Opera Giuseppea Verdija

U riječki HNK stiže prava kazališna poslastica: Uronite u tragediju nemogućnosti bliskosti ‘La Traviate‘

Jedna od publici najomiljenijih te proteklih desetljeća najizvođenija opera na svim pozornicama u svijetu premijerno će se održati u riječkom ‘Zajcu‘.

Verdijeva opere "La Traviata" premijerno stiže na pozornicu riječkog HNK Ivana pl. Zajca u ponedjeljak, 8. veljače 2021. s početkom u 19 sati.

Samo dvanaest dana nakon posljednje operne premijere, Mascagnijeve "Cavallerije rusticane", premijerom "Traviate" nastavlja se niz Verdijevih opera uprizorenih u riječkom HNK u posljednjih pet godina od kojih je posebnog odjeka imala jedinstvena trilogija "Verdi-Shakespeare-Surian" u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića: Blažević potpisuje koncept, dramaturgiju te režiju i nove "Traviate" čijim će izvedbama ravnati šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra, Valentin Egel.

image
Anamarija Knego.
DRAZEN ŠOKČEVIĆ

Zahvaljujući kreativnim rješenjima, opera se već ranije vratila na riječki kazališni program uz poštivanje svih aktualnih protuepidemijskih mjera, no, ovoga puta učinjen je i korak više.

Ovoga puta, naime, protuepidemijske mjere izravno ulaze u režijski i senografski koncept predstave koja postaje tragedijom nemogućnosti bliskosti.

"Za razliku od "Cavallerije" i "Carmen" režiju, scenografiju, koreografiju i scensko svjetlo nismo prilagođavali protuepidemijskim mjerama, nego smo te mjere i njihove posljedice na društveni život, pojedinačne sudbine i psihička stanja, učinili temom naše "Traviate". Konceptualno-dramaturški, ova "Traviata" zapravo je opera koja problematizira naš život u epidemijskoj dramskoj situaciji, bolest, zabranjenu bliskosti, tragične smrti u osami", kaže Marin Blažević.

image
Anamarija Knego kao Violetta Valery i Aljaž Farasin kao Alfredo Germont.
DRAZEN ŠOKČEVIĆ

Glavne će uloge tumačiti omiljeni romantični par riječke Opere, Anamarija Knego kao Violetta Valery i Aljaž Farasin kao Alfredo Germont. U ulozi Alfredova oca Giorgia Germonta pridružit će im se Kevin Greenlaw. Scenografiju te oblikovanje svjetla zajednički potpisuju Alan Vukelić i Marin Blažević, a kostimografiju Sandra Dekanić.

Nastala na temelju Dumasove „Dame s kamelijama“, ovo je zacijelo najpoznatija opera unutar melodramskog žanra i jedna od publici najomiljenijih te proteklih desetljeća najizvođenija opera na svim pozornicama u svijetu koja publiku ne prestaje osvajati jednom od najtežih ("È strano! Ah, fors’è lui") i jednom od najtragičnijih ("Addio del passato") sopranskih scena u opernoj literaturi.

Linker
13. travanj 2024 18:56