ADAPTIRAN I VRHUNSKI UREĐEN

U stan na 12. katu nebodera u centru Zagreba odmah bismo se uselili

Otvoren pogled na grad. Ma to je neprocjenjivo! To je bila ljubav na prvi pogled iako prostor nije izgledao primamljivo. Vlasnica ga je adaptirala, vrhunski ga uredila i pretvorila u dom iz snova

PROFIL
  • INFO: stan od 60 kvadrata s terasom od 20 kvadrata
  • LOKACIJA: Zagreb
  • UREĐENJE: Vlasnica

Mnogima je san stanovati u središtu Zagreba, ali pritom imati otvoren pogled na grad i zelenilo. Međutim, nema mnogo zgrada u centru koje to omogućuju, njih je najviše desetak, i teško bismo ih mogli nazvati baš neboderima jer su sve to uglavnom višekatnice.

U jednom od tih zagrebačkih mini nebodera nalazi se i stan koji s jedne strane gleda na blok Badel i dalje prema Parku Bartola Kašića te na cijeli istočni dio grada, a s druge puca pogled prema Petrovoj ulici, Medvednici i zagrebačkoj katedrali. U Vlaškoj je ulici kod Kvaternikova trga, u zgradi sagrađenoj 1969. godine koja ima 12 katova. Posjetili smo stan na najvišoj etaži, veličine 60 kvadrata, s terasom od 20 kvadrata koja se u širini malo većoj od metra prostire uz cijeli stan.

Većina komada u stanu je iz salona Art interijeri koji drži mnoge poznate dizajnerske proizvode

- Mjesto za život sam tražila i kupila prije tri godine. Prilikom traženja bilo mi je važno da stan bude u širem centru grada, da ima terasu i otvoren pogled. Nakon što sam obišla već dvadesetak stanova, pomalo razočarana nedostatkom stanova koji mi odgovaraju, jedne sam večeri samo u tražilicu upisala ‘stan Kvatrić 60 m2’, nadajući se nekom čudu. I tako je i bilo. Izletio je stan jako lošeg izgleda na slikama, ali po svim drugim parametrima mi je apsolutno odgovarao. Već drugo jutro otišla sam ga pogledati s mamom i sestrom. Iako se radilo o prilično zapuštenom stanu, kada sam ušla, bila je to ljubav na prvi pogled - priča nam vlasnica.

Umjetnička djela

Na zidovima su pomno odabrana umjetnička djela, točnije slike Roberte Vilić i poneko djelo Pauline Jazvić

Cijena kvadrata nije bila visoka jer je riječ o razdoblju uoči samog kraja krize koja je zahvatila stambeni sektor. Osim toga, i suvlasnički su odnosi djelovali komplicirano, što je odbilo ranije potencijalne kupce te dodatno spustilo cijenu.

- Ubrzo sam krenula u velike građevinske radove, zapravo srušila sam stan i počela ga graditi ispočetka. Kako to obično biva u starijim zgradama, naišla sam na mnoga ograničenja, pa i iznenađenja, ali u konačnici sam jako zadovoljna jer sam dobila stan baš po svojoj mjeri. Raspored je bio potpuno drugačiji iako su tada, kao i sada, tu bili dnevni boravak, kuhinja, spavaća soba i kupaonica. Gotovo svim prostorijama okrenula sam poziciju te spojila dnevni boravak i kuhinju u jednu veću prostoriju. Naime, volim kuhati i pritom se družiti s gostima. Prije sam živjela u stanu u kojem je bila odvojena kuhinja, i to mi nikako nije odgovaralo - priča vlasnica.

Staklena stijena dugačka je šest metara i na najbolji način spaja interijer i eksterijer

U stanu su promijenjene sve instalacije i uvedeno je centralno grijanje na plin. No, glavna je želja bila dobiti otvoren pogled prema Sljemenu i katedrali, simbolima Zagreba. Tako je dnevni boravak s kuhinjom okrenut na sjeverozapadnu stranu.

- Napravila sam novu staklenu stijenu dugačku šest metara, koja predstavlja gotovo nevidljivu granicu između interijera i eksterijera i tako omogućava konstantno uživanje u pogledu na vanjsko okruženje. Stanu daje mnogo svjetla, ali i pruža stalnu mijenu. Svako doba dana i svako godišnje doba otvaraju potpuno nove vizure te cijelom prostoru daju drugačiji oblik. Kako se stijena zapravo proteže cijelom dužinom dnevnog boravka, trebalo je pronaći način za postavljanje grijanja, odnosno radijatora u stanu. Ubrzo sam shvatila da mi je jedina prihvatljiva opcija podno grijanje - priča vlasnica.

Igra toplog i hladnog

Kuhinja je dio stana u kojem vlasnica provodi najviše vremena. Željela je crnu, ali nikako hladnu prostoriju pa je dodala drvene elemente

Pod u stanu je svijetlo sive boje, cementni, sličan epoksiju. Dobro provodi toplinu, što je bio jedan od razloga njegova odabira, a osim toga, stanu daje lagani industrijski štih.

Kad je riječ o uređenju interijera, vlasnica je od početka maštala o tome kako će urediti svoj dom i znala je što želi.

- Većina je stana opremljena u salonu ART interijeri. Njihovi zaposlenici zaista su mi bili od velike pomoći savjetima oko uređenja, što mi je puno značilo s obzirom na to da tijekom uređenja nisam koristila usluge arhitekta. Namještaj je uglavnom custom-made, odnosno rađen je i složen po mjeri stana. Pritom sam se najviše posvetila kuhinji, koja mi je oduvijek najvažniji dio prostora u kojem živim i gdje provodim najviše vremena. Znala sam da želim crnu, ali nikako hladnu, stoga sam dodala vidljive drvene elemente. Na zidu je, umjesto pločica, dekorativna crna boja s učinkom školske ploče, koja daje i prostor za zabavu - govori ona.

Uza zid se nalaze hladnjak, sudoper i pećnica, a ispred je otok s indukcijskom pločom i teppanyaki pločom.

- Oduvijek sam željela da je kuhinja mjesto druženja i komunikacije te da, uz to, ima dovoljno prostora za kretanje. Kad sam je složila, sve ostalo sam prilagođavala po njoj. Među posljednjim komadima namještaja kupila sam stol za objed jer sam dugo tražila onaj koji će se savršeno uklopiti, a to je ispao minimalistički mat crni Muuto. Uz njega su se idealno stopile i metalne stolice te trobojne viseće lampe kupljene u Prostoriji. U stanu nedostaje još poneki detalj, poput tepiha u dnevnom boravku, ali čekam da naletim na onaj pravi - kaže vlasnica.

Na zidovima su slike Roberte Vilić i poneko djelo Pauline Jazvić. U dnevnom boravku je atraktivna polica u koju je ukomponiran veći televizor. Sofa u dnevnom boravku je u boji duhana, što stanu, koji je donekle minimalistički uređen, daje toplinu i “cozy” ugođaj, a ispred nje se nalazi Moroso tabure Fjord. Zanimljivo je uređeno i predsoblje, s hodnikom u kojem su ugradbeni ormari, a na mjestu gdje se on širi prema dnevnoj sobi nalazi se bijeli stol s drvenom kutijom marke Cattelan Italia - to je pravi ženski kutak za šminkanje i uređivanje.

Prostor za bijeg

Spavaća soba je po novome okrenuta na istok te vlasnici predstavlja osobni prostor za bijeg u kojem se opušta od stresne svakodnevice

U kupaoni je walk-in tuš, koji jedini u stanu ima antracit keramiku na podu, inače se kroz sve prostorije proteže cementni pod. Namještaj je u bijeloj i boji drva, a na zidu je ogledalo talijanskog brenda Lago Design.

Spavaća je soba po novome okrenuta na istok te vlasnici predstavlja osobni prostor za bijeg. Antracit rolete prema potrebi omogućuju potpuni mrak. Prigušena rasvjeta lampe Flos, detalji i uspomene te krevet obložen toplom sivom tkaninom djeluju u kombinaciji atraktivno. Iznad kreveta je također slika Roberte Vilić, a tu je i još jedan ugradbeni ormar s ugrađenim LCD TV-om.

Dizajn stana uključuje i mnoge žive komponente koje prostor čine zelenim i svježim pa tako u stanu rastu monstera, drvo života i fikus benjamin.

Za kraj izlazimo na balkon na kojem je također mnogo biljaka. Mnoge od njih nalaze se u atraktivnim keramičkim posudama, neke su u betonskoj posudi na stalku od kovanog željeza kupljenom u trgovini Zara Home. Tu rastu javor, lavanda, hortenzije, limun te mnogo sukulenata.