UMJETNIČKE INSTALACIJE

Izlozi s potpisom Saše Šekoranje i ove godine ostavljaju bez daha

Prilikom stvaranja atmosfere nekog izloga, kao i u umjetnosti, važno je izazvati emocije, a ne biti banalan, kaže on

Saša Šekoranja, umjetnik i cvjećar, svake nas godine iznova, u predbožićnom razdoblju, razveseli svojim divnim izlozima koje prigodno uređuje i aranžira.

Prvo je prije dva, tri tjedna opće oduševljenje izazvao izlog njegove cvjećarnice u Dežmanovoj ulici u Zagrebu, koji svako malo osvježava novom kreativnom slikom - umjetničkom instalacijom, kad je osvanuo preuređen u patisserie inspiriranu stilom 50-ih godina, Diorom, filmom Doručak kod Tiffanyja...

Uslijedili su izlozi Salona Glamour s veselim trubama i elegantan Maria store, Borboleta, Heraldi te je i Sašin lokal dobio novi crveni potpis s vijencima.

Ovih je dana uredio i predvorje ekskluzivnog hotela Briig u Splitu, a Grand hotel Park u Rovinju dobio je bijelu smrznutu šumu.

Umjetnik i cvjećar Saša Šekoranja: “Božić je veselje i toplina, ali meni sve više i stres”

Instagram @sasasekoranja

Instagram @sasasekoranja

CRNA IMELA

Pitamo Sašu Šekoranju što je važno pri stvaranju božićnog izloga i atmosfere.

- Razmišljam o tome što će djelovati opulentno i izazvati iznenađenje prolaznika, u svakom slučaju važno je privući pozornost. Prilikom stvaranja atmosfere nekog izloga, kao i u umjetnost, važno je izazvati emocije, a ne biti banalan - odgovara.

Najčešće za uređenje koristi najklasičnije materijale, ali ih, kaže, stavlja u drugačiji kontekst.

Instagram @sasasekoranja

A što je bitno pri stvaranju božićne atmosfere u hotelu te ima li oko toga nekih posebnih pravila?

- Neodvojivo je od interijera hotela, tako da svaki prostor ima svoje zakonitosti, u nekom će funkcionirati bogati klasični aranžmani, ili u drugom potpuni minimalizam, kao, primjerice, u hotelu Briig crna imela s plišanim trakama, ili u hotelu Grand Park smrznuta šuma borova prebačena u stakleno zvono u lobbyju hotela. Važno je pronaći prave punktove na kojima će instalacije, dekoracije, imati smisla - kaže Šekoranja.

Najčešće u takvim uređenjima surađuje s naručiteljima koji u njega imaju potpuno povjerenje i ima slobodne ruke.

Podsjećamo se i da je zapravo duga tradicija ukrašavanja izloga u Zagrebu. Nekoć su se, recimo, 30-ih godina, obavezno atraktivno dekorirali izlozi lokala. Kako ocjenjuje situaciju u Zagrebu vezano za uređenje izloga?

REKLAME

- Sve se više pozornosti posvećuje dekoriranju izloga, rade ih cvjećari, dizajneri i to je jako dobro... Ali nešto me dosta smeta - more reklama koje nagrđuju grad! - ističe on.

Za kraj, pitamo Sašu Šekoranju što je za njega Božić i koji su to osjećaji koje općenito izaziva, a koje on nastoji prenijeti.

- Veselje i toplinu, ali u posljednje vrijeme meni i veliki stres, jer treba puno toga smisliti, organizirati i realizirati - zaključuje.

Foto: Saša Šekoranja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. travanj 2024 03:09