je doista bitno da shvate kako je za takvo što potrebno puno truda i strpljenja, ponekad i s negativnim ishodom, jer priroda stvara onako kako ona želi, a mi smo tu samo posrednici. Kad sam tek počela raditi ljute umake, bilo im je nepojmljivo da je potrebno četiri mjeseca od sjemena do ploda, a još nismo ni krenuli s termičkom obradom. Ne moram vam ni reći da su svoj zadatak kritičara shvatili vrlo ozbiljno, pa sve što napravim moraju probati i odgovaraju grimasama ili razrogačenim očima i glasnim usklicima ‘Ajme kako ti je ovo dobro!’ - otkriva nam Daniela.

Zagreb, 141118.
Adorable linija zdravih domacih djemova, ljutih umaka, aromatiziranih soli i dr. opg-a Daniele Drcec.
Foto: Berislava Picek / CROPIX
Berislava Picek / HANZA MEDIA

Tako se od kućnog nakuhavanja pekmeza dosjetila kako bi ih mogla poklanjati gostima na moru, a s urođenim genom za vizualno dojmljivo, logičan slijed događaja bio je da se osmisli vizualni identitet. Trenutno radi pet vrsta, i to naranču sa smokvom, mandarinu, naranču, malinu te bobičasto voće, a teglice od 195 ml prodaju se po cijeni od 22 kune.

- Kod pekmeza koristimo organski uzgojeno voće s vrlo malim udjelom šećera, a od sladila koristim agar agar, pa je finalni kore citrusa i slično, a onda je krenulo eksperimentiranje s raznim okusima i tehnikama. Imam čak i listu želja okusa i kombinacija koje želim isprobati. Jako me veseli proizvodnja aromatiziranih soli i stalno se trudim educirati što više na tu temu. Ta razlika koju aromatizirana sol može dati najobičnijem jelu zaista mi je nepresušna inspiracija. Teško da mogu poželjeti više od spoznaje da je moj proizvod nekome začinio dan - otkriva nam Daniela.

Zagreb, 141118.
Adorable linija zdravih domacih djemova, ljutih umaka, aromatiziranih soli i dr. opg-a Daniele Drcec.
Foto: Berislava Picek / CROPIX
Berislava Picek / HANZA MEDIA

- Od aromatiziranih soli koristimo krupnu kristaličnu, ručno branu ninsku morsku bio sol koju oplemenjujemo raznim dodacima iz organskog uzgoja, kao što su začinsko bilje, čili, rajčica i citrusi, ili pak samoniklim biljem, primjerice začinskim ili gljivama - dodaje.

SOL S PRIČOM

Zasad je najveći fokus upravo na programu soli, u kojem Daniela vidi veliki potencijal.

- Smatram da je to sjajan proizvod koji doista ima moć prepričavanja hrvatske gastronomske priče. U toj maloj staklenci imate lokalnu morsku sol i začine koje su tipične baš za ovaj kraj i po reakciji svojih kupaca vidim koliko dobro reagiraju na njih. Sa solju sam se počela igrati nakon što sam savladala ‘slatku lekciju’ - pekmeze. Onako, bez nekog plana, ali onda je moja strast za bojama, mirisima i okusima tu otkrila gotovo beskrajnu slobodu. Tako je sa svakim novim eksperimentom nadahnuće samo raslo. Uživam u kombiniranju raznih tehnika izrade, novih dodataka i okusa, veseli me svako novo uparivanje s namirnicama. Sama isprobavam, surađujem s food bloggerima, a i kupci mi sami javljaju svoje dobitne kombinacije. Dobar je osjećaj kada tvoj proizvod inspirira druge, to me potiče na daljnje eksperimente - zaključuje Daniela.

Ipak, put nije bio lagan i iako se radi o brendu koji je upravo postao petogodišnjak, priznaje kako joj je najviše muke zadala općenitost i široka mogućnost tumačenja regulatornih elemenata i smjernica. Ipak, perfekcionist kakav je po prirodi konstantno se educira, čita stručnu literaturu te traži mišljenje stručnjaka kako bi aDORAble bio uistinu neodoljiv. Inspirativna je ta priča koja je počela s nakuhavanjem pekmeza od voćaka iz obiteljskih voćnjaka do brenda koji sada ima više od dvadeset proizvoda.

Cijene proizvoda kreću se između 20 i 40 kuna, a kreirali su i nekoliko paketa proizvoda. Proizvodi se mogu naručiti na stranici www. adorable-opg.com, a dostava pokriva cijelu Hrvatsku. Osim toga, dostupni su i na webshopu Zdravog pinkleca, u zagrebačkoj vinoteci Bornstein te malim kvartovskim dućanima Mali lug te mesnici Cres.

- Lista želja je podugačka, ali s obzirom na staž brenda, to je i normalno, zar ne? Radi se o zaigranom petogodišnjaku i vjerujemo da nam najbolje tek slijedi. Želimo razvijati obiteljski posao u vlastitom prostoru, maloj prodajno-proizvodnoj galeriji, putem suradnje s turističkim zajednicama na projektu stvaranja okusa tipičnih za njihovo područje ili regiju, sa chefovima na razvoju premium linije proizvoda te s vinarima kako bismo zajedno ispričali priču o autohtonim vinskim sortama. Trenutno radimo na realizaciji web shopa koji će uskoro biti u funkciji te povećati i poboljšati kapacitete nasada. Želimo postati prepoznatljiv gastronomski brend - zaključila je Daniela Drčec.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 13:10