SPLITSKA PREMIJERA

Drama u Splitu: Operna premijera prekinuta, nacionalnom prvaku u pomoć priskočili gledatelji

Premijerna izvedba opere "Mila Gojsalića" prekinuta je jer je nacionalnom opernom prvaku Ivici Čikešu - pozlilo.

Trebala je to biti glazbena poslastica za kulturne sladokusce, no premijera opere Jakova Gotovca "Mila Gojsalića" prekinuta je sinoć u splitskom HNK nakon prvog dijela, jer je nacionalnom opernom prvaku Ivici Čikešu - pozlilo. Publika je odgledala prvi dio, a nakon pauze publici su se obratili Jelena Bosančić, asistentica redatelja, a potom i ravnatelj Opere Jure Bučević koji su obavijestili publiku da se izvedba prekida jer je jednom od solista pozlilo.

Kazali su i da je Hitna pomoć stigla u kazalište te da se predstava ne može nastaviti. Budući da Ivica Čikeš nema zamjenu za svoju ulogu Mehmed Topan - Paše, nije poznato kada će se održati iduća izvedba, a prema rasporedu trebala bi biti u nedjelju 12. ožujka. Ivica Čikeš nije se niti pojavio na sceni jer je njegov nastup bio predviđen tek u drugom dijelu, a prvi su mu u pomoć, doznaje Slobodna Dalmacija, priskočili liječnici koji su se zatekli u publici - dr. Leo Luetić i dr. Danijela Marasović Krstulović.

image

Ivica Čikeš je nacionalni operni prvak

DAVOR PONGRACIC/CROPIX

"Mila Gojsalića" je inače povijesna opera koju je Jakov Gotovac skladao nakon "Morane", "Era s onoga svijeta" i "Kamenika". Opera se temelji na povijesnim događajima iz 17. stoljeća, kad su se stanovnici Poljica, kneževine između Splita i Omiša, povukli u brda pred turskom najezdom. Naslovna junakinja Mila, kći kneza Ivana, prividno pristaje postati žena turskog vojskovođe, da bi u samom središtu turskog vojnog logora bacila goruću baklju u barut, čime je postala - narodna junakinja.

image

Miroslav Ljubičić-Truba iz Zbora HNK, Ozren Bilušić, Veton Marevci i Ivica Čikeš uoči premijere opere "Simon Boccanegra"

PRIVATNI ALBUM

A ovako je Ivicu Čikeša, Splićanina čudesnog glasa, povodom tri desetljeća rada opisao operni kritičar Siniša Vuković u Slobodnoj Dalmaciji: "Odgojili su se pa su pjevali u splitskom kazalištu, našem Teatru, možda i veći pjevači, glumili su zacijelo i veći glumci među pjevačima od njega, ali nitko nije ostvario toliku kolajnu i domaćih i stranih opernih i oratorijskih rola, kao što ih je za svojega djelovanja već dosad nanizao Ivica Čikeš: niti je ikad ijedan matični solist Splitske opere fortifikaciju podignutu u rodnom gradu nadogradio gostujućim puškarnicama poput pozornicâ u Bolonji ili Lecceu, Sofiji ili čak Carnegie Hallu u New Yorku… Stoga, s potpunim zaslugama ponosno nosi dičnu titulu opernoga nacionalnog prvaka u nas…

image

Ivica Čikeš lani na svečanoj dodjeli Nagrada hrvatskog glumista

DAVOR PONGRACIC/CROPIX

Premda je, kao "basso cantabile" predestiniran za uloge talijanskoga belkantističkog repertoara, Ivica Čikeš rastvorio je i lepezu stožernih djela iz hrvatske operistike. Dvije su među stožernim ulogama verdijanskog repertoara koje se mogu smatrati za Čikešov "trade mark". Jedna je Zaccaria iz opere "Nabucco" s kojom niz sezona briljira na Peristilu, a koju je pjevao i u metropoli, u Osijeku, na Rijeci, te u Ljubljani. Druga je Filipp II. iz opere "Don Carlo", koju je također pjevao na Peristilu, te u dvije produkcije na Rijeci, u Zagrebu i Sofiji.

Eksplodiravši kao mladi interpret u golemoj ulozi ranoga Verdijeva djela "Attila" na Peristilu, Čikeš se iskazao kao tumač koji će pouzdano nositi repertoar kuće, nudeći pleća za desetak Verdijevih naslova, ali i za ona Donizettija ("L‘Elisir d‘amore", "Lucia di Lammermoor"), Rossinija ("Il Barbiere di Siviglia, "Il Turco in Italia"), Bellinija ("Norma"), Bizeta ("Carmen"), Mozarta ("Don Giovanni")..."

Linker
11. travanj 2024 15:21