Uspješna hrvatska priča

Strojarska ulica u Zagrebu uskoro bogatija za još jedno uspješno dizajnersko ostvarenje

Hrvatska poštanska banka otvara vrata prve poslovnice uređene po novom konceptu. Riječ je o 'hrvatskoj priči' koju su zajedničkom suradnjom s najvećom bankom u domaćem vlasništvu ispričali hrvatski arhitekt Teo Budanko, dizajneri Grupa i Numen/ForUse te proizvođač prostoria. Nova poslovnica Banke smještena je u vrlo atraktivnom energetski učinkovitom VMD-ovom kompleksu u Zagrebu u Strojarskoj ulici, a novouređeni prostor klijentima će omogućiti potpuno novi doživljaj poslovanja s Bankom.

Teo Budanko (ABWD):

Novi dizajn poslovnice Hrvatske poštanske banke rezultat je želje da se, u onoj mjeri u kojoj je to moguće, prostor u kojem uistinu fizički dolazimo u kontakt s Bankom, otvori, bude ugodan, prozračan, lagan i opušten, a opet dovoljno jasan i siguran.

Javna percepcija banaka jasno signalizira da je povratak u smireni okvir prepoznatljivih i bliskih materijala i oblika nužan. Upravo je točka susreta javnog prostora klijenata i radnog prostora bankara osnovna tema novog dizajna. Prijelaz iz javnog u radni prostor funkcionalno je opušten bez jasnih barijera, ograda i zidova. Veliki hrastov drveni Okvir dominira, označava susret, uokviruje razgovor, jasno i pregledno definira prostorne odnose bez funkcije barijere. Materijal je blizak, fin, poznat i nenametljiv, donekle komercijalan u kombinaciji s velikom crvenom „kockicom“ Hrvatske poštanske banke i malim bijelim kockicama rasutim u Okviru.

Javni prostor ili prostor klijenata Hrvatske poštanske banke unutar poslovnice produženi je vanjski javni prostor opremljen namještajem hrvatskih dizajnera Grupe i Numena, koji su svojim radom postigli hrvatsku brendovsku prepoznatljivost te kao takav jasno komunicira svijest banke o važnosti promocije vrhunskog hrvatskog proizvoda Hrvatima. Kao i uvijek, sastavni dio javnog prostora zelena je površina, jednostavno aplicirana na zid.

Tomislav Knezović (prostoria):

Izuzetno nam je drago što je Hrvatska poštanska banka, zajedno sa svojim arhitektima, prepoznala prostoriu kao partnera u stvaranju novog izgleda svojih poslovnica diljem Hrvatske. Proizvodi kojima ćemo opremati poslovnice HPB-a, od kojih je dio osmišljen upravo u tu svrhu, temelje se na dobrom dizajnu i visokoj kvaliteti izrade, a što je još vrlo važno naglasiti, izrađeni su u našim pogonima u Svetom Križu Začretje prema dizajnu hrvatskih dizajnera. Znači u potpunosti su hrvatski proizvod. Stoga, vjerujemo da prostoria u HPB unosi, uz visoko kvalitetan dizajn, i onaj pozitivan duh kojim dokazujemo da je moguće uspjeti koristeći domaću pamet i kreativnost.

Tihana Taraba (Grupa):

Stolica Monk dio je kolekcije koja je nastala 2013. za prostoriu, a osim stolice kolekcija sadrži fotelju, stoliće i blagovanski stol. Za gotovo svaki svoj proizvod imamo asocijativno ime koje automatski postaje i dijelom njegovog karaktera. Monk, u doslovnom prijevodu Redovnik, tako na prvi pogled evocira stvarnu figuru istočnjačkog religijskog asketa, čija leđa postaju naslon, a bedra i koljena rukonasloni obučeni u nepretencioznu tkaninu pod kojom se otkriva jednostavna i pouzdana konstrukcija.

Za potrebe nove poslovnice Hrvatske poštanske banke stolicu Monk prilagodili smo na način da smo drvenu konstrukciju nogu zamijenili metalnim čime smo ih prilagodili za upotrebu u javnim prostorima.

Nikola Radeljković (Numen/ForUse):

Hrvatski produkt dizajn postupno se razvija kao logični slijed estetike i koncepcije najboljih ostvarenja dizajna i primijenjene umjetnosti iz doba SFRJ, posebice Slovenskog genija Nike Kralja te arhitekta, dizajnera i pokretača institucionalizacije dizajna u Hrvatskoj Bernarda Bernardija. Bernardi je svoju fascinaciju oblikovanjem uporabnih predmeta, a posljedično i izraz, otkrio tijekom studijskog putovanja po Skandinaviji, donoseći u domovinu racionalnost, pročišćenost i cjelovitost oblikovnog jezika, koji je jednako primjeren i okrutnoj klimi i škrtoj zemlji europskog sjevera koliko i slabo razvijenoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu na samom početku industrijalizacije. Ta primjerenost očita je i danas, 60 godina nakon Kraljevih i Bernardijevih postignuća te se nameće kao primarno konceptualno načelo svim baštinicima. Polazeći od toga, skromne i lagane sjedalice, spartanske konstrukcije s optimalnom ergonomijom, eksperimentirali smo s oblikom sve dok nismo postigli istovremeni osjećaj nostalgije i suvremenosti koje karakteriziraju Polygon.

Tomislav Vuić, predsjednik Uprave Hrvatske poštanske banke:

Hrvatski arhitekt, hrvatski dizajn, hrvatska proizvodnja u Hrvatskoj poštanskoj banci - sve drugo bilo bi krivo. Našim klijentima ćemo s novim konceptom poslovnica pružiti odličnu uslugu i atmosferu i zahvaljujemo Teu Budanku iz ABWD-a, Grupi, Numenu i prostorii koji su nam omogućili vrhunsku funkcionalnost i ugođaj po razumnoj cijeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. travanj 2024 13:19