U potrazi za zlaćanim medom od sočnog nektara koji je prikupljen u hrvatskim šumama, svakako svratite na Dolac, gdje svaki dan možete pronaći pčelara Željka Groboteka koji se tim poslom bavi više od 30 godina. Njegovu tezgu prepunu staklenki u kojima se presijava med od kestena, jele ili bagrema prepoznat ćete po gužvi koju podjednako stvaraju i turisti i Zagrepčani. Dok smo degustirali kraljevski nektar, posebnu mješavinu meda, svježeg peluda od cvijeta kestena i kupine, propolisa i meda na koji je g. Grobotek posebno ponosan, postavili smo mu nekoliko brzih pitanja o tržnicama i medu.
Koliko dugo dolazite na Dolac?
- Pa 20-ak godina.
Kako se Dolac otada promijenio?
- Ljudi su nekad tražili domaću hranu na tržnicama, a sada, nažalost, pitaju samo za cijenu. A nekad su i kontrole bile puno strože pa si bio siguran da je stvarno riječ o domaćim proizvodima, a ne o uvozu.
Koliko imate pčela?
- Oh, imamo 100 proizvodnih košnica u kojima nastaje naš med.
Zašto dolazite baš na Dolac?
- Ma to vam je moj kvart, ovdje sam rođen pa se javlja nostalgija za Zagrebom.
Što ljudi ne znaju o medu?
- Ljudi ne znaju da je zagorski bagremov med prije nekoliko godina proglašen svjetskim prvakom po kvaliteti!
Kojoj jesenskoj namirnici se posebno veselite?
- Uh, kestenima. Znate kako vam je to, na kleti zakurite vatru, pečete kestene i pijete mošt. Još ako ste u dobrom društvu, to je najbolje!
Što radite ako pljušti, a vi ste na štandu?
- Stisnemo se svi pod kišobran i čekamo da prođe! Pogotovo vikendom jer subota je subota, moramo biti ovdje. Kad je loša prognoza, nosim prave gumene čizme, one seljačke! I kabanicu.
Kako prepoznati loš med na prvu?
- Izbjegavajte teglice u kojima na površini meda vidite pjenicu. Nekad ljudi imaju široke poklopce samo da se to ne vidi.
Ljudima je cijena često problem. O čemu ona ovisi kad je riječ o medu?
- Cijena se određuje prema paši! Što je paša bolja, to je med jeftiniji.
Kako turisti reagiraju na vaš štand?
- Sve su to kulturni ljudi! Često me nakon kupnje zamole da se slikamo i šalju slike prijateljima. Događalo mi se da turisti dođu kupiti med i pokažu mi moju fotku koju su dobili upravo od starih kupaca. To je znak da su bili zadovoljni.