Paul Peroš, Foreo

Od početka su htjeli biti najbolji, ali i najskuplji

Paul Peroš, Foreo
 Goran Mehkek / HANZA MEDIA

Generalni direktor Forea Paul Peroš nema ništa protiv što ga, bez obzira na dugogo­dišnje globalno iskustvo, neki još svrstavaju u menadžere mlađe generacije. U hrvatskoj podružnici multinacionalne kompanije koju vodi on je, dodaje, uvjerljivo najstariji jer je prosjek godina zaposlenih 29. Njihovi uredi u zagrebačkoj Radničkoj ulici puni su mladih ljudi koji se pretežno bave digitalnim marketingom i prodajom tzv. pametnih kozmetičkih proizvoda koji su u zadnjih nekoliko godina osvojili svjetsko tržište. Foreo sa svojim originalnim proizvodima – silikonskim električnim četkicama za zube, uređajima za čišćenje lica, maskama za lice i drugima – spada među najprodavanije kozmetičke brendove na cijelom svijetu i lider je u segmentu pametne kozmetike poznatije pod engleskim terminom beauty tech. Iako opskrbljuju i parfumerije širom svijeta i imaju svoj dućan na atraktivnoj lokaciji u Parizu, većinu prodaje ostvaruju preko interneta, na svojoj stranici ili preko drugih platformi poput Amazona.
Ideja o osnivanju Forea rodila se 2012. u Kini gdje je Peroš tada živio i radio i upoznao ljude s kojima je krenuo u realizaciju projekta.

“U početku sam bio savjetnik menadž­menta. Prvu godinu Forea sam odradio iz Kine gdje smo 2013. počeli s proizvodnjom, distribucijom i logistikom da bi potom predstavili svoje proizvode na vodećim svjetskim sajmovima kozmetike u Las Vegasu, Bologni, Dubaiju… Ubrzo smo započeli i prodaju u Europi pa sam se 2014. preselio u Madrid. A sjedište kompanije u Europi je u Švedskoj”, prisjeća se Peroš i objašnjava kako mu je Skandinavija prehladna i zimi premračna za život, a navikao je na putovanja i selidbe po cijelom svijetu. Svoj posao radi bez obzira na mjesto na zemaljskoj kugli na kojem se nalazi. Švedsku su izabrali za sjedište ponajprije zbog tamošnjeg svjetski prepoznatljivog dizajna.
“Brend smo pokretali od nule i u takvoj situaciji pomaže svaka referenca pa tako i oznaka ‘made in Sweden’. Danas je Foreo internacionalna tvrtka i brend”, govori Peroš koji je u Kini vodio poslove za talijanske tvrtke među kojima je najpoznatija Luxottica koja drži neke od vodećih svjetskih brendova sunčanih naočala poput Ray-Bana i Oakleyja. Kozmetikom se, priznaje, nikad prije nije bavio kao ni drugi vodeći ljudi u kompaniji, no to im nije predstavljalo nikakav problem.

“Živimo u vremenu u kojemu su najvažniji motivacija i talent. Ako želiš doći do ozbiljne inovacije u kozmetici, najveća pogreška koju možeš napraviti jest da razgovaraš s kozmetičarom jer će se on držati onoga s čime godinama radi”, komentira Peroš svjestan da su električne četkice za zube već godinama prisutne na tržištu. No da bi bio drugačiji i bolji i tako privukao kupce, moraš, dodaje, jako ozbiljno pristupiti razvoju proizvoda, osobito njegovu dizajnu i materijalima od kojih se izrađuje. Po kvaliteti i cijenama na tržištu su se odlučili pozicionirati pri samom vrhu.
Razmišljali smo na način kako bismo mi napravili četkicu za zube da je nitko prije nas nije izmislio. Malo koja tvrtka je u stanju tako raditi. Za razliku od četkice za zube, dosta naših proizvoda se ne može uspoređivati s nekim prijašnjima. Prije dva tjedna smo na tržište lansirali potpuno nov sustav pametnih maski za lice. Nekada davno ljudi su lica mazali glinom ili raznim namazima od voća i povrća da bi se prije nekoliko godina pojavila maske od papira koje sadrže aktivne komponente i koje treba na licu držati od 20 minuta do pola sata. S našim pametnim sustavom isti se učinak postiže u 90 sekundi uz pomoć ovog malog uređaja. Pomoću raznih programa poput hlađenja, grijanja, pulsacije i raznih drugih uređaj potiče aktivaciju dodatnih aktivnih tvari u maski i cijeli proces traje neusporedivo kraće. Potrebno je pametnim telefonom fotografirati vrstu maske koju koristiš i uređaj automatski zna što treba raditi jer svaka maska sadrži drukčije kemikalije. To korisnicima omogućava da ujutro ili kad god uhvate minutu-dvije obave tret­man za koji bi inače morali izdvojiti pola sata, primjerice da se ujutro koža osvježi i pripremi za novi dan ili da se navečer opusti od napornog dana i pravilno oporavi kroz noć. To su najkvalitetniji tretmani koje si ljudi mogu kod kuće prirediti”, objašnjava Peroš. Razvoj tog proizvoda trajao je četiri godine i istodobno se na njemu radilo na više mjesta u svijetu – ponajviše u Šangaju, Zagrebu i Las Vegasu gdje su glavni Foreovi uredi. Po broju zaposlenih, njih trenutačno oko 260, zagrebački je ured najveći i ove godine u njemu planiraju otvoriti još oko 200 novih radnih mjesta. Većinom je riječ o visokoobrazovanim mladim ljudima, raznih tehničkih i društvenih struka, a glavni direktor otvoreno poziva sve kvalitetne ljude u Hrvatskoj da im se jave za posao.

“Prije nego što počnu tražiti posao u Engleskoj ili Njemačkoj, neka se prvo jave nama. Planiramo u narednih nekoliko godina ovdje u Radničkoj izgraditi cijeli kampus u kojem će raditi oko 2000 ljudi, s uredima, konferencijskim salama, stanovima za strance koji ovamo dolaze raditi na određenim projektima, restoranima, kafićima, dućanima i raznim drugim sadržajima”, otkriva Peroš. Tvrtka već sada ukupno zapošljava oko 3000 ljudi, od čega najviše u Kini, gdje je proizvodnja.

Prvotna je ideja bila da u Zagrebu, gdje je ured otvoren u ljeto 2014., bude samo logistički centar. Na ruku im je, kaže Peroš, išla činjenica da je Hrvatska taman ušla u Europsku uniju pa je imalo smisla u njoj izgraditi skladište za distribuciju po Europi. Manje urede imaju po cijeloj Europi, u gotovo svim većim državama, no ispostavilo se da je dobro veće timove za važne poslove imati na jednom mjestu, primjerice developere za razvoj tzv. dot com aktivnosti, ljude zadužene za digitalni marketing, prodaju, kreiranje raznih sadržaja koje sve redom rade unutar tvrtke… U Zagrebu je i skladište u koje iz Kine stižu proizvodi te se opskrbljuju cijela Europa, Bliski istok i Afrika. Peroš ne krije da im ponekad u Hrvatskoj nije lako naći obrazovane ljude za neka specifična radna mjesta osobito IT stručnjake, znalce digitalnog marketinga.

“Među rijetkima smo koji u Hrvatskoj radimo na globalnim kampanjama. Umjesto da prevode gotove materijale sa stranih jezika na hrvatski, naši marketingaši sami kreiraju kampanje. Na primjer, sve potrebno za lansiranje ove najnovije maske napravljeno je u Zagrebu. Odradili su ljudi ovdje odličan kreativni posao. Prije su naši ljudi morali odlaziti u svijet da bi radili takav posao. Mi ih ovdje privlačimo i dobrim uvjetima rada jer nam inače ne bi došli. U Zagreb se doselio i glavni šef marketinga za cijeli svijet Steve Thomson, koji je Škot i s kojim sam radio u Šangaju. Ima ovdje ljudi odasvud, 15-ak različitih nacija. Njih 50-ak je u Zagreb došlo raditi iz drugih država”, ističe Peroš, koji je u Zagreb na nekoliko dana stigao iz SAD-a, a već sutradan nakon što smo razgovarali odletio je za Brazil gdje otvaraju glavni ured za Južnu Ameriku.

Priznaje da nije predviđao da će se posao s Foreom tako dobro razvijati, a posebno se to odnosi na zagrebački ured. Prihodi munjevito rastu i iz godine u godinu se nekoliko puta povećavaju.

“Ništa nije slučajno. Ubili smo se od posla, godinama živjeli bez vikenda i praznika… Želja mi je da počnemo utjecati na razvoj svjetske kozmetičke industrije. Nije mi teško raditi koliko god treba jer sam okružen kvalitetnim ljudima. Stvaramo pametne projekte i proizvode koji ljudima služe. Podjednako je važno imati dobar proizvod i znati ga dobro predstaviti na tržištu”, ističe Peroš i otkriva da su im društvene mreže najvažnije platforme za reklamiranje. Najbolje prodajne rezultate ostvaruju u Kini. Na najvećoj kineskoj web-trgovini njihov uređaj za čišćenje lica Luna drugi je najprodavaniji proizvod odmah iza iPho­nea. Većina kupaca su žene, ali imaju i proizvode za muškarce. Kinezi, kaže, jako vode računa o njezi kože i rado prihvaćaju nove proizvode. Peroš je jako zadovoljan i uspjehom u Americi i Europi, a prodaja im, kaže, sasvim dobro ide i u Hrvatskoj.
Kao menadžer je, otkriva, u svojoj karijeri proživljavao i neugodne trenutke kada su tvrtke propadale pa je morao otpuštati radnike koji su prosvjedovali i u njemu gledali neprijatelja. Stoga priznaje da sada napokon uživa voditi kompaniju koja se razvija i u kojoj su ljudi zadovoljni. Najveći motiv su mu rezultati. Osim u Kini, živio je i radio u Španjolskoj, Italiji, Švicarskoj, SAD-u… Rođen je u Zagrebu, ali je dobar dio djetinjstva proveo u Beču gdje su mu radili roditelji, oboje po struci kemičari. On se odlučio za studij fizike koji je završio u SAD-u. Njegov mlađi brat Luka je glumac i živi u Barceloni. Paul Peroš kaže da su na odluku da se nakon 15 godina poslovno ipak više veže za Hrvatsku utjecali i njegova supruga i djeca koji su poželjeli da im dom bude u Zagrebu. Iako mu je rodni grad postao baza, on i dalje mnogo više vremena provodi sklapajući poslove i putujući po cijelom svijetu.

Na temelju svog bogatog međunarodnog poslovnog iskustva Peroš zaključuje da Hrvatska uopće nije loše mjesto za život i poslovanje.
“Bi li moglo biti bolje, naravno da bi. No, ovdje imamo mnogo kvalitetnih mladih ljudi. Ako želiš pametno raditi, to danas možeš bilo gdje na svijetu”, tvrdi Peroš i dodaje kako su stranci koji dođu živjeti i raditi u Zagreb oduševljeni, za što imaju mnogo razloga. Na primjer, manje vremena gube u prometu na putu na posao nego u velikim gradovima poput Londona. Uz to, od plaće mogu bolje živjeti jer su manji troškovi, hrana je kvalitetnija i ukusnija nego u mnogim drugim europskim zemljama, a na dva sata vožnje su od Villacha ili od Zadra, odnosno alpskih brda ili Jadranskoga mora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 02:17