RED DOT NAGRADA

Genijalna kampanja knjižnice u Poreču osvojila prestižnu nagradu: ‘Ljudi su željni putovanja, događanja, aktivnosti i lijepe riječi‘

U istarskom turističkom centru Poreču stanovnici naporno rade čitavo ljeto, a nakon završetka sezone nagrađuju se putovanjem, prošle godine to nije bilo moguće. Zbog toga im je gradska knjižnica Poreč ponudila alternativu.

Da će kampanja "100% Covid free putovanje" namijenjena jednoj lokalnoj knjižnici osvojiti prestižnu dizajnersku Red Dot nagradu, nitko se nije nadao, iako je inicijativa proizašla iz suradnje knjižnice i studija Sonda na prvu osvojila građane Poreča. Nakon naporne ljetne sezone, stanovnici tog istarskog grada obično putuju izvan Hrvatske kako bi i oni nakratko uživali u zasluženom odmoru, no zbog pandemije koronavirusa, i prošle godine morali su odgoditi putovanje. Tu je uskočila gradska knjižnica Poreč koja je svojim je novim i starim članovima omogućila putovanje - kroz pisanu riječ. Rezultat? Fantastičan! Ostvarili su rekordan upis novih članova, odnosno 194 posto novih članova i 221 posto novih posudbi knjiga tijekom trajanja kampanje u odnosu na isto razdoblje lani. O svemu smo porazgovarali s ravnateljicom Gradske knjižnice Poreč Irides Zović.

"Gradska knjižnica Poreč željela je svojim sugrađanima poručiti da su putovanja itekako moguća i uslijed pandemije. Dovoljno je - pročitati knjigu! Poznati nam naslovi poput, primjerice, Homerove Ilijade i Odiseje, Istanbula Orhana Pamuka, Moje Afrike Kristen Blixen, Sjećanja jedne gejše Arthura Goldena, Kušanova Koka u Parizu i još mnogih drugih knjiga iz našeg fonda, odveli su čitatelje na predivna, 100% Covid free putovanja, obogatili ih i oplemenili", kazala je ravnateljica Zović za Gloria.hr

image
BOOKtiga
Knjiznica Porec

Na koju su destinaciju vaši čitatelji najradije 'otputovali'?

Mrežna stranica knjižnice bila je djelomično preoblikovana u "booking sustav" kroz koju su korisnici pretraživali destinaciju koju žele posjetiti, a zatim je sustav nudio sve knjige iz fonda knjižnice, koje u svojem naslovu ili kratkom opisu imaju navedenu destinaciju, drugim riječima - mjesta na koje se može otputovati!

Korisnici, članovi knjižnice, također su mogli provjeriti status tražene destinacije i izvršiti "booking". U trenutku kada su, za vrijeme tog perioda, došli u našu knjižnicu, uz posuđene knjige iz fonda knjižnice, dočekala ih je i destinacija iznenađenja gratis! Riječ je o putovanju u vidu rabljene knjige koje knjižnici daruju građani. Naši korisnici nisu znali kamo će otputovati, rečeno im je samo da je darovana knjiga, umotana u papir, 100% COVID free destinacija.

image
Ravnateljica Knjižnice Poreč Irides Zović
Knjiznica Porec

Naposlijetku, korisnici su na našoj mrežnoj stranici mogli poslati e-razglednicu s "putovanja" na koje ih je odvela darovana knjiga, oblikovati je, proslijediti nam je, a svoje dojmove s destinacije dijelili su i s prijateljima putem društvenih mreža. A razglednice su nam pristigle s jadranske obale, iz Venecije, Teherana, iz američkih gradova, iz Pariza, s dvora europskih vladara, iz Australije...

Čitajte i: Zahtjevna adaptacija za prekrasan prostor! Požega dobila novo kulturno središte

Kampanja '100% Covid free putovanje' u vašu je knjižnicu privukla veliki broj članova, već postojećih, ali i novih. Jeste li očekivali da će kampanja ostvariti takav uspjeh?

BOOKtiga, festival pročitanih knjiga, održava se kontinuirano od 2008. godine. U 2020. godini, a sukladno situaciji koju je uzrokovala globalna pandemija virusom COVID-19, Booktiga je poprimila malo drugačiji format, ali nije izgubila na kontinuitetu. Kampanjom smo se maksimalno htjeli približiti našim korisnicima, a isto tako i privući nove.

image
SONDA

Kako su komunikacijski koncepti Booktige uvijek vrlo posebni, nerijetko i nagrađivani na globalnoj razini, i te je godine Studio Sonda iz Vižinade razradio prigodan koncept. Budući da je riječ o sajmu rabljenih knjiga, u promociji su se koristili rabljeni plakati. Turističke i putničke agencije te aviokompanije donirale su svoje plakate neiskorištene u sezoni 2020-e. Kombinirajući te plakate s popularnim književnim djelima, koji u svojem naslovu sugeriraju destinacije, pozivaju građane na putovanje.

A rezultati kampanje govore puno, ljudi su željni putovanja, događanja, aktivnosti i lijepe riječi, pisane i izgovorene. Stoga mogu reći da smo i očekivali veliki odaziv jer su naši korisnici uvijek spremni na suradnju u svim našim promidžbenim aktivnostima.

image
SONDA

Budući da je kampanja vrlo uspješna, planirate li mogućnost "putovanja" pisanom riječi uvesti u svakodnevnu praksu?

Kroz sve naše dosadašnje BOOKtige nastojali smo kroz kampanje ukazati na važnost čitanja za širenje vlastitih svjetonazora… Pokrenuli smo 2016. godine Sretne priče u Domu za starije i nemoćne u Poreču te stanovnike doma redovito vodimo na brojna putovanja čitajući im. Uvijek progovaramo o važnosti čitanja od najmlađe dobi, okrećemo se novom dobu i mladima, digitaliziranim oblicima, darovali smo našu slikovnicu novorođenim bebama Poreča i Poreštine, okrećemo se problematici čitanja i trudimo se uvijek vraćati čitatelje knjizi i knjižnici. Poruka je svake BOOKtige: čitanje nas vodi kroz različite svjetove, vodi nas na različita putovanja kroz koja nikad ne putujemo sami već kroz likove djela otkrivamo i sebe, svoje granice i mogućnosti.

Čitajte i: Vedrana Rudan o razvodu i obiteljskim odnosima: 'Razvedene žene uvijek su gubitnice. Ne vole ih udane jer su prijetnja'

image
Knjiznica Porec

Čitaju li stanovnici Poreča dovoljno?

Posljednje su dvije godine po mnogočemu specifične, tako i po čitanju knjiga. Čini nam se da se svi vraćaju knjizi! Porečani puno čitaju i naši su korisnici veoma zahtjevni čitači što nam uvijek nanovo donosi izazove da budemo uvijek bolji. Čitajući, bilo lijepu književnost ili stručnu literaturu, razvijamo sebe i potičemo vlastiti rast i razvoj. Kroz svoje redovito poslovanje s korisnicima koji nam dolaze u knjižnicu, trudimo se osigurati dostupnost knjige u mjestima udaljenim od gradskog središta i matične knjižnice, a uz otvorene stacionare i male knjižnice na otvorenom, intenzivno radimo na pokretanju projekta „Do knjige u papučama“ kojim bi se približile knjižnične usluge osobama s posebnim potrebama, osobama s invaliditetom i osobama treće životne dobi, a podrazumijeva redovitu dostavu knjiga na kućne pragove.

Dolaze li vam ljeti turisti i posuđuju knjige?

Turisti, posebno domaći, posjećuju našu knjižnicu, imaju mogućnost mjesečnog članstva, sudjeluju u našim programima, posebno ljetnim radionicama za djecu. I strani gosti naši su korisnici te im je dostupna zbirka na stranim jezicima; na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku.

image
SONDA

Čitajte i: Prvih šezdeset godina: Branka Petrić obilježila veliku obljetnicu u rodnom mjestu, to nije propustio ministar

Ovogodišnja BOOKtiga je nanovo u jesenskom ruhu?

Sukladno mjerama i epidemiološkim prilikama koje su nas pratile na proljeće, BOOKtigu smo odgodili za jesen, a njezino četrnaesto izdanje planiramo upriličiti od 8. do 11. rujna uz bogat program i puno noviteta u samoj realizaciji. Veselimo se jako jubilarnoj BOOKtigi sljedeće godine i trudit ćemo se i dalje kreativnim pristupom stavljati čitatelja i samo čitanje u središte svih naših aktivnosti.

Pored Red Dot-a, kampanja 100% COVID FREE JOURNEY nagrađena je i u SAD-u (One Show Merrit), Europi (European Design Awards: Grand Jury Prize i Gold on Category Promotion, Poster Series), a na nacionalnom Natjecanju dobila je tri Grand Prixa: iz kreativnosti (Ideja X), Efikasnosti (Effie) i digitalne relevantnosti (MIXX) te od male gradske knjižnice učinila oglašivača godine.

Linker
25. travanj 2024 05:41