Marko Miscevic CROPIX
Plan za opstanak

Proizvodnja kultnog domaćeg brenda ni u krizi nije stala: 'Improvizacija nam je spasila poslovanje'

Neslomljiv duh Varteksa, koji je u svojoj dugoj povijesti preživio brojne krize, vidljiv je i u vrijeme koronavirusa: ponudu su proširili maskama, a njihova kreativna direktorica Martina Ranilović Vrdoljak već osmišljava kolekciju za iduću godinu.

Premda je tekstilna industrija zbog pandemije koronavirusa pretrpjela veliku štetu, pogon varaždinske tvrtke Varteks nije stao ni jedan dan. Na vrijeme su počeli nabavljati tkanine, jer su još od početka godine pratili situaciju u Kini, pa kad je prekinuta isporuka robe iz europskih žarišta Covida-19 - Italije, Španjolske i Francuske - brzo su pronašli alternativu: nabavili su tkanine iz Hrvatske te aktivirali vlastite zalihe.

- Kad se okolnosti promijene, postaneš kreativniji - kaže Martina Vrdoljak Ranilović (50), kreativna direktorica Varteksa, kojoj nova situacija nije izazvala paniku.

Posebna pažnja prema radnicima

Improviziranje i nalaženje rješenja u posljednji tren iskusila je i tijekom dvadeset i dvije godina rada u privatnom poduzetništvu, jer je do lani s poslovnom partnericom Natašom Mihaljčišin vodila modnu marku I-gle.

Inovativnost je bila potrebna i u organiziranju proizvodnje prema posebnim epidemiološkim mjerama, jer samo jedan zaraženi radnik značio bi zatvaranje cijelog procesa. Stoga je organiziran rad u smjenama, uz obavezno korištenje zaštitne opreme i sredstava za dezinfekciju.

Zagreb, 100520.
Kreativna direktorica Varteksa, Martina Vrdoljak Ranilovic dizajnirala je maske za lice. 
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-gloria-
Marko Miscevic CROPIX
Platnene maske mogu se naručiti i preko Varteksovog web-shopa.

A kao i cijela svjetska tekstilna industrija, i varaždinski div je zatvaranje trgovina i smanjenje narudžbi premostio šivanjem zaštitnih pamučnih maski - isprva samo za donacije, a onda i za redovnu prodaju.

- U svojoj stogodišnjoj povijesti Varteks je prošao brojne krize i nedaće. Žilavo je to biće - optimistična je dizajnerica, kojoj vjeru u uspješnu budućnost ulijeva i to što se prodaja putem internetske trgovine i više nego udvostručila u odnosu na isto razdoblje prije karantene.

Nova kolekcija u klasičnom stilu

A osim pamučnih maski i dogovorenih poslova za druge brendove, osamstotinjak radnika u proizvodnji trenutačno je angažirano i na izradi kolekcije za jesen i zimu 2020./2021., dok je Martina Vrdoljak Ranilović već zaokupljena kreiranjem kolekcije za iduće proljeće kojom se vraća klasici.

- Tržište se zasitilo ekstravagancije. Ova je situacija pokazala da su na cijeni bezvremenski komadi, znalački iskrojeni i sašiveni od vrhunskih materijala, tako da se mogu nositi godinama - objašnjava dizajnerica, koja već razmišlja i o načinu predstavljanja novih modela. Ako ih neće biti moguće prikazati uživo pred publikom ili snimiti kampanju s manekenima, u pripremi je virtualna revija.

Ovu i ostale zanimljive i inspirativne priče čitajte u aktualnom broju magazina Gloria!

Čitajte i:

Nema straha od listanja knjiga! 'Promet nam je pao za više od pedeset posto, bilo je očekivano'

Tajne biznisa vlasnice Martimexa: 'Tata me još kao tinejdžericu odveo na sastanak marketinškog tima'

Zagrebačkom estetskom kirurgu posao cvjeta unatoč krizi: 'Ljepota ženama daje samopouzdanje'

Ima neka tajna veza: Mirisi inspirirani suncem podižu raspoloženje, pronašli smo šest neodoljivih

Nosom po svijetu: Parfemi inspirirani putovanjima vode vas od zabavne Ibize do egzotičnog Tahitija

Linker
18. travanj 2024 23:11