CJELOVITA I FUNKCIONALNA RJEŠENJA

Dva nova dizajnerska štanda HTZ-a i Rijeke 2020

 

Na prošlom sajmu turizma u Berlinu Hrvatska je imala dva dizajnerski osmišljena štanda, novi štand Hrvatske turističke zajednice čiji su autori studio Grupa i Arhikultura i štand Europske prijestolnice Kulture – Rijeka EPK 2020, koji je osmislio arhitekt Idis Turato. Nakon Berlina štandovi će se opet postaviti, onaj HTZ-a na skorom kongresnom sajmu IMEX u Frankfurtu, dok štand grada Rijeke ove godine ide na sajmove i promocije u Bruxelles, Strasbourg i Stockholm. Oni predstavljaju i različite koncepte gledanja na turizam.

Hrvatska turistička zajednica je raspisala u svibnju prošle godine, a Hrvatsko dizajnersko društvo je provelo javno-pozivni natječaj za rekonceptualizaciju nastupa na europskim turističkim sajmovima. Postojeći štand koji su koristili zadnjih godina trebalo je zamijeniti novim i inovativnijim. Kriteriji za odabir najboljeg rješenje između ostalog bili su; funkcionalnost, prilagodljivosti različitim sajmovnim tipologijama, ekonomičnost izvedbe, montaže i transporta i drugo. Studio Grupa u tim je pozvala arhitekta Christiana Rendulića (Arhikultura) da svojim znanjem, iskustvom i kreativnošću s njima osmisli cjelovito, funkcionalno rješenje koje će zadovoljavati sve kriterije natječaja.

Predložili su koncept nazvan “Povezivanje raznolikosti i otvorenost” u kojem su kao ključni element prepoznatljivosti predložili efektnu “lebdeću“ izložbu fotografija unutar maksimalno pročišćenog izlagačkog prostora. Kako HTZ izlaže na mnogo sajmova godišnje koji su različite kvadrature, od 20 do 250 kvadrata vodili su računa da koncept bude dizajnom prilagodljiv svim kvadraturama, ima dobro organiziran prostor i lako bude primjenjiv u različitim situacijama.

- Hrvatska je danas jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija i zato je nužno pratiti trendove i ulagati u suvremeni vizualni identitet sve u svrhu jačanja prepoznatljivost na turističkom tržištu. Stari štand nije se mijenjao zadnjih godina, a kako bi se što bolje prezentirali na stranom tržištu i pokazali da smo zemlja koja nameće trendove i dokazuje svoju inovativnost nužno je vizualni identitet štanda mijenjati što češće - rekao je Filip Despot, dizajner studia Grupa.

Štand je koncipiran u nekoliko zona; prostor poslovne zone, potom VIP dio koji je vizualno i zvučno odvojen visokim transparentnim panelima i koji je opremljen hrvatskim namještajem. Ima i istaknutu vizualnu zonu kojim se promovira Hrvatska kao destinacija i dodatno demonstrira slogan Full of Life - sa stropa u dinamičnoj kompoziciji nalaze se viseći paneli sa selektiranim turističkim fotografijama i ilustracijama prepoznatljivih motiva iz hrvatske baštine.

Dizajn paviljona kojim se Europska prijestolnica kulture grad Rijeka 2020 predstavlja potpisuju arhitekti Idis Turato i Ida Križaj Leko. Osmišljen je i izveden informacijski paviljon za komunikaciju i razmjenu podataka o osnovnim idejama, programima i događanjima vezanim uz EPK 2020, koja se predviđaju tijekom proljeća i ljeta 2018. godine u Rijeci.

“EPK 2020. paviljon predstavio je priliku za povratak konceptualnoj enigmi – na prestižnom sajmu turizma Rijeku i njezin projekt reinvencije grada, definirati ne kao mediteransku destinaciju, niti kao neku šarmantnu post-industrijsku rock provinciju, već kao laboratorij novog turizma. Taj novi turist u Rijeku, pretpostavili smo, dolazi sudjelovati u nedovršenom gradu. Novi turisti tijekom Dugog ljeta 2018. u Rijeci spavaju u muzeju MMSU Rijeka, rade u RiHub-u, igraju se na Toboganu i kuhaju na Porto Etnu. Ključno, novi turisti dolaze živjeti u Rijeci”, objasnio je Idis Turato.

Najavila su se i neka od najvažnijih događanja koja se zbivaju već ovog ljeta: otvorenje novog prostora kulturno-informativnog centra RiHub polovicom godine, zatim novo izdanje dječjeg festivala Tobogan krajem lipnja i početkom srpnja, međunarodna konferencija studenata arhitekture EASA u srpnju, 2. Bijenale industrijske umjetnosti u sklopu kojeg će posjetitelji imati mogućnost noćiti u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti od srpnja do listopada te novo izdanje festivala glazbe i hrane Porto etno u rujnu.

Paviljon EPK Rijeka 2020 osmišljen je kao bijela soba, prostorno-programska stanka u sveopćoj gužvi oblika, informacija, zvukova i motiva. Paviljon je bijela oaza, predah od gomile informacija, prilika za drugačiji pogled na događaje, kulturu i turističku ponudu grada Rijeke. Paviljon je bijela soba osvijetljena bijelim svijetlom u kojoj je jedini motiv znak, simbol, sunce EPK Rijeka 2020. Unutar paviljona svaki od prezentiranih programa i događaja, koji se planiraju tijekom ljeta 2018. godine, predstavljeni su posjetiteljima od strane hosta EPK Rijeka 2020. vezanog uz jednu od “tematskih kutija”. Na štandu goste dočekuje radnički “trliš” kao modni odgovor na uobičajeno odjevenu hostesu, pokušaj drugačijeg komuniciranja “turističkog radnika” u bijeloj sobi sa šarenim namještajem.

Paviljon ima i za zadatak tumačiti i komunicirati ideju reinvencije turizma kroz rad u sklopu programskog pravca “Slatko i Slano” koji se bavi re-upotrebom napuštenih lučkih skladišta. Jednostavna aluminijska i čelična konstrukcija, bojani i prozirni pleksiglas, gumene i pvc folije, LED trake, ventilatori, zvučnici i katirana slova, kao jednostavni, jeftini i potrošni materijal za uspostavu scene, okvir za znakovlje, privremena platforma za poruke, sve to čini pokretnu arhitekturu koja putuje i nosi poruke o nadolazećim događajima.

Foto: HTZ i Maja Bosnić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 07:53