Avangardna vila u gradu na Dravi

    AUTOR:
    • Iva Novak

  • OBJAVLJENO:
  • 11.02.2015. u 06:29

Obiteljska kuća veličine 300 četvornih metara

Profil
Naziv:
Villa S
Info:
rekonstruirana kuća iz 1980. u Osijeku površine 300 četvornih metara
Projekt:
dizajnerica Jelena Havelka, arhitektonska rekonstrukcija i statički dio projekta: studio Atika
Kontakt:
www.havelkadesign.com

Jelena Havelka dizajnerica je sa zadivljujućim životopisom. Visoko obrazovanje stekla je na Studiju Dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Nakon dodijeljene pune stipendije kao jednoj od sedam odabranih studenata iz Europe, završava magisterij MA Interior Design na prestižnom Westminster University u Londonu, kao do sada jedina iz Hrvatske s tom diplomom. Svojim je radom ostvarila značajne uspjehe na mnogim kreativnim poljima, od kojih se, kaže, uvijek rado prisjeti svojeg angažmana prilikom dolaska Svetog Oca Ivana Pavla II. za koju je priliku dizajnirala kompletnu odoru za Papu i misnice za skoro 300 svećenika koji su bili sudionici protokola. Od recentnijih izlaganja ističe prototipe produkt dizajna na IMM sajmu u Koelnu, predstavljanje na Architectural Digest Home Design Show u New York-u i nedavni svjetski natječaj VII Porcelanosa Awards u Valenciji gdje je uvrštena u finaliste za izvedene projekte. Nakon destetogodišnje prakse u svijetu interijera, ostvaruje plan iz studentskih dana i otvara studio Havelkadesign. Jedan od dražih projekata za nju je genijalna kuća naziva Villa S koja se nalazi u Osijeku, a koju vam predstavljamo na nekoliko sljedećih stranica. Riječ je o modernoj obiteljskoj kući koja je sve samo ne obična. Pogotovo kada je riječ o interijeru koji je osmišljen istovremeno suvremeno, a opet pomalo otkačeno, avangardno. Na trenutke djeluje poput nekog prostora u kojem se događa ludi party.

Ukratko, jako zanimljivo. – Moj zadatak odnosio se na osmišljavanje interijera rekonstruirane obiteljske kuće – govori Jelena Havelka i dodaje kako je ova kuća sagrađena davne 1980. godine, površina joj je 300 četvornih metara, a ima i 215 četvornih metara okućnice. Novom prostornom organizacijom definirane su funkcionalne zone u skladu s određenim primarnim i sekundarnim komunikacijskim traktom te je postavljen optimalan raspored opreme prema novim prostornim i ergonomskim odrednicama. Konkretnim primjerom, ostvaren je veliki ulazni foaje s ugradbenim ormarima za odlaganje, koji vodi direktno u društvenu zonu dnevnog boravka koji se, pak, cijelom širinom otvara vanjskoj terasi i dvorištu.

Iz istog čvorišta bočno se pristupa sanitarnom čvoru, a nasuprot se ostvaruje komunikacija za veliku kuhinju i priručnu blagovaonicu te prolaz do glavne blagovaonice koja je vezana uz dnevni boravak. Tu se također nadovezuje i stepenište koje vodi do privatne zone spavaćih i dječjih soba, garderobe te velike kupaonice – kaže dizajnerica. Dodaje da je kompletna rekonstrukcija trajala nešto više od tri mjeseca, a projektni zadatak za uređenje interijera je obuhvaćao razradu prostorne organizacije, preraspodjelu svih instalacija te opremanje. Iako je koncept za uređenje cijele kuće bio u njezinoj domeni, svatko od ukućana je imao neki svoj mali intimni zahtjev.

Tako primjerice u kući posebno mjesto zauzima Eamesova lounge chair i pripadajući otoman kao mjesto rezervirano za “ostavite me na miru” trenutak. Uređenje se odvijalo sukcesivno prema vrstama radova, od grubljih zidarskih i instalaterskih, preko obrtničkih do finih montažerskih. Svi radovi su se uglavnom odvijali prema planu, s izuzetkom manjih nepredviđenih situacija kojima su se, otkriva dizajnerica, jednostavno morali prilagođavati odmah. – Što se tiče velikih izazova, mogu navesti da je možda najveći zahtjev bio konstruktivne prirode radi proširenja raspona dnevnog boravka bez dodatnih stupova u središtu prostorije.

Bilo je tu još nekih preinaka u preraspodjeli prostornih funkcija, primjerice izvođenje velike kupaonice na poziciji dotadašnje spavaće sobe, što je zahtijevalo provođenje dodatnih instalacija s intervencijama na pročelju. Međutim to se sasvim isplatilo zbog ostvarivanja nove vrijednosti kupaonskog prostora koji je sada dobio veliki izvor prirodnog svjetla. Sjećam se da je investitor u jednom trenutku rekao da sam poludjela i sasvim uvjereno rekao da je nemoguće i da neće provesti tu zamisao da na poziciji bez kanalizacije napravimo veliku kupaonicu. Sljedeće jutro je nazvao i s onim osmijehom ‘opet si nas nagovorila’ rekao: Izvedivo je, pa to je genijalno! – ističe Jelena Havelka i napominje da se, kao i u svakom projektu, i ovdje trudila prvo ustanoviti specifičnosti prostora.

Težila je prije svega ostvarenju novih ambijentalnih karakteristika prostora kreirajući prostran, ugodan i profinjen interijer s mirnijim koloritom za stvaranje harmonije s vanjskim “dijelom prirode” koji se nadovezuje na interijer punom širinom objekta. – Vodeći računa o dotadašnjim navikama klijenata, namjera mi je bila stvoriti unificirani prostor s osmišljenim odabirom materijala te neprimjetnim prijelazom interijera u eksterijer. Također, htjela sam maksimalno iskoristiti prirodnu rasvjetu i ostvariti prozračnost cijelog prostora nenaglašenim prelaskom jedne zone u drugu – kaže dizajnerica. Interijer kuće definiran je odabirom raznih obloga s usklađenim teksturama i tonalitetima, poput svijetlih tapeta sa zmijskim uzorkom, zidnih obloga metalic izgleda s uzorkom iguane, spuštenih plišanih stropova, trodimenzionalnih stropnih dekora i sličnih stvari.

U najvećem omjeru u kući su prisutne bež nijanse i zemljani tonovi koje oživljavaju mjestimični koloristički akcenti. – Veliki otvoreni prostori s transparentnim staklenim kliznim vratima postižu maksimalnu osvijetljenost prostora i s lakoćom podržavaju punoću parketa Acacie postavljenog u cijeloj kući. Toplina se dodatno ostvaruje i na terasi u nastavku na koju je položen decking usklađene nijanse. Upotreba stakla pojavljuje se i na centralnom TV/audio dijelu kao podloga za kreiranje kućne kromoterapije. Velika pozornost posvećena je rasvjeti, pri čemu se u velikoj mjeri koriste RGB LED moduli, koje slijede spot svjetla te dizajnerska rasvjetna tijela.

Svaka zona ima nekoliko razina rasvjete koje su digitalno regulirane i međusobno usklađene unaprijed određenim ambijentalnim scenama – objašnjava i napominje kako su pribjegli konstruktivnom rješenju jer se vizualne karakteristike furnira i parketa egzote često ne podudaraju, i to da bi se ostvario unificiran izgled upotrebe drveta. Tako se za izradu namještaja koristio furnir hrasta, koji se potom nijansirao u boju acacie. Primjeri tako obrađenog namještaja su kuhinjski elementi i namještaj za odlaganje u dnevnom boravku. Opremanje je velikim dijelom rađeno po mjeri prema nacrtima, integrirajući tako unikatan produkt-dizajn poput ulaznih ormara s posebno dizajniranim kompozicijama ručkica.

Zasebne, zatvorene zone poput kupaonice i gostinjskog toaleta imaju bijelu keramiku kao čistu neutralnu bazu ekstravagantnim pločicama čija se ljepota dodatno naglašava upotrebom velikih zrcalnih ploha. Toalet je obogaćen elipsoidnim mozaikom prelijevajućeg spektra boja, dok je obiteljska kupaonica oplemenjena 3D metalik keramičkim pločama na frontalnom zidu – kaže. Jelena Havelka otkriva da je jako zadovoljna finalnim rezultatom. – U praksi nerijetko postoje odstupanja od zamišljenog i projektiranog do izvedenog stanja. U ovom projektu sam izuzetno zadovoljna time što je konačni rezultat gotovo sasvim izveden prema mojim zamislima.

Sretna sam zbog ostvarene komunikacije povjerenja koja je dovela do realizacije određenih rješenja koja su u početku bila kategorički odbijana, a naposljetku dočekana s oduševljenjem. Također me ohrabruje zadovoljstvo klijenata zbog velike promjene i novog načina konzumiranja tog prostora te što se izvukao maksimum u funkcionalnim i ambijentalnim karakteristikama – priča. Na pitanje što bi sve prema njezinu mišljenju trebao obuhvaćati uspješno odrađen rezidencijalni projekt, Jelena Havelka odgovara: Kada se uređuje rezidencijalni interijer, prema mom mišljenju, od temeljne je važnosti osjetiti senzibilitet klijenta i ostvariti sinergiju njegovih htijenja kroz dizajnerovu viziju.

Tada oduševljenje i dugoročno zadovoljstvo vlasnika biva pokazatelj dobro obavljenog posla. Dodaje da je projekt Ville S točno takav – uspješno odrađen na obostrano zadovoljstvo. Što sve još radi dizajnerica Jelena Havelka možete pogledati na njezinoj web stranici havelkadesign.com.

Ako vam se svidio ovaj interijer, molimo vas da ga podijelite!

Izdvajamo