Ermanno Zanini

Direktor Mytha Hotel Anthology: Otvorit ćemo luksuzne hotele u Splitu i Zagrebu

Ključne riječi koje mogu opisati buduće trendove su svakako jednostavnost, jedinstvenost iskustva, lokalno iskustvo i autentičnost. Gosti, općenito, vole mjesta gdje se prostor, emocije i udobnost spajaju kako bi i oni postali dio tog iskustva
Ermanno Zanini
 Arhiva

Jedan od većih investitora u hrvatski turizam turska Doğuş grupa od 2015. godine ima novi brend najekskluzivnijih hotela u svojem vlasništvu. Radi se o brendu Mytha Hotel Anthology koji je imao premijerni nastup potkraj 2016. na sajmu ILTM u Cannesu. Doğuş grupa jedna je od vodećih poslovnih turskih grupacija koja posluje u sedam sektora. Osim u turističkom i uslužnom sektoru, posluje u automobilskoj industriji, graditeljstvu, medijima, nekretninama, energetici, u sektoru hrane i pića, a ima i niz novih inicijativa. Doğuş grupa ima oko 300 tvrtki koje zapošljavaju više od 35 tisuća radnika u 30 zemalja. Značajan je igrač u segmentu turizma i ugostiteljstva s 15 nekretnina, 10 marina i refit-centrom te 180 restorana širom svijeta. U Hrvatskoj ima tri marine, dva hotela koji posluju i projekt adaptacije nekadašnje tvornice Maraska u hotel. Uvođenjem brenda Mytha Hotel Anthology, koji okuplja sedam hotela iz Turske, Italije, Španjolske i Hrvatske, pozicionirala se kao značajan igrač u najvišem segmentu luksuza. U Hrvatskoj je pod ovim brendom hotel Villa Dubrovnik.


Ermanno Zanini, direktor Mytha Hotel Anthology, svoju poslovnu karijeru započeo je 1991. kao konobar, potom je bio pomoćni menadžer hrane i pića u Four Seasons u New Yorku, da bi u tom poznatom hotelskom lancu postao direktor sektora hrane i pića u Londonu i Milanu.
Prije petnaest godina preselio se na Capri kako bi radio na novom projektu Hotela Capri Palace, a do 2015. bio je generalni direktor toga hotela, nakon čega preuzima poziciju direktora Mytha Hotel Anthology. S Ermannom Zaninijem razgovarali smo o Mytha Hotel Anthology, o planovima na hrvatskom tržištu koji uključuju i moguće akvizicije u Splitu i Zagrebu, investicijama u Villu Dubrovnik te o širenju ovoga brenda izvan Mediterana. Zanini je komentirao i najnovije trendove u turizmu te značenje zaposlenika, lokalnog stanovništva i gastronomske ponude u oblikovanju ponude jedne destinacije.
U kakvom stanju ste zatekli Hotel Capri Palce?
- To je bio hotel u kategoriji četiri zvjezdice, ali vlasnik ga je želio pozicionirati u luksuzni segment. Inače je smješten na 300 metara nadmorske visine u netaknutom selu Anacapri. Radi se o klasičnoj napuljskoj palači iz 18. stoljeća, sa svijetlim i prozračnim interijerima. Hotel ima 68 soba i apartmana obloženih posvetama i djelima umjetnika Miròa, Magrittea, Mondriana, Kandinskog i Warhola. U sklopu njega je Bijeli muzej, u kojem su, među ostalima, djela De Chirica, Keitha Haringa i Pomodora. Hotel je privlačan i zbog svoje gastronomske ponude jer ima na raspolaganju tri opcije: restoran L’Olivo s dvije Michelinove zvjezdice, restoran i klub Il Riccio s jednom zvjezdicom Michelin te vinski podrum. U njemu je i Capri Beauty Farm, prvi certificirani medicinski SPA u Europi. Kroz godine je hotel Capri Palace ušao u mrežu luksuznih hotela i tamo se čvrsto pozicionirao.
Kad je Doğuş grupa preuzela Capri Palace i koliko hotela je pod brendom Mytha Hotel Anthology?
- Doğuş grupa preuzela je hotel Capri Palace prije pet godina, a pod našim novim brendom je sedam hotela. Osim hotela Capri Palace tu je Villa Dubrovnik u Dubrovniku, zatim gradski resort Aldrovandi Villa Borghese koja se nalazi u vili iz 19. stoljeća, bivšem samostanu Istituto Cabrini u prestižnom rezidencijalnom dijelu Rima. Tu je Villa Magna u Madridu te tri hotela u Turskoj: Argos, D Maris Bay na poluotoku Datçi te Il Riccio Beach House u Bodrumu.
Koliko je vrijedan vaš brend odnosno portfelj Mytha Hotel Anthology? U što ste uložili nakon što ste preuzeli Villu Dubrovnik?
- Prije pet godina Doğuş grupa je počela značajnije ulagati u turizam. Od tada smo preuzeli 20 hotela. Trenutačno ih je sedam koji su pod brendom Mytha Hotel Anthology, a ukupna vrijednost portfelja pod ovim brendom iznosi 1,2 milijarde eura. Hoteli pod ovim brendom su naši najluksuzniji hoteli smješteni na Mediteranu, točnije u Italiji, Turskoj, Španjolskoj i Hrvatskoj. Što se tiče Mediterana, tu nam nije samo važna geografska komponenta, nego i kultura koja je vidljiva na svakom koraku u našim hotelima. Na ovaj način se Doğuş grupa pozicionirala u tržišnom segmentu visokog luksuza u kojemu je, osim visoke razine usluge i kvalitete, iznimno važna vrhunska gastronomija i vrhunsko osoblje.
Imate li ambiciju izlaska izvan Mediterana?
- Naravno da imamo. Planiramo 2018. godine otvoriti prvi hotel u suvlasništvu Doğuş grupe u SAD-u, to će biti hotel Raleigh u Miamiju. Tamo će biti i naš restoran Il Riccio, koji planiramo otvoriti i u Dubaiju.
Nastupate li zajednički na tržištu pod brendom Mytha Hotel Anthology ili svaki hotel vodi zasebnu politiku pozicioniranja na tržištu? Koliko je brend prepoznat, a koliko pojedini hotel?
-Nama je jako važno zadržati identitet svakog pojedinog hotela. Radi se o hotelima koji su već prepoznatljivi na tržištu. Pod krovnim brendom Mytha Hotel Anthology želimo dati dodanu vrijednost našim hotelima i ponuditi na tržištu nešto novo, jednu novu priču. Pri tome nemamo ambiciju biti veliki hotelski lanac poput Mariotta, Ritz Carltona, Four Seasonsa, nego želimo zadržati identitet svakog našeg hotela koji je sam po sebi jedinstven i poseban.
Kakva je onda trenutačno situacija, je li prepoznatljiviji vaš krovni brend ili pak Hotel Capri Palace, Villa Dubrovnik?
- Svakako su prepoznatljiviji naši hoteli. Identitet pojedinog hotela i dalje je jači od brenda. Naši planovi i ambicija su zadržati ravnotežu kako bismo vrijednost koju nosi svaki naš pojedini hotel prebacili na brend Mytha Hotel Anthology. U svakom slučaju naš cilj je osnažiti brend Mytha Hotel Anthology, ali i zadržati prepoznatljivost svakog našeg hotela. Jako vodimo računa o toj ravnoteži. Nastavit ćemo vrednovati sve poslovne prilike i investicije u skladu s našom filozofijom na području Mediterana i Amerike.
Je li standard usluge jednak u svakom pojedinom hotelu iz Mytha Hotel Anthology?
- Nije u klasičnom smislu, jer mi to i ne želimo imati. Naravno, postoje zajednički ključni standardi i zadana je razina usluge ispod koje se ne smije ići, ali mi želimo razvijati jedinstvene standarde operacija i politike vođenja objekata koji će istaknuti posebnost svakog pojedinog hotela i biti u skladu s pričom našega brenda. Znači Mytha Hotel Anthology je skupina hotela koji imaju jednaku filozofiju poslovanja, ali poštuje različitosti kako hotela tako i destinacije.
Kakvu popunjenost postižu hoteli s obzirom na to da je dio njih sezonski, a dio posluje čitavu godinu?
- Imamo dio hotela koji su otvoreni sezonski i dio koji rade čitavu godinu. To je dobro uravnotežen poslovni model. Hoteli u Rimu i Madridu su gradski i rade čitavu godinu, dok su ostali sezonski. Ukupna prosječna popunjenost naših sedam hotela je oko 77 posto.
Imate li ambicija da Villa Dubrovnik prijeđe na cjelogodišnje poslovanje?
- Villa Dubrovnik ove je godine otvorena od sredine ožujka do sredine studenoga. Nekada je taj hotel bio kraće otvoren. Dakle, radimo korak po korak i, naravno, imamo ambicija da Villa Dubrovnik radi čitavu godinu.
Što vas trenutačno sprečava da Villa Dubrovnik radi čitavu godinu?
- Prije svega to je nedostatak zrakoplovnih linija izvan glavne turističke sezone. Vjerujem da će se to promijeniti jer vlada pojačan interes za Dubrovnik i izvan glavne turističke sezone. Zato vjerujem da će se linije uvesti i da će Dubrovnik biti povezan izravnim letovima s mnogim destinacijama i u zimskom periodu.
Pri tome vam je vrlo važna suradnja s destinacijom. Jeste li zadovoljni tom suradnjom? Hotel svakako ne može biti motiv dolaska.
- Imamo jako dobru suradnju s destinacijom. Naravno da bi gost došao u neku destinaciju mora imati određene sadržaje. Mislim, prije svega, da restorani trebaju biti otvoreni, da se može napraviti dobar shopping, da su otvoreni barovi, muzeji... U svakom slučaju surađujemo s lokalnom upravom i svim dionicima i vidimo volju da Dubrovnik bude cjelogodišnja destinacija. Na tome se dosta radi.
Može li hotel biti motiv dolaska u destinaciju?
- Sve ovisi o aktivnosti marketinga i prodaje, tako da je i to moguće. Moguće je da netko tko posjeti naš hotel u Rimu i kada sazna da imamo lijep hotel u Dubrovniku možda upravo zbog toga dođe u Villu Dubrovnik. To znači da je zbog hotela došao i u destinaciju.
Kakve kanale prodaje koristite? Na koji način punite hotele?
- Što se tiče Ville Dubrovnik, tu je oko 65 posto gostiju koji direktno dolaze, od 25 do 30 posto nam ih dovode agencije, a ostalo su turoperatori.
Znači turoperatori bi mogli nestati?
- Mislim da ne možemo govoriti o tome da će turoperatori nestati. Činjenica je da mi u Hrvatskoj ne surađujemo puno s turoperatorima zbog toga što Villa Dubrovnik nije profil objekta za velike turoperatore. Imamo mali kapacitet i snažno nam rastu individualne, odnosno direktne rezervacije, a većinom surađujemo s nekima od najjačih luksuznih agencija.
Je li vam takav trend i u Turskoj ili Italiji?
- Nije ista situacija, a i ne bismo trebali uspoređivati Tursku, gdje su kapaciteti puno veći, s Hrvatskom. U Turskoj su nam turoperatori jako važni, čak su nam značajni i za poslovanje u Italiji. Međutim, Villa Dubrovnik očito ima takav trend da prevladavaju drugačiji kanali prodaje.
Unatrag nekoliko godina turoperatori zajednički ulažu u Hrvatskoj s hotelskim kućama. U Turskoj je to bilo intenzivnije. Što vi mislite o takvom trendu?
- Hrvatska je mala i lijepa zemlja koja ima još prostora za turistički rast. Zato treba jako puno računa voditi o ravnoteži u razvoju. Mora se pozorno paziti na kvalitetu ponude i usluge s jedne strane te o kvaliteti gostiju koji dolaze s druge strane.
Jesu li se takvi aranžmani trebali prije raditi ili se zakasnilo? S obzirom na to da Hrvatska ima rast i da je već u određenim destinacijama vidljiv pritisak na infrastrukturu.
- Da, ovo je, svi kažu, pravo vrijeme, ali ostaje problem nedovoljno razvijene infrastrukture koja nije prilagođena za dolazak velikih turoperatora. I ako gledamo zemljopisni položaj Hrvatske, mišljenja sam da razvoj turizma ne bi smio biti usmjeren prema velikim turoperatorima. Više bi se trebalo usmjeriti prema određenim turističkim nišama i tako prilagoditi infrastrukturu. Turska ima 70 milijuna, a Španjolska 45 milijuna stanovnika, i to su zemlje koje se mogu prilagoditi velikim turoperatorima. Hrvatska nije dovoljno velika za njih.
A koje su to tržišne niše koje Hrvatska treba turistički razvijati?
- Hrvatska se treba pozicionirati kao destinacija za obiteljski odmor. Može se pozicionirati i kvalitetom usluge, gastronomskom ponudom i kao destinacija pogodna za sportove na moru. Nove generacije putnika traže jednostavnost, autentičnost i dobivanje lokalnog iskustva. Pokušavaju doživjeti lokalno iskustvo, što znači da u periodu kada borave u destinaciji nastoje živjeti kao lokalno stanovništvo. To im Hrvatska i pruža.
Pokušavaju li tako provoditi odmor gosti Ville Dubrovnik?
- Naravno da naši gosti traže upravo takvo iskustvo. Traže kontakt s lokalnim stanovništvom i vole lokalnu gastronomsku ponudu.
Koliko Villa Dubrovnik zarađuje od dodatnih usluga i kakvi su ovogodišnji rezultati?
- Villa Dubrovnik ostvarila je ove godine približno 9-postotni porast noćenja te oko 18-postotni porast prihoda. Imamo rast prosječne cijene koja je oko 520 eura po sobi na razini godine, a po apartmanu se cijena u vrhuncu sezone popne i na tri tisuće eura. Sobu u vrhuncu sezone naplatimo i po 900 eura. Udjel ostalih naših usluga iznosi oko 25 posto u prihodu hotela. Tu, naravno, ima dosta prostora za rast.
Čekaju li Villu Dubrovnik nova ulaganja?
- U Villi Dubrovnik dosad smo najviše uložili u restoran i zajedničke prostore. Svakako vrlo brzo, i to 2019., čeka nas potpuna rekonstrukcija soba i spa-centra. Investicija bi trebala iznositi oko sedam milijuna eura. Villa Dubrovnik inače ima 56 smještajnih jedinica, od toga šest apartmana te dvije zasebne luksuzne jedinice u Villi Kolin.
Imate li planove imati ovakve hotele na nekim drugim destinacijama u Hrvatskoj?
- Naravno da imamo ambicija. Stalno tražimo prilike, a prve destinacije na kojima namjeravamo tražiti ovakve hotele su Zagreb i Split.
Imate li nešto konkretno u planu ili su to još samo planovi?
- Željeli bismo imati manje hotele u nekim povijesnim i tradicijskim objektima. Tražimo objekt koji ima svoju povijest.
Namjeravate li preuzeti postojeći hotel ili adaptirati neki povijesni objekt?
- Nismo još odlučili, ali obje opcije su moguće. I akvizicija i adaptacija pojedinog objekta. Imamo neke snove koje još nismo realizirali. Ali mislim da su ostvarivi. Uostalom, tražim za sebe kuću u Splitu.
Je li se promijenila struktura gostiju otkad ste preuzeli Villu Dubrovnik?
- Struktura gostiju nije se značajnije promijenila jer je hotel funkcionirao tako da su gosti dolazili s američkog i zapadnoeuropskog tržišta, u prvome redu iz Velike Britanije. U posljednje vrijeme bilježimo porast gostiju iz Kanade i Australije, kao i s ostalih destinacija gdje se nalaze hoteli brenda Mytha Hotel Anthology.
Zabrinjava li vas trend porasta obiteljskog smještaja u Splitu, odnosno struktura koja možda nije poticajna za hotelijere?
- Ne, ne zabrinjava nas takav trend jer nam je to izazov. Takav trend ima sigurno poveznicu jer turisti odnosno gosti žele doživjeti lokalno iskustvo i živjeti kao to stanovništvo za vrijeme svog odmora. Boutique hotel i luksuzni hotel će zasigurno imati svoje goste, i to nije nikakav problem. Takav trend nije samo u Splitu nego je vidljiv gotovo svagdje.
Za Doğuş grupu često se misli da je prerano ušla u malo luksuzniji segment što se tiče Hrvatske. Što vi mislite?
- Možda i jesmo malo ranije ušli u taj segment, ali mislim da je to dobro i za destinaciju i za nas.
Iz Doğuş grupe nisu imali zamjerki za investicijsko ozračje u Hrvatskoj. Među rijetkim ste inozemnim investitorima koji nemaju zamjerke.
- Što se tiče investicijskog okruženja, mi do sada nismo imali problema. Mogu reći da, gledajući izvana, percepcija o Hrvatskoj kao zemlji u kojoj se otežano investira još uvijek postoji, no polako se mijenja posljednjih nekoliko godina. Sve je više interesa pogotovo vezanih uz turizam i vjerujem da će se stvoriti okruženje koje će privući još više investitora.
Kako gledate na sve izraženiji problem radne snage u hrvatskom turizmu?
- Problem radne snage nije samo hrvatski problem, nego i svih zemalja koje imaju turistički rast. Država se treba dodatno potruditi kako bi se taj problem premostio i riješio.
Koliko se kao hotelski brend Mytha prilagođavate novim trendovima na tržištu? I koji su to trendovi?
- Pratimo nove trendove i na vrijeme im se prilagođavamo. Tako da možemo reći da nam čak idu na ruku. Ključne riječi koje mogu opisati buduće trendove su svakako jednostavnost, jedinstvenost iskustva, lokalno iskustvo i autentičnost. Gosti, općenito, vole mjesta gdje se prostor, emocije i udobnost spajaju kako bi i oni postali dio tog iskustva. Iskustva, naravno, uključuju gastronomiju temeljenu na okusima i na lokalnim sastojcima, koje često pripremaju chefovi s Michelinovim zvjezdicama. Iskustvo se nastavlja s wellnessom za tijelo i dušu, u rukama najboljih spa-stručnjaka koji koriste vrhunske proizvode i inovativnu opremu svjetske klase.
Koja je, osim atraktivnih i luksuzno opremljenih objekata, osnovna filozofija Mytha Hotel Anthology?
- Filozofija Mytha Hotel Anthology ne temelji se na standardiziranju i širenju pošto-poto, nego svoj portfelj povećavamo kroz vrlo pažljivu i detaljnu potragu za uistinu jedinstvenim posjedima, uzdižući njihove intrinzične osobine, identitete, vrijednosti i ljude. Ljudski čimbenik je nama najvažniji u kreativnom pristupu. Iako je Villa Dubrovnik prekrasno i udobno mjesto, gosti redovito hvale naše zaposlenike.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 00:17