JESTE LI I VI MEĐU NJIMA?

Osam mitova o spavanju u koje ljudi uistinu vjeruju (i zašto su u krivu)

Getty Images/iStockphoto

Što biste napravili kada bismo vam rekli da su stvari koje ste oduvijek mislili o spavanju zapravo samo mit i ništa više od toga?

Postoje mitovi o spavanju u koje većina ljudi uporno vjeruje, a zapravo uopće nisu istiniti. Ako ste i vi jedni od onih koji smatraju da će ih klima u autu razbuditi ili vjerujete da vaš mozak tijekom spavanja odmara, ovo je pravi članak za vas jer ste u krivu. Upravo zbog toga vam danas donosimo osam najčešćih mitova u koje morate prestati vjerovati već danas.

Foto: Pixabay

 

U pokušaju da istraže u čemu ljudi  najčešće griješe kod spavanja, osnivači aplikacije za meditaciju i opuštanje Calm proveli su međunarodno istraživanje među odraslima u SAD-u, Velikoj Britaniji i Francuskoj. Uz pomoć čak 4.337 sudionika, Calm je uspio 'odrediti' osam najčešćih mitova o spavanju u koje bi svi morali prestati vjerovati, VEĆ DANAS!

- Postoji toliko uobičajenih mitova o snu pa smo ovim istraživanjem željeli otkriti koji su, ustvari, najrašireniji - rekao je Michael Acton Smith, jedan od osnivača aplikacije Calm.

#MIT BROJ JEDAN

Mit: 56 posto anketiranih smatra da će vam spuštanje prozora automobila ili uključivanje klima uređaja pomoći da ostanete budni tijekom vožnje.

Zašto je to pogrešno: Kako kažu stručnjaci, ova naizgled jednostavna rješenja zapravo su potpuno neučinkovita, pa čak i vrlo opasna. Umjesto toga, vaša najbolja opcija kad vam se spava, a za volanom ste, jest da stanete na sigurnom području i odmorite od 15 do 45 minuta. Naime, toliko vam je vremena potrebno da 'dođete k sebi' te nastavite s vožnjom.

#MIT BROJ DVA

Mit: 48 posto anketiranih smatra da, tijekom spavanja, naš mozak napokon odmara.

Zašto je to pogrešno: Istina je da se naše tijelo odmara tijekom spavanja, ali mozak svejedno i dalje ostaje aktivan, puni se i nastavlja kontrolirati tjelesne funkcije.

#MIT BROJ TRI

Mit: 50 posto anketiranih smatra da nikad ne biste trebali probuditi osobu koja mjesečari.

Zašto je to pogrešno: Osoba koja mjesečari može samu sebe dovesti u opasnost, pa je buđenje kod njih zapravo izuzetno važno, iako se oduvijek tvrdi da se mjesečara ne smije dirati niti buditi.

#MIT BROJ ČETIRI

Mit: 48 posto anketiranih smatra da sanjamo samo tijekom vrlo dubokog sna.

Zašto je to pogrešno: Ovakvo vjerovanje je potpuno pogrešno. Naime, možemo sanjati u svim fazama spavanja. Međutim, snovi su najčešće najživopisniji  upravo tijekom REM faze.

Foto: Getty Images/iStockphoto

 

#MIT BROJ PET

Mit: 31 posto anketiranih smatra da je, u slučaju da ne možete zaspati, najpametnije ostati u krevetu.

Zašto je to pogrešno: Ako pokušavate zaspati 20 minuta i svejedno ni dalje ne možete zaspati, stručnjaci savjetuju ustajanje i opuštajuću aktivnost u drugom području vašeg doma (znači, ne u spavaćoj sobi). Razmislite o čitanju knjige ili slušanju opuštajuće glazbe, to će vam pomoći da lakše i brže zaspite.

#MIT BROJ ŠEST

Mit: 30 posto anketiranih smatra da svake godine progutamo barem nekoliko pauka dok spavamo.

Zašto je to pogrešno: Ovo ćete rado pročitati, ali je istina. Naime, kućni pauci više se plaše osobe koja spava, nego da će biti zainteresirani za puzanje oko jednog.

#MIT BROJ SEDAM

Mit: Čak  21 posto anketiranih smatra da se propušteni satovi sna mogu nadoknaditi dužim spavanjem preko vikenda.

Zašto je to pogrešno: Iako ovaj mit zapravo zvuči prilično logično, rezultati nedavno provedenog istraživanje objavljenog u časopisu Current Biology otkrili su je da pokušaj nadoknade 'izgubljenog' sna tijekom vikenda neće poništiti negativne efekte koje uzrokuje nedostatak sna tijekom tjedna. Umjesto toga, najbolje je 'ciljati' na dosljedan raspored spavanja svake večeri/noći u tjednu.

#MIT BROJ OSAM

Mit: 20 posto anketiranih ljudi smatra da konzumiranje alkohola prije spavanja poboljšava kvalitetu sna.

Zašto je to pogrešno: Iako dosta ljudi misli da će od alkohola lakše zaspati, i to možda jest točno, sama kvalitetna sna bit će manja. Zašto? istraživanja su pokazala da konzumiranje alkohola prije spavanja može povećati broj buđenja tijekom noći, što uvelike 'ometa' kvalitetu samog sna u cjelini.

Izvor: My Domaine.com

Izdvajamo

Iz drugih medija