Katica Hauptfeld

Kada je na kopnu, to mora biti pet zvjezdica

    AUTOR:
    • Barbara Ban

  • OBJAVLJENO:
  • 22.12.2017. u 14:45

Opatija, 041217.
25. godisnjica turisticke agencije Katarina Line.
Na fotografiji: Katarina Hauptfeld.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / HANZA MEDIA

Katarina Hauptfeld

Katarina Line treća je po veličini turistička agencija u Hrvatskoj nakon Atlasa i Unilinea. Tako je kada se promatraju prihodi. Gledamo li dobit, prvi su

Cijeli je život u turizmu. Od njega živi, ali i on živi u njoj. Svoj je razgranati biznis na kraju ostavila djeci – Danielu i Anamariji, ali i dalje je svakog jutra u svom modernom uredu iznad opatijske pošte. A i planova joj ne nedostaje. Riječ je o Katarini, odnosno Katici Hauptfeld, koja je davne 1992. uz pomoć dobre prijateljice otvorila turističku agenciju Katarina Line, koja je ovih dana obilježila 25 godina poslovanja. Najveća turistička agencija na Kvarneru obilježila je svoj rođendan u kristalnoj dvorani hotela Kvarner s 350 domaćih i stranih uzvanika. Na večeri dobrodošlice predstavljen je prostor na Slatini gdje uskoro planira započeti gradnju hotela s pet zvjezdica. Katarina Line, uz sjedište u Opatiji, ima poslovnice u Opatiji, Splitu i Dubrovniku. Broji 45 stalno zaposlenih te još toliko sezonskih radnika. Ove je godine dovela više od 110.000 putnika u Hrvatsku, a već sada za 2018. godinu ima zakupljeno 60 brodova s 30 do 40 mjesta te najavljuju najmanje 30.000 putnika na krstarenjima.


Baklje i crveni tepih

Svakih pet godina Katarina Line napravi stepenicu više. Prije pet godina ušli su u nove luksuzno opremljene poslovne prostore u Opatiji koji dizajnom podsjećaju na kruzer. Upravo u skladu s njihovim poslovanjem.
- Kad smo prije pet godina radili našu proslavu, ova zgrada bila je u fazi roh bau gradnje. Stavili smo crveni tepih i baklje te smo uzvanicima rekli da su oni prvi naši poslovni partneri u našem budućem poslovnom prostoru. Ove godine smo to isto napravili, ali na Slatini, gdje će biti naš novi hotel. Rekli smo im - vi ste naši prvi gosti u našem budućem hotelu. Tako da smo nastavili tradiciju - priča nam Hauptfeld. Kaže da još ne znaju kako će točno izgledati hotel, ali da je plan svakako da bude dovršen najkasnije u narednih pet godina.


- Upravo radimo idejne projekte za naš mali boutique hotel s 30 do 40 soba na Slatini. Po meni su upravo boutique hoteli budućnost Hrvatske, a ne veliki hoteli. Ljudi koji idu na naše brodove žele taj isti tretman na obali. Da je taj gost netko i nešto. A ne samo broj kako je to u velikim hotelima. Žele osobni pristup. Zato smo kupili nekadašnji skladišni prostor tvrtke Opatija Trgovačko i odlučili tu napraviti iskorak u našem poslovanju. Riječ je o investiciji od šest do sedam milijuna eura kojom ćemo obogatiti taj dio Opatije. Želimo da taj hotel bude nešto posebno i da ima poseban štih, zato smo i objavili natječaj za izbor najboljeg idejnog rješenja - objašnjava nam vlasnica agencije koja ne želi otkrivati u kojem će se stilu urediti sada derutna i neugledna zgrada preko puta autobusnog kolodvora u Opatiji. Kaže da ta pozicija u gradu zaslužuje posebnu pažnju.


- Na tom mjestu u budućnosti će biti uređen trg jer ga Opatija trenutačno nema. To je pozicija 300 metara od mora. Bit će tu i garaža koja nam je prijeko potrebna. Planiramo taj hotel izgraditi vlastitim sredstvima jer ne želimo ugroziti zaposlenike i redovno poslovanje s brodarima i stranim partnerima. Ako želite zadovoljne zaposlenike, najprije im morate dati dobre uvjete gdje će raditi i da su plaće dobre i redovite. Dakle, bitna je njihova sigurnost. Svima sam rekla, ne daj Bože da dođe do nečega, vi ćete to znati šest mjeseci unaprijed. Najgore je kada ljudi ne znaju. Ja jednako cijenim svakog djelatnika i gosta jer nezadovoljstvo djelatnika osjetit će moji gosti već u mailu. Uvijek morate biti korektni. Uvijek pazimo na korektnost u svim pogledima poslovanje bez obzira na to o kome je riječ, bio to vodič, autobuser ili hotelijer. Zato su nam vrata otvorena od Umaga do Cavtata jer jako pazimo da naše ime uvijek bude takvo kao što je naš moto “service you can count on”, ističe Hauptfeld. Dodaje i da želi nešto ostaviti svojoj djeci koja uz nju čine Upravu. Zato su uz ovo zemljište kupili još jedno u obližnjoj Mošćeničkoj Dragi.


- Riječ je o zemljištu na jednoj od najljepših plaža – kod Svetog Ivana. Tamo smo predvidjeli projekt koji ćemo realizirati nakon hotela – a to je jedno manje apartmansko-turističko naselje. Želimo da bude ekskluzivno i posebno. Najprije smo zapravo htjeli krenuti s tim projektom, ali tamo nisu riješeni svi prostorno-planski dokumenti. Dakle, planova za budućnost ne nedostaje - zaključuje Hauptfeld.
A kad je njezina poslovna priča počela, sve je bilo poprilično skromno. Danas je ona treća po veličini turistička agencija u Hrvatskoj nakon Atlasa i Unilinea kada se promatraju prihodi, a prva po dobiti.


Djeca odlučuju

- Te davne 1992. godine otvorila sam agenciju i tada sam bila jedina zaposlena. Danas se bližimo brojci od 50 stalno zaposlenih i još toliko nas je u samoj sezoni. Želimo i dalje ostati obiteljska tvrtka te u ovim okvirima u kojima sada radimo. Želimo imati pregled i kontrolu nad poslom jer kada ste preveliki to ne možete. Ali vidjet ćemo što će djeca dalje odlučiti. Često smo imali ponude za investiranje i partnerstvo, ali jednostavno nismo za to. Obiteljski biznisi u svijetu puno bolje uspijevaju i žao ti je uništiti nešto što su stvorili tvoji roditelji - smatra Katica. Dodaje da je vlastita agencija bila logičan nastavak njezina životnog puta.


- Kada sam se iz Zambije, gdje smo otišli kada sam bila još djevojčica, s 21 godinom vratila u Hrvatsku, u svoj rodni Bribir, najprije sam neko vrijeme radila u jednom hotelu u Selcu. Rekla sam da ću probati ovdje raditi godinu dana pa vidjeti što dalje. Tada sam upoznala svog supruga koji je došao iz Amerike, i to me zauvijek vezalo uz Hrvatsku. To je bilo 1973. godine. Došli smo ovamo, u Opatiju, i stvorili obitelj, a kasnije i posao. Radila sam u Kvarner Expressu 15 godina i stvorila sam mnoga poznanstva. Bila sam zadužena za skandinavsko tržište za cijelu nekadašnju Jugoslaviju. Tada su me vrbovali iz Kompasa pa sam prešla k njima, gdje sam radila dvije godine, do raspada Jugoslavije. Tada su mi ponudili da ovdje vodim lokalnu podružnicu, ali to nisam htjela. Bila sam naviknuta raditi u Ljubljani sa svojim timom i nije mi bilo teško svaki drugi dan otići iz Opatije u Ljubljanu. A danas je nekome teško putovati iz Opatije do Rijeke - sjeća se ova poduzetnica svog uspješnog poslovnog puta te za sebe kaže da je veliki radoholičar i ljubitelj putovanja.


I tada je niknula ideja da sama krene u biznis. Poznanstva je imala, kao i prijateljstva koja su joj omogućila da vrlo brzo Katarina Line stasa u respektabilnu turističku agenciju.


- Moja prijateljica Nizozemka, koja je čak iz Zambije došla na našu dvodnevnu proslavu 25. godišnjice poslovanja tu u Opatiji, tada mi je posudila tisuću njemačkih maraka da počnem raditi. Tada je to bio velik novac kada se uzme u obzir da su plaće bile male i nisam bila sigurna hoću li joj moći to odmah vratiti. Ali nakon prve sezone vratila sam joj dug i počela širiti poslovanje. Svakako mi je u tome pomogla i moja povezanost sa zemljama Commonwealtha. Morate znati da sam se s roditeljima, bratom i sestrom iselila u Južnu Afriku sa šest godina. Ondje sam se školovala i onda sam se vratila u Hrvatsku, dok moj brat i sestra i sad žive tamo. Na početku mi je bilo jako teško jer sam teško govorila hrvatski jezik, što se i dan-danas primijeti. Tako da dobro poznajem to okuženje - otkriva nam Katica Hauptfeld.


Veza s Južnom Afrikom

Upravo zato danas na kružna putovanja Jadranom u luksuznim brodovima, po čemu je Katarina Line u posljednje vrijeme postao itekako poznat, iako se ta opatijska agencija bavi i svim drugim agencijskim poslovima – od posredovanja u smještaju, organiziranja izleta i tura pa sve do organizacije evenata i kongresa, čemu se sve više okreću, dolaze gosti iz daleke Australije, s Novog Zelanda, iz Južne Afrike i Sjedinjenih Američkih Država. Naravno, dolaze i gosti iz cijele Europe - Ukrajine, Engleske, Škotske, Njemačke, Austrije i Nizozemske.


- Danas imamo partnere u više od 25 zemalja svijeta. U sezoni je tjedno na našim brodovima od 1600 do 1800 gostiju. Zastupljene su gotovo sve europske zemlje, ali i ove daleke s kojima sam počela raditi upravo zahvaljujući svojim vezama s Južnom Afrikom. Najveći promet na brodovima ostvarujemo iz takozvanih zemalja Commonwealtha – Australije, Južne Afrike i Novog Zelanda. Najprije su na naše brodove dolazili mladi gosti kojima je bilo dovoljno ono osnovno – kabina i WC. S njima smo počeli, a potom su se zaintrigirali i oni stariji kojima je potreban nešto veći komfor. Traže više prostora i klimatizaciju. Zato danas imamo respektabilan broj tih putnika na našim brodovima koji imaju polaske iz Opatije, Splita i Dubrovnika - kaže nam Katica Hauptfeld te dodaje da samo 30 posto njihova poslovanja čine brodovi.


Priča s brodovima, od koje je Katarina Line stvorio svjetski brend, krenula je najprije od takozvanih trabakula, malih drvenih motornih jedrenjaka, koji nisu imali prevelik komfor, ali su pružali neizmjeran doživljaj. Onda su shvatili da se moraju okrenuti nešto većem luksuzu. Danas nude putovanja i na drvenim trabakulima i u delux brodovima.


Hrvatski brodovi

- Danas nudimo kružna putovanja Jadranom na čak šest različitih kategorija brodova i dajemo udobnost boutique hotela. Stalno smo išli naprijed. Želimo da upravo ti brodovi budu na moru ono što su mali luksuzni hoteli na obali. Gosti danas to sve više traže i ne bih rekla da je to dodatni luksuz. Rekla bih da je to uobičajeni komfor. Kad smo se odlučili na taj iskorak prije desetak godina, bilo je povoljno vrijeme jer je naša Vlada odnosno Ministarstvo mora davalo našim brodarima poticaje za gradnju brodova. Tako je nastala naša flota koju čine isključivo hrvatski brodovi. Svi naši brodari su iz Dalmacije, osim jednoga koji je s Raba, dok je jedan s Krka. Dakle, to nisu naši brodovi, nego su kod nas u zakupu. Mislimo da je to najbolje rješenje za sve. Mi bismo isto mogli kupiti brodove i napraviti ih još više. Ali ovako je bolje jer se oni natječu da budu što bolji i pruže što bolju uslugu. Moramo priznati da s brodarima koji su svi redom došli na našu obljetnicu izvrsno surađujemo i svi su naši prijatelji - zaključuje Katica Hauptfeld.


Proslava četvrt stoljeća tvrtke bila je više nego raskošna. Gala večera u subotu u Kristalnoj dvorani hotela Kvarner, retro večer u petak s kostimiranim uzvanicima, izleti u Gorski kotar, Kvarner i Istru. Sve s ciljem da se promovira taj dio Hrvatske i prošlost Opatije. Ujedno je na taj način prikazano i stasanje ove agencije.


- Kupili smo stari Opel Rekord iz 1959. Taj auto za mene ima posebno značenje jer, kada sam kao dijete došla u Afriku, moj je tata imao novi Opel Rekord. Zato su mi ga djeca prije nekoliko godina darovala za rođendan, a sada smo ga sredili u bojama Katarina Linea. I za tu prigodu glumio je tablu naše tvrtke. Proslavi se pridružio i opatijski klub oldtimera, pa su se svi mogli provozati Opatijom u tim starim automobilima - priča nam Katica te dodaje da bi slične evente mogla organizirati i za druge tvrtke.


U povodu svoje 25. obljetnice Katarina Line pokrenuo je humanitarnu akciju u kojoj je sakupio 225 tisuća kuna. Za svakog putnika na svojim brodovima u ovoj godini agencija je odvojila po jedan euro za donaciju, a sva prikupljena sredstva namijenila je dvjema udrugama koje okupljaju djecu s Downovim sindromom, riječkoj i dubrovačkoj.

Izdvajamo

Iz drugih medija