Odlične kritike

Na festivalu u Cannesu prikazani filmovi Andree Slaviček i Vladimira Perišića

Kratkometražni hrvatski film ‘Prava istina priče o šori‘ i dugometražni ‘Lost Country‘ u koprodukciji zagrebačke Kinorame, imali su premijeru u prestižnom popratnom programu Tjedan kritike rezerviranom za otkrivanje novih filmskih talenata.

Kratkometražni igrani film redateljice i scenaristice Andree Slaviček i producentice Katarine Prpić (Antitalent), ‘‘Prava istina priče o šori‘‘, u utorak, 23. svibnja, premijerno je prikazan u Cannesu u sklopu paralelnog programa Tjedan kritike. U okviru istog programa dan ranije prikazan je i dugometražni igrani film srpskog redatelja Vladimira Perišića, ‘‘Lost Country‘‘, koji je realiziran u koprodukciji s hrvatskom producentskom kućom Kinorama.

‘‘Bili smo jako uzbuđeni prije premijere i zaista je bio odličan osjećaj prezentirati film publici u Cannesu. Zadovoljni smo pozitivnim reakcijama publike i ponosni što je film prikazan uz ostale odlične kratke filmove. Selekcija je vrlo raznovrsna, a prevladavaju nelinearne i atipične forme što je pokazatelj da je dobro odvažiti se u isprobavanju novih načina pričanja filmskih priča,‘‘, rekla je Andrea Slaviček povodom svjetske premijere svog filma u Cannesu.

Premijeri u punoj dvorani u Miramaru, osim redateljice, prisustvovala je i producentica Katarina Prpić koja je rekla - ‘‘Osim što je sjajan osjećaj i privilegija biti u Cannesu, bilo je također jako zanimljivo pogledati sve filmove iz selekcije Tjedna kritike jer zaista pokazuju zavidnu razinu raznolikosti, zanimljivosti i ambicioznosti. Činjenica da je naš film selektiran upravo u tu selekciju, pokazuje da hrvatska kratkometražna kinematografija itekako ima što pokazati svjetskoj, i ne samo da prati svjetske trendove, već ih i nameće. To je također dokaz da je kratkometražni film nešto u što se isplati ulagati, što financijama, što obrazovanjem i možemo se samo nadati da će narednih godina uspjeh biti sličan,‘‘

Glumica Vida Tunguz i redatejica Andrea Slaviček

ALBAN PICHON

Film ‘‘Prava istina priče o šori‘‘ priča je o tinejdžerici Leni koja, katkad smetena školskim peripetijama, zaraznim pjesmama i misterioznim plavim autom, priča pravu istinu o velikoj šori, ali pritom naslućujemo da postoji nešto što nam ne želi reći. Osim što ga je režirala, Andrea Slaviček za film potpisuje i scenarij. Glavnu ulogu u filmu nosi Vida Tunguz, a ostale zapažene uloge su ostvarili Ana Ugrina, Lucija Plesac, Lily Antić, Lola Jelčić, Nedim Hasanbegović, Adrian Babić Herceg i Pan Jelić. Film je realiziran u produkciji hrvatskog Antitalenta, a koproducenti su španjolska kuća Fractal te hrvatska kuća Blank. Film je nastao uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.

U istom programu svjetsku premijeru 22. svibnja imala je hrvatska manjinska koprodukcija, dugometražni igrani film ‘‘Lost Country‘‘ redatelja Vladimira Perišića i koproducentice Ankice Jurić Tilić iz Kinorame. ‘‘Za mene uvijek prvo gledanje s publikom ima posebnu važnost – mi koji živimo s filmom cijeli niz godina ne možemo biti objektivni oko toga kako će djelovati na publiku. Današnje iskustvo je bilo prekrasno – snažan i uporan pljesak, suze, puno emocija i zaista divan prijem publike. Mislim da ćemo svi pamtiti ovu premijeru i drago mi je što smo bili dio ovog filma,‘‘, rekla je nakon svjetske premijere koproducentica filma Ankica Jurić Tilić.

Premijeru su prisustvovali predstavnici hrvatskog djela ekipe: koproducentica Ankica Jurić Tilić te glumci Marija Škaričić i Duško Valentić.

Direktor HAVC-a Chris Marcic, glumica Marija Škaričić, redatelj Vladimir Perišić, glumac Duško Valentić i producentica Ankica Jurić Tiić

ALBAN PICHON

Glavne uloge u filmu ‘‘Lost Country‘‘ igraju Jovan Ginić i Jasna Đuričić, a zapažene su uloge odigrali i Miodrag Jovanović, Lazar Kocić, Pavle Čemerikić, Duško Valentić, Helena Buljan, Ana Simeunović, Boris Isaković i Marija Škaričić. Film je nastao uz podršku Filmskog centra Srbije, ARTE France Cinéma, CNC, Luksemburškog filmskog fonda (Luxembourg Film Fund) i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Radnja filma smještena je u Srbiju 1996. godine. U tijeku su studentske demonstracije protiv Miloševićevog režima, a petnaestogodišnji Stefan je pred najtežom od svih revolucija – mora se suprotstaviti vlastitoj voljenoj majci, glasnogovornici te korumpiranoj vladi protiv koje se bore njegovi prijatelji.

Tjedan kritike (Semaine de la Critique) paralelni je program Filmskog festivala u Cannesu, pokrenut 1962. godine. Ovogodišnje, 62. izdanje, odvija se od 17. do 25. svibnja, a tradicionalno predstavlja 10 dugometražnih i 10 kratkometražnih naslova iz cijeloga svijeta. Cilj programa je otkrivati nove talente, a imena poput Bernarda Bertoluccija, Alejandra Gonzáleza Iñárittua i Gaspara Noéa upravo su u ovoj selekciji započeli svjetsku karijeru.

13. travanj 2024 09:15