DOMAĆI PROIZVOD KOJI SMO ZAVOLJELI

JESTE LI ČULI ZA "PEPE"? Bivši ribar osmislio inovativan hrvatski proizvod koji ćete sigurno zavoljeti!

 Marko Miščević
Bivši ribar iz Kaštel Kambelovca osmislio je izvrstan dodatak svakoj sirnoj i mesnoj plati: slatke papričice punjene usoljenim jadranskim inćunima

Unašem poslu stalno smo u potrazi za nečim novim što će zaokupiti našu pozornost i na neki način nas oduševiti. Često se susrećemo s domaćim proizvođačima koji su bez iznimke ponosni na svoj rad i trud, makar bili nezadovoljni općom situacijom u državi. Na brojne naletimo sasvim slučajno, iako zapravo rade sjajne stvari i za njih bi se trebalo puno više čuti. Jedan od takvih vrijednih ljudi je i gospodin Živko Dražin iz Kaštel Kambelovca koji stoji iza brenda Riba Dražin, poznatijeg i kao Pepefiš.

Marko Miščević

Njegov tim predanih radnica svakodnevno priprema proizvode koji se većinom temelje na ribi, a trebali bi biti neizostavan dio inventara svake smočnice. Simpatični naziv Pepefiš po kojem ga svi prepoznaju taj je dalmatinski OPG dobio zbog slatkastih papričica koje pune slanim inćunima, čime su tržištu ponudili zanimljive zalogajčiće koja će upotpuniti svaku sirnu i mesnu platu. A to i čini, u brojnim restoranima diljem Hrvatske koji su prepoznali da je riječ o proizvodu kojem vrijedi posvetiti pozornost.

Dobili smo priliku zaviriti u njihov nedavno prošireni pogon u Kaštel Kambelovcu, ali i malo zasmetati njihovim radnicama koje su taj dan baš pripremale salatu od hobotnice za pakiranje. Lokalne žene pažljivo su vadile prokuhane hobotnice i pozorno ih sjeckale uz pokoju dobačenu riječ i šalu. Pogon radi već šest godina, a posljednje četiri u njemu pripremaju i svoj najpopularniji proizvod, ukusne “pepe”, kako ih zovu od milja.

Marko Miščević

Do ideje za pepefiš, slatko-kisele papričice punjene slanim inćunima, došlo je sasvim spontano, objašnjava nam g. Dražin. - Jedan prijatelj mi je poklonio paprike, a kako smo u tom trenutku u pogonu baš čistili inćune, slučajno smo ih probali zajedno. Oduševio se prvo jedan, pa drugi, pa treći prijatelj. Odjednom su me svi počeli ispitivati imam li još tih paprika. Tako se rodila ideja i odlučili smo nastaviti. Same paprike prilično su zahtjevne za uzgoj pa zato svoje nabavljamo s plantaže mog prijatelja u Metkoviću - istaknuo je. Vrijedne ruke koje motaju slane inćune i njima potom pune male crvene paprike odrade veliki posao kad dođe trenutak za njihovo ubacivanje u teglice:

Marko Miščević

- One dane kada radimo pepefiš, pripremljenim paprikama napunimo od 30 do 70 teglica, ovisno o potrebama. Imamo jednog kupca iz Istre koji kupi po 36 teglica svakih tjedan. Kad tome dodamo i restorane koje opskrbljujemo, što da vam kažem, borimo se - dodao je. Sam proizvod u Pepefišu patentirali su i zaštitili te je riječ o izvornom hrvatskom receptu.

Temeljni način pripreme njihovih proizvoda ispočetka je bilo soljenje, tradicionalna tehnika čuvanja ribe, a danas kuhaju, pune i mariniraju. - Iz ribarske sam obitelji, nekada sam i sam ribario i ono što ne bih prodao često bih solio i tako pripremio za zimu. Kad nam je ovaj posao krenuo, prestao sam ići “na ribe” i prešao isključivo na soljenje i prodaju, a od naših ribara kupujem ulov. Na samom početku sve što sam zarađivao ribarenjem ulagao sam u poslovanje, a činim to i sada - istaknuo je g. Dražin.

Marko Miščević

- Upravo smo udvostručili pogon jer smo nekada bili skučeni. Nabavili smo i novu aparaturu za sterilizaciju i dimljenje pa planiramo početi dimiti dagnje i filete srdele - pun je planova. Pepefiš pod njegovim vodstvom kontinuirano raste, iako u pravi marketing gotovo da i ne ulažu. Uspjeh koji ostvaruju iz godine u godinu rezultat je predanosti, kvalitete i preporuka.

- Ponosan sam što je više od 90 posto naših kupaca zapravo potražilo nas. Nama nije cilj da idemo od vrata do vrata nuditi svoje proizvode. Koristimo sajmove za svoju promociju i tamo ljudi često kušaju što imamo pa nas kasnije zovu i naručuju. Odlično je iskustvo gledati ljude kad probaju, primjerice pepefiš. Vidite kako im se šire zjenice u čuđenju - naglasio je.

Marko Miščević

“S procesom rada od početka mi puno pomažu prijatelji, ne samo s pogonom, nego i s nabavom pravih domaćih sastojaka, poput smokava ili badema, ali i brojnim preporukama kolegama u ugostiteljstvu. A ovo je uostalom i obiteljski posao pa je tako moj brat uvijek prisutan u pogonu i pazi da sve bude kako treba dok ja putujem na brojne sajmove.”

Sve bogatiji asortiman Pepefiša u ovom trenutku uključuje salatu od hobotnice, marinirane filete inćuna i ušate, tunjevinu u ulju, neizostavne slane inćune, kapare, masline s bademima i bez njih, motar i sušene rajčice, kao i neočekivane kombinacije, poput bademima punjenih sušenih smokava u maslinovu ulju i, naravno pepefiš. Iako se ne oglašavaju, rašireni su u našim dućanima i restoranima.

Marko Miščević

- U Dubrovniku smo u dva-tri hotela, zastupljeni smo u Istri i na otocima, u Zagrebu smo, primjerice, ušli u konobu Didov san, restoran Stara vura, kao i u restoran Potkovu na hipodromu. Naših proizvoda ima čak i u Sloveniji! Često ljudi ciljano traže baš naše proizvode u dućanima u kojima se prodaju ili pak navraćaju do nas tijekom godišnjeg odmora, kako bi se opskrbili. Budući da ciljamo na kvalitetu, najvažnije mi je od svega da radimo nešto dobro i da ljudi budu zadovoljni. Onda se sav trud isplati - zaključio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 15:45