MENADŽER TJEDNA

MATE RIMAC (Rimac Automobili) Ponovljenim uspjehom je povukao i novi val gnjeva javnosti koja zazire od uspješnih

    AUTOR:
    • Globus

  • OBJAVLJENO:
  • 16.03.2018. u 15:20

Zagreb, 181017.
Mate Rimac, inovator, poduzetnik, osnivac i direktor tvrtke Rimac. Osim genijalnih projekata kao i inovacija, najzabavniji projekt je najbrzi elektricni auto na svijetu. Foto: Berislava Picek / CROPIX
Berislava Picek / HANZA MEDIA

Mate Rimac

Što je postigao?

Znamo sve. Mate Rimac u zemlji bez tradicije automobilske industrije radi butik-automobil za fanatike sportskog luksuza i u tome je više nego uspješan. Njegov novi, u Ženevi predstavljen, model C Two uspoređuju s Bugattijevim Chironom, jednim od najbržih, najluksuznijih i najskupljih modela danas na tržištu, a Tesla Elona Muska u recenzijama se spominje tek kao ”izazov koji je trebalo nadmašiti”. Tesla je nadmašen, ali i cijena koja C Two smješta u vrh piramide nedostižnog luksuza.

Zašto je to važno?

Razloga je bezbroj; izdvojimo li najvidljivije, možemo reći da je Rimac tvrdoglavim ustrajanjem da radi samo ono što voli i da to radi najbolje promijenio optiku gledanja na Hrvatsku kao zemlju odakle se ne očekuju veliki tehnološki iskoraci. I Rimac je, kao mnogi drugi protagonisti ”zlatne mladeži”, mogao uživati u rasipanju obiteljskog kapitala, ali odabrao je najteži mogući put, i uspio. Nije Rimac jedini, ali njegov je proizvod najskuplji i najeksponiraniji. Uspije li nagovoriti investitore da ulože u njegov pogon u Hrvatskoj (sada je među osnivačima osam, pretežno iz Azije), i drugi novi biznisi naći će se na karti globalnih financija.

Kako posluje?

S proizvodom koji je u vrhu svjetske autoindustrije tvrtka Rimac Automobili zasad donosi relativno mršav profit. S 350 zaposlenih, od kojih se neki bave samo turistima koji sve češće obilaze pogon u Svetoj Nedelji (samo u srpnju bilo ih je 2700) riječ je o posve atipičnom biznisu, ali biznisu koji obećava.

Što će učiniti u budućnosti?

Gledano iz današnje perspektive, može ili razviti biznis do neslućenih razmjera, prodati kompaniju najboljem ponuditelju (o čemu ne razmišlja) ili slavno s bljeskom propasti (za što nema razloga). Planovi su veliki, poduzetnička klima u državi loša, a investitori oprezni. Sudeći po dosadašnjem, ostat će ledolomac hrvatskog hi tech biznisa. Zasad tvrtka osim svojih modela (novi se očekuje 2022.) proizvodi i pogonske sustave za više vrhunskih svjetskih brendova.

Izdvajamo

Iz drugih medija