TERASA, KAMIN, VINSKI HLADNJAK...

Potkrovlje iz snova u centru Zagreba

    AUTOR:
    • Marijana Galović

  • OBJAVLJENO:
  • 16.10.2019. u 11:46

Kada je počela renovirati prostrano potkrovlje u centru Zagreba, arhitektica Edita Geci imala je plan urediti si poslovni prostor, no potkrovlje ju je toliko oduševio da se, na kraju, u njega odlučila useliti

Arhitekticu Editu Geci poznajemo iz brojnih projekata koje je radila, a mi smo ih pratili u svojim izdanjima. Iz njezinih projekata zaključili smo puno toga o njezinoj suptilnoj estetici i preciznoj egzekuciji, no ipak puno više o nečijoj osobnosti možemo vidjeti iz životnog prostora, točnije doma. Edita nam je otvorila vrata svojeg stana u centru Zagreba, u koji smo se na prvu zaljubili, kao i vlasnica.

 

- Kupila sam neuređeno potkrovlje u građevini s prekrasnim stubištem, na divnoj lokaciji u centru grada, visine dovoljne da se napravi galerija. Iako sam u startu mislila da bi prostor bio idealan za radni prostor, nakon postavljanja krovnih prozora taj pogled u nebo i novi izgled prostora toliko mi se svidio da sam poželjela živjeti u njemu. Tada sam još mislila da će to biti stan samo za mene, no ovdje sada živi mala tročlana obitelj - sa smiješkom nam govori Edita.

Zanima nas u kakvom je stanju bio prostor.

- Prostor nije bio stamben, svidjelo mi se što nitko nikada prije nije živio ovdje. Sama dokumentacija za prenamjenu prostora bila je izuzetno komplicirana i potrajala je, ne znam bih li ponovo započela isto. Svidjelo mi se što su u postojećem stanju na gredama bili urezani rimski brojevi, koji su se prije koristili za plan montaže greda, baš mi se sviđalo da se to vidi. Odišu nekom simbolikom. Ostali su vidljivi i danas - kaže arhitektica, koja je morala pristupiti potpunoj adaptaciji stana.

- Sve je rađeno iznova, od sanacije osnovne krovne konstrukcije i djelomične zamjene čeličnim profilima, preko izvedbe galerijskog prostora, otvaranja krovišta krovnim prozorima, do svih instalacija. Sve je novo - objašnjava.

Iako je prostor bio prazan, za projektiranje je bio vrlo zahtjevan jer u njemu ništa nije pravilno. Samim time bio je i noćna mora za izvođače.

- Napravila sam idejno rješenje i mnogo toga rješavala u procesu izvedbe jer se situacija konstantno mijenjala i bilo je potrebno prilagođavati se stanju na terenu. Maksimalno se pokušalo iskoristiti sav prostor i uključiti neke dijelove koji ostaju 'mrtvi' u potkrovnim stanovima, a nalaze se ispod najnižih dijelova pod krovom - prisjeća se Edita Geci. Na naš upit koja je bila najdramatičnija faza, kaže da je to, nedvojbeno, bio kraj radova, kada se izvodila unutarnja stolarija.

- To je uvijek tako pred kraj radova, kada su ljudi psihički i financijski iscrpljeni i jedva se čekaju useliti, ali i na ovakvim se radovima vide detalji i finoća završne obrade, pa je bilo prilično stresno. Bilo je tu i drugih zanimljivih situacija, primjerice unošenje kamina koji je težio više od 600 kilograma, a nismo ga mogli donijeti na treći kat, pa smo morali unajmiti kran da ga spusti kroz krov - smije se arhitektica, čija je osnovna ideja bila stvoriti cool stan u centru koji može biti dovoljno fleksibilan za različite namjene.

Unatoč tome što je bio potpuno prazan, prostor je bio veliki izazov za projektiranje. i mnogo se toga, kaže arhitektica, mijenjalo u procesu izvedbe jer se trebalo prilagođavati stanju na terenu. rezultat višemjesečnog truda je maksimalno iskorišten prostor u kojem su u funkciji i oni nazakučastiji dijelovi koji u potkrovlju uglavnom ostaju neiskorišteni 

 

- Iskorišten je svaki dio stana, naglasak je na otvorenom prostoru maksimalno koliko se moglo ići i povezati prostor galerije s dnevnim boravkom. Budući da je prostor specifičan i vrlo izlomljen, pokušala sam ga smiriti ravnim frontama i minimalnim komadima namještaja. Koliko god sam ga pokušavala smiriti, on jednostavno ne može biti minimalistički. Onda sam odlučila prilagoditi se i dati mu puni sjaj, svega! Više je više u ovom slučaju! Terasa, kamin, kada i vinski hladnjak... Baš sam si ispunila sve želje - priča nam Edita, čiji je dnevni boravak opremljen namještajem talijanske kompanije Desiree.

U potkrovlju prevladavaju tonovi crne, sive i plave, od materijala se posebno ističu mekani pliš i mramor

 

 

- Riječ je o tvornici s kojom i inače volimo surađivati. Moram reći da je ovo najudobniji trosjed koji sam ikad probala, a isprobala sam ih mnogo. Bojala sam se materijala, ali pokazao se prilično dobrim. Plavi pliš i ljeti pruža udobnost iako se mislilo drugačije. Stol za blagovanje je Bonaldo, s mramornom pločom i čeličnom potkonstrukcijom, a stolići u boravku također su kameni. Spojeni su tonovi sive i plave boje, upotpunjeni tapetama Wall and Deco - priča naša sugovornica dok hodamo prema kuhinji.

Misao vodilja pri renoviranju potkrovlja bila je stvoriti ugodan, cool stan, dovoljno fleksibilan za različite namjene, a razlomljeni tlocrt Edita Geci odlučila je primiriti ravnim plohama i minimalističkim komadima namještaja, no kako svaki prostor ima svoj karakter, arhitektica je vrlo brzo odustala od minimalizma i prihvatila filozofiju "više je više" - ispunila si je sve želje i u stan ubacila zlatne detalje, kamin, terasu...

 

 

- Kuhinja je minimalna, ali sa svom opremom. Osnovna boja je mat crna, izvedena od medijapana, s radnom pločom kao i sve horizontalne plohe stana i zlatnim detaljima - opisuje Edita.

Za kraj je pitamo čime je u stanu posebno zadovoljna.

- Obožavam svoju fotelju Desiree, koja putuje sa mnom već neko vrijeme i fascinantno je kako se dobro uklopi u svaki prostor u koji dospije. I, naravno, terasom. Mislim da je ispala sjajno, a osim toga, fora mi je gledati u nebo. Samo mi fali periskop da vidim što se događa na ulici - kroz smijeh je zaključila Edita Geci.

 

 

Foto: Berislava picek/Hanza Media

Izdvajamo

Iz drugih medija