Ikea je nedavno predstavila treće izdanje globalne Mävinn kolekcije, nastale u suradnji s društvenim tvrtkama iz Bangladeša, Indije, Indonezije, Jordana i Tajlanda. Kolekcija uključuje 18 ručno izrađenih predmeta koji spajaju tradicionalne tehnike izrade s prirodnim materijalima i suvremenim dizajnom.
Mävinn kolekcija razvijena je kako bi se stvorili pravedniji i održiviji uvjeti rada u zajednicama koje djeluju u izazovnim društvenim i klimatskim okruženjima. Svaki proizvod odražava vještine i kreativnost lokalnih obrtnika te doprinosi stabilnijem ekonomskom razvoju i jačanju društvene uključenosti.
- Mävinn kolekcija stvorena je s ciljem da donese stvarne, dugoročne promjene obrtnicima i njihovim zajednicama, promjene koje nadilaze samu izradu proizvoda. Svaki kupac koji odabere neki od ovih predmeta izravno podržava nečiju priliku za sigurniju i bolju budućnost - izjavio je Magnus Nord, voditelj implementacije društvenog poduzetništva u kompaniji Ikea.
Ovogodišnja Mävinn kolekcija inspirirana je temom postavljanja stola, kao simbolom zajedničkog vremena, razgovora i međusobnog povezivanja. Proizvodi su rezultat bliske suradnje Ikea dizajnera i društvenih poduzeća te su izrađeni korištenjem prirodnih, obnovljivih materijala poput kore banane, jute i palminog lišća. Grube teksture ovih materijala unose toplinu i autentičnost u svaki prostor, dok njihova izdržljivost simbolizira otpornost zajednica koje ih izrađuju.
- Rad na Mävinn kolekcijama poseban je upravo zato što sve nastaje u bliskoj suradnji s iskusnim i predanim obrtnicima. Oni unose svoje znanje i vještine, a Ikea pomaže da taj rad dođe do kupaca širom svijeta. To je proces zajedničkog stvaranja koji se stalno razvija i obogaćuje - izjavila je dizajnerica Maria Vinka.
Većina društvenih poduzeća uključenih u Mävinn kolekciju djeluje u udaljenim ruralnim područjima, često pogođenima nepovoljnim društvenim i klimatskim uvjetima.
- Za mene, Mävinn kolekcija predstavlja više od ručnog rada. To je zajednički put kojim se osnažuju obrtnici i cijele zajednice - dodaje Magnus Nord.
U Hrvatskoj Ikea surađuje s društvenim poduzećem Humana Nova iz Čakovca, koje zapošljava osobe s invaliditetom i pripadnike drugih ranjivih skupina. Suradnja traje već šest godina, od 2019. godine, a uključuje usluge šivanja u robnoj kući, isporuku tekstilnih artikala te edukativne radionice za posjetitelje. U siječnju ove godine Humana Nova je preuzela i upravljanje tekstilnim otpadom u sklopu robne kuće Ikea Zagreb u sklopu kojeg je reciklirano 4450 kilograma tekstila.
Također, na parkiralištu robne kuće postavljeni su i kontejneri za tekstil dostupni kupcima, a samo u prvoj polovici godine prikupljeno je čak 32.270 kilograma tekstila kojeg su kupci donijeli i odložili u kontejnere. Ovaj tekstil smatra se donacijom, budući da ga Humana Nova koristi kao sirovinu za daljnju obradu, čime je dodatno proširena integracija društvenog poduzetništva u Ikea lancu vrijednosti.
Mävinn kolekcija već je dostupna u robnoj kući Ikea Zagreb, kao i online na stranici ikea.com, dok je novo izdanje kolekcije planirano već za siječanj 2026. godine. Ikea ostaje posvećena pretvaranju zanatskog umijeća u pozitivnu promjenu zbog čega će svakih šest mjeseci izlaziti novo izdanje Mävinn kolekcije.
Od 2012. godine Ikea Social Entrepreneurship ima cilj poboljšati svakodnevni život ljudi iz ranjivih i marginaliziranih skupina. Kroz suradnju s društvenim poduzetnicima i poduzećima, Ikea stvara pozitivan društveni utjecaj unutar i izvan vlastitog lanca vrijednosti. Inicijativa se razvija u područjima uključivog zapošljavanja, poljoprivrede i prehrane, te kružnog gospodarstva.
Ova kuća na Pašmanu redefinira spoj tradicije i minimalizma. Oduševila nas je i iznutra i izvana
Društveni poduzetnici su pojedinci koji koriste inovativna rješenja za rješavanje društvenih izazova i izazova u okolišu. Društvena poduzeća su organizacije koje koriste poslovne modele za stvaranje društvenog učinka, neovisno o njihovoj pravnoj strukturi.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....