GLOBUSOV AUTOPRILOG

TRENDOVI NA RENT-A-CAR TRŽIŠTU Ne morate kupovati automobil, možete plaćati samo njegovo korištenje

    AUTOR:
    • Marin Tomaš

  • OBJAVLJENO:
  • 11.12.2017. u 23:26

, Image: 295797485, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful;
Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: no, Credit line: Profimedia, Cultura RF
Profimedia, Cultura RF

 

iStock
 

Ne morate razmišljati o kupnji automobila, možete plaćati samo njegovo korištenje

Prema podacima eVisitora koji objedinjuje eCrew mjerač prometa u nautičkom čarteru te turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima, od siječnja do listopada ove godine ostvareno je 17,9 milijuna dolazaka i 100,3 milijuna noćenja što je porast od 12% u odnosu na prošlu godinu. Samo tijekom listopada u Hrvatskoj je ostvareno 878.000 dolazaka te 3,1 milijuna noćenja, što je također povećanje od 12% i pokazuje da se ove godine sezona itekako produžila. Ovo je i povijesna godina za hrvatski turizam jer je prvi put ostvareno više od 100 milijuna noćenja, što je pohvalno komentirao i ministar turizma Gari Cappelli zaključivši kako je Hrvatska samo potvrdila titulu ovogodišnje hit destinacije. Već je u srpnju, kada je ostvareno 4,6 milijuna dolazaka i 30 milijuna noćenja, ostvaren rekordni rezultat, za 11% veći od prošlogodišnjeg, a najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke i Austrije.

Ukratko, bila je ovo turistička sezona za pamćenje, a među onima koji su imali pune ruke posla zbog toliko turista svakako su bile i rent-a-car kuće. Većina turista poželjela je otkriti sve ljepote Hrvatske u ograničeno vrijeme svojih godišnjih odmora, a kako njih zaista ne nedostaje ni u jednom kraju Lijepe naše, mnogo se turista odlučilo za najjednostavniji i najpraktičniji način obilaženja znamenitosti – unajmljivanjem automobila. Posao rent-a-car kućama, dakle, nije problem naći – klijenata ima ne samo stranih nego i domaćih – no na prvim nepredviđenim situacijama, na prvim problemima, padaju oni koji nemaju iskustva. Nije logistički nimalo jednostavno organizirati ravnomjernu raspodjelu automobila diljem zemlje zbog oblika naše države, ili bar od Zagreba do Dubrovnika, premještati automobile s jednog kraja na drugi kako bi zadovoljili trenutačnu potražnju.

Opsežna nabavka

Stoga je za sezonu trebalo osigurati dovoljan broj automobila pa su rent-a-car kuće još početkom godine krenule u opsežnu nabavku novih automobila. Službeni podaci ne postoje jer nitko ne bilježi kome se automobili prodaju, ali procjena je stručnjaka da je oko 18.000 automobila kupljenih ove godine završilo upravo u rent-a-car kućama. Prije dvije godine bili smo iznenađeni brojkom od 9000 automobila prodanih rent-a-car kućama, prošle godine spominjala se brojka od 15.000 vozila, pa ne bi čudilo da je za potrebe ove rekordne sezone prodano 18.000 automobila. I to zaista svakakvih – od malenih Volkswagen Upova do velikih putničkih kombija poput Mercedes Viana. Mnogo automobila nabavljeno je uz ugovoreni otkup (tzv. buy-back) pa se takva vozila poslije sezone vraćaju u prodaju, no sve više rent-a-car kuća počinje se baviti tzv. dugoročnim najmom, tržišnim trendom koji posljednjih godina uzima sve više zamaha.

Nove navike potrošača

Naime, promjenama u stilu i brzini života došlo je i do znatnih promjena u navikama potrošača, i to u svim sferama života. Pa tako i u pristupu prema stvarima, počevši od danas neizostavnih mobitela pa do najskupljih životnih “potrepština” kao što je automobil. Baš poput mobitela koji se uzimaju na preplatu, ljudi sve više žele plaćati samo uslugu odnosno korištenje i odustaju od potrebe da posjeduju stvari. Sve važnija im postaje brzina kao i da uvijek budu u trendu, a prestaje im biti bitno samo vlasništvo. Pa čak i nad automobilom. Naročito mladima koji nisu toliko emocionalno vezani uz automobil kao što su starije generacije i kojima on sve više predstavlja samo sredstvo prijevoza od točke A do točke B, odnosno doživljavaju ga kao “nužno zlo”. Osim što je posjedovanje automobila velik trošak kako za kućni tako i za poslovni budžet, njegovo održavanje zahtijeva brigu i vrijeme koje mnogi ne žele trošiti. Tako je sve više onih koji razmišljaju o najmu ili se već obilato koriste najmom automobila. S obzirom na to da su cijene najma automobila posljednjih godina osjetno pale, ljudi često shvate da bi iznajmljivanje automobila, umjesto tek privremenog, moglo biti i dugoročno rješenje za njihove prijevozne potrebe, naročito zbog toga što je cijena najma niža što je najam dulji.

Dugoročni najam

Tako se na tržištu pojavio dugoročni najam automobila, što podrazumijeva svaki najam koji traje više od mjesec dana. Većina klijenata dugoročnog najma trenutačno su tvrtke kojima to pojeftinjuje i pojednostavljuje poslovanje. One na taj način mogu autsorsati svoj vozni park, ukinuti vlastite vozne parkove i svu logistiku koja ih prati umanjujući tako troškove poslovanja. Osim toga, račun usluga raznih rent-a-car i fleet tvrtki u potpunosti mogu pravdati u troškovima svog poslovanja. Naročito je to isplativo ako su potrebe klijenata sezonske pa zahtijevaju korištenje automobila samo u dijelu godine. Neke tvrtke tako rade po projektima pa unajmljuju automobile za potrebe pojedinih projekata i poslova, a ovakva vrsta najma im nudi potpunu fleksibilnost koja im je potrebna za ovu vrstu rada.

Sistem “toči i vozi”

Međutim, trend je u Europi, koji bi se lako mogao preliti i u Hrvatsku, da i fizičke osobe sve više odustaju od posjedovanja automobila i prihvaćaju ovu vrstu najma koji je za njih puno fleksibilniji. Po sistemu “plaćaj koliko voziš”, najam automobila mogao bi se uskoro reklamirati s cijenom po kilometru, dok je sve ostalo što uključuje posjedovanje automobila uključeno u tu cijenu. Ne samo troškovi održavanja, registracije, obaveznog i kasko osiguranja nego i briga oko odlaska na redovni servis, pomoći na cesti u slučaju kvara, tehničkog pregleda ili sezonske izmjene guma. Sve to za vas može obavljati netko drugi, vaše je samo da točite i vozite, a što je najvažnije – u startu niste morali potrošiti ogroman iznos samo da kupite automobil! Osim toga, ovakva vrsta najma omogućuje ljudima da svako malo mijenjaju automobil prema svojim financijskim mogućnostima te da uvijek voze nov, a samim time i moderan, komforan, štedljiv i siguran automobil. Iskustva rent-a-car kuća pokazuju da jednom kada prepuste svu brigu o vozilu nekom drugom, nekoj specijaliziranoj tvrtki, korisnici se više ne vraćaju na staro, pa se naši sugovornici ne sjećaju da je itko od klijenata odustao od dugoročnog najma.

Treba reći i da je dugoročni najam na neki način konkurencija operativnom leasingu, ali i tu nudi nekoliko prednosti. Primjerice, nepreuzimanje bilo kakvog financijskog rizika i fleksibilnost na strani su dugoročnog najma. Klijent se, naime, ne mora unaprijed obvezivati na dužinu trajanja najma, nego može unajmiti vozilo na bilo koje razdoblje i pri tome ga može u svakom trenutku zamijeniti prema svojim željama ili potrebama. U slučaju dugoročnog najma vozilo se može vratiti i prije isteka dogovorenog roka najma ili zamijeniti za neko drugo, veće ili manje, bez ikakvih financijskih obveza. Jednostavnija je i administracija – ugovor o dugoročnom najmu može se sklopiti u jednom danu, nije potrebna sva sila dokumentacije kao kod operativnog leasinga počevši od procjene boniteta, predujma, troškova obrade kredita, zadužnica, mjenica i sl.

Razlika od klasične ponude

Na tržištu ima puno rent-a-carova koji nude i jedno i drugo – i kratkoročni i dugoročni najam – no to ne ide uvijek skupa jer svaki biznis ima svoje zakonitosti. Dok je dugoročni najam vrlo detaljan i specificiran ugovor, kod klasičnog rent-a-cara zahtjevi korisnika su puno općenitiji. Kod klasičnog rent-a-cara bitno je dostaviti auto na neku lokaciju što prije i isporučiti ga klijentu što prije te pokušavati držati cjelokupnu flotu što više u pogonu, dok je kod dugoročnog najma pak iskoristivost flote uvijek 100-postotna. Te se dvije djelatnosti ponekad kose i u drugim stvarima – klasični rent-a-car je disperziran, dok je dugoročni najam vrlo usmjeren, i to na uski krug klijenata i zato je pristup prema njima potpuno drukčiji. Kod klasičnog rent-a-cara automobil je jedan dan kod jednog klijenta, drugi dan kod drugog, a treći dan kod trećeg, dok je kod dugoročnog najma automobil uvijek kod istog klijenta, a često i korisnika, pa su samim time pristup i komunikacija prema klijentima potpuno različiti. To podrazumijeva, primjerice, call-centar koji će brzo i efikasno riješiti svaki problem klijenta počevši od onih najbanalnijih poput pregorjele žarulje. Tako da je veliko pitanje tko se na tržištu može bolje prilagoditi potrebama klijenata koji traže duži najam i do koje mjere.

“Fokus Mobile 4U bit će B2B car fleet management korisnici, multibrend smjer u segmentu i osobnih i teretnih vozila. Svaki dugoročni najam ili car fleet management ugovor zapravo je dugoročni odnos pa ih je bitno izgraditi na povjerenju i obratiti pažnju na sve detalje i finese”, naglašava Dean Biđin.

Također, klasični rent-a-carovi naručuju automobile za svoju flotu unaprijed pokušavajući pogoditi želje kupaca, a ako se bave i dugoročnim najmom, nude automobile koje već imaju u floti, dok Mobile 4U naručuje i nabavlja automobile točno prema zahtjevima svojih klijenata. Pritom treba biti dobro upoznat s materijom te misliti puno unaprijed pa, recimo, ne savjetovati kupnju dizelskih automobila ako će oni uskoro biti zabranjeni u gradovima koji bi mogli biti odredište poslovnih putovanja klijenata. Upravo tako se i javila potreba za izdvojenom tvrtkom koja će se baviti samo time jer su zahtjevi klijenata postali sve specifičniji i precizniji.

Dugoročni najam kod nas već koristi više od 100 kompanija

Zagreb, 301117.
Maja Amidzic, predsjednica uprave tvrtke Fleet rent a car, fotografirana u prostorima tvrtke.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovacev / CROPIX

Maja Amidžić, predsjednica uprave tvrtke Fleet rent a car, fotografirana u prostorima tvrtke.

 

Iako, s pet godina na hrvatskom tržištu, relativno mlada kompanija, Fleet rent-a-car je dosegao status jedne od vodećih hrvatskih kompanija s ponajvećom zimskom i ljetnom flotom vozila te 15 poslovnica u sezoni i 11 poslovnica izvan sezone. Prepoznati su kao preferabilni partner najvećih svjetskih online bookera za rent-a-car na tržištu Hrvatske, a na vrhu su i kada je riječ o u uvođenju novih tehnologija i procesa u rent-a-car poslovanju. Ovaj posao je, naime, izrazito sezonski, a tada dolazi do visoke napregnutosti kako logistike tako i zaposlenika. Taj problem muči sve koji se bave rent-a-carom, a u Fleetu to rješavaju uvođenjem novih IT platformi. Tako planiraju biti pioniri tehnoloških inovacija kao što su fast check in, remote procjena stanja vozila i sl. Također puno ulažu u kvalitetan trening zaposlenika kako bi zadržali vodeću poziciju na hrvatskom rent-a-car tržištu. Globalni online bookeri najviše od svega drže do zadovoljstva klijenata pa u Fleetu kontinuirano unaprjeđuju kvalitetu usluga koristeći, primjerice, socijalne mreže kao vrlo direktan ocjenjivački alat koji među klijentima sve više utječe na odluku o kupnju.

Zadovoljan korisnik

"Zbog svega navedenog, veliku pažnju posvećujemo edukaciji djelatnika i to iz područja komunikacijskih vještina, brige o klijentima, upravljanju pritužbama itd. Razina usluge koju korisnik dobiva mora biti u skladu s najboljom međunarodnom praksom jer zadovoljan korisnik je naš cilj. To predstavlja velik izazov zbog značajnog sezonskog povećanja broja zaposlenika od 140 u sezoni do 70 izvan sezone. Stoga se trudimo da, osim kvalitetne selekcije, našim zaposlenicima osiguramo i kvalitetan trening kao pripremu za obavljanje posla”, kaže Maja Amidžić, predsjednica Uprave Fleet rent-a-cara.

S čak 2300 vozila u sezoni, i to svih kategorija od minija poput Smarta ili VW Up!-a, preko limuzina kao što su VW Passat ili BMW serije 5, do luksuznih putničkih kombija kao što je Mercedes V-klase, Fleet rent-a-car ponudom je u samom vrhu na hrvatskom tržištu, a osim samih vozila, u ponudi imaju transfere s vozačem i dostavu vozila na tražene lokacije. Također, postoji i mogućnost najma dodatne opreme kao što su dječje sjedalice, GPS, Wi-Fi i slično...

“Željela bih istaknuti neke zanimljive spoznaje koje smo utvrdili tijekom naših istraživanja”, kaže Maja Amidžić. “Još uvijek, naime, prevladava mišljenje kako je rent-a-car usluga skupa, ali to već dugo nije istina, jer se pojedina vozila mogu unajmiti za manje od 100 kuna po danu. Dodatno, utvrdili smo kako mnoge kompanije imaju bespotrebno velike troškove kada djelatniku plaćaju korištenje osobnog vozila u poslovne svrhe po cijeni od 2,00 kn/km. Dat ću vam samo jedan primjer: za jednodnevno putovanje Zagreb – Split – Zagreb, što je približno 800 kilometara, djelatniku se isplaćuje 1600 kuna. Ako kompanija koristi rent-a-car vozilo, moguće je uštedjeti i do 1100 kuna. Ako ste npr. unajmili vozilo za 100 kn/dan i platili dizel gorivo cca 400 kuna. A ako unajmite vozilo za 500 kn/dan i utrošite 500 kuna za dizel gorivo, uštedjet ćete u ovom primjeru 600 kuna. Zanimljivo zar ne?”

Dugoročni najam

No u Fleet rent-a-caru možete unajmiti vozilo na bilo koje razdoblje, pa tako i u dugoročni najam, što kod njih trenutno koristi više od stotinu kompanija. Maja Amidžić ističe prednosti u odnosu na operativni leasing:

“Fleet rent-a-car dugoročni najam uključuje nova vozila, registraciju i tehnički pregled, osnovno i kasko osiguranje, redovito servisiranje, izvanredno održavanje, zamjensko vozilo u slučaju kvara ili karambola, zamjenu zimskih i ljetnih guma, dostavu i preuzimanje na željenoj adresi itd., sve ono što leasing ne uključuje. Mnogi naši dugogodišnji poslovni korisnici odavno su prepoznali fleksibilnost kao osnovnu prednost dugoročnog rent-a-cara. Većinom su to projektno organizirane kompanije, ili kompanije koje imaju sezonsku potrebu za većim brojem vozila. Dio naših klijenata, pak, na prvo mjesto prednosti stavlja nepostojanje kreditne ili leasing obveze. Više je razloga za to. Neki klijenti nemaju uvjete za leasing ili kredit, ili nisu sigurni u prihode idućih tri do pet godina, ili svoje kreditne sposobnosti žele iskoristiti za nabavu opreme, robe, sirovina, a ne nabavu vozila.”

No predsjednica Uprave Fleet rent-a-cara Maja Amidžić smatra da mnogi poslovni subjekti još uvijek ne poznaju mogućnosti koje nudi dugoročni najam vozila kod Fleet rent-a-cara i tu vidi veliki potencijal za širenje ovog poslovnog modela.

Nas će preporučiti vaši prijatelji i rodbina

HANZA MEDIA
 

Usluga – to je ono čime se domaća rent-a-car kompanija Nova izborila na hrvatskom tržištu te je danas renomirani brend, među najboljim rent-a-car kućama u Hrvatskoj, koji se uspješno bori s velikim svjetskim imenima koja posluju na prostoru Republike Hrvatske. Pokazuje to prestižna nagrada organizacije World Travel Award, koja ocjenjuje razne usluge u turističkoj industriji diljem svijeta poput razine usluge u hotelima, aviokompanijama, resortima, tour operatorima i sl. U izboru koji traje čitavu godinu i u kojem glasaju turističke agencije, korisnici te stručni žiri, Nova rent-a-car osvojila je nagradu za vodeći rent-a-car u Hrvatskoj, i to kao jedina domaća, nezavisna tvrtka u konkurenciji velikih svjetskih franšiza.

Dojam u prvom planu

“Sve se svodi na čovjeka koji komunicira sa strankom”, objašnjava direktor prodaje Rino Pavlov. “To je naš forte i nešto na što smo stavili naglasak od samog početka, ono na čemu temeljimo cijeli naš posao i uspjeh. Od starta nismo u prvi plan stavljali profit, nego ugled, dojam koji ostavljamo kod naših korisnika i to je ono što nam je kao domaćoj tvrtki važno. Želimo ljudima pružiti što bolje iskustvo, na to smo se orijentirali i to nam se vraća.”

Zaista, kada, primjerice, stranac sleti na aerodrom, prvi kontakt koji ima sa stranom zemljom je osoblje, bilo ono na aerodromu bilo ono u rent-a-car kući ili u taksiju. To je ono što će ostaviti prvi dojam koji se najčešće reflektira na čitavo iskustvo neke zemlje. Oni koji odaberu Nova rent-a-car, a njihove poslovnice su na svim hrvatskim aerodromima, i to unutar samih terminala, ne izvan aerodroma, najčešće budu ugodno iznenađeni. Pokazuju to razne ocjenjivačke platforme poput Feefoa na kojima, po ocjenama korisnika, Nova rent-a-car kotira vrlo visoko.

“Jako puno ulažemo u naše osoblje i njihov pristup strankama te nam je iznimno važno da sačuvamo ljudskost u tom odnosu, da nam stranka nije samo broj koji ulazi u naš sistem, nego da ostvarimo s njom osobni kontakt. Pokušavamo se staviti u cipele putnika koji je stigao u stranu zemlju, ponuditi sve što mu treba jer i svaka mala pomoć, napomena ili sugestija često znače puno i mogu pomoći da se ugodnije osjećaju. Bilo da je riječ o pokazivanju vozila, puta do destinacije, savjetu ili o bilo čemu drugom.”

Ulaganje u djelatnike, kojih u sezoni ima 70-ak, te njihova edukacija i dalje su primarni zadatak Nova rent-a-cara pa ne bi iznenadilo da osvoje i nagradu u izboru za najposlodavca koji je upravo u tijeku. Unatoč ovakvom osobnom pristupu uspjeli su ostvariti i zavidnu veličinu s više od 1000 automobila u ponudi, 13 ureda diljem zemlje te središnjicom u Trogiru, u sklopu koje je i veliki prodajno-servisni centar koji se prostire na 3500 kvadrata. Taj ih centar ističe u odnosu na konkurenciju, a osim salona rabljenih vozila nudi i usluge servisa, limarije, vulkanizacije, prodaje i hotela za gume za vanjske korisnike. U floti Nova rent-a-cara automobili se stalno obnavljaju najnovijim modelima, i to svih proizvođača i klasa, od malih gradskih automobila do luksuzno opremljenih Mercedesovih kombija, pa je prosječna starost voznog parka samo šest mjeseci. Osim kratkoročnih najmova, vode flote za nekoliko tvrtki, a nude i uslugu dugoročnog najma koji postaje jako tražen, i to po sistemu ključ u ruke. “Stranka nema niti jednu brigu oko samog vozila osim da ga toči i vozi”, kaže Rino Pavlov.

Pogodnosti za otočane

A sve je počelo još 2009. godine s 36 auta na dvije lokacije. Rino Pavlov i još troje kolega već su imali iskustva u ovom poslu i znali su što rade pa uspjeh nije mogao izostati. Danas su po veličini među top 10 domaćih rent-a-carova, kao utjecajna domaća rent-a-car kuća nastoje postaviti neke standarde na tržištu, pa su članovi izvršnog odbora Koordinacije rent-a-car kuća pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca. Sponzori su i hrvatske vaterpolske reprezentacije, njihovo zaštitno lice je Danijela Martinović, a koliko se trude izaći u susret i domaćim klijentima, pokazuje to što u Splitu, gdje im je poslovnica u trajektnoj luci, nude povoljnije cijene najma za otočane koji na taj način jednostavno mogu riješiti pitanje prijevoza kada dolaze na obalu.

CROPIX
 

Specijalisti za dugoročni najam

U doba kada živimo vrlo brzo i dinamično, životne prilike se učas promijene. Nekad se obitelj poveća za jednog člana ili se dogode neke nepredviđene okolnosti i ljudi tada traže brza i privremena rješenja poput rent-a-cara s obzirom na to da je automobil danas nužnost. A ona onda mogu postati i dugoročna. Mnogi, naime, shvate da im dugoročni najam i fleksibilnost zapravo puno više odgovaraju od samog posjedovanja automobila pa se kratkoročni ili srednjoročni najam lako može pretvoriti u dugoročni. “Naša specijalnost postala su brza rješenja mobilnosti te mogućnosti zamjene vozila na bilo kojoj lokaciji u RH, svakodnevni primjer rješenja za poslovnog korisnika jest zapošljavanje menadžera kojem tvrtka hitno treba omogućiti automobil na korištenje ili privatnog korisnika koji želi radi sigurnosti obitelji u zimsko doba godine koristiti model automobila s pogonom na sva četiri kotača”, ističe Jadranka Baćak iz Last minute rent-a-cara.

Ovaj trend prepoznali su zajednički Mobile 4U i Last minute rent-a-car te se odlučili sinergijom dosadašnjih iskustava i znanja preorijentirati iz klasičnog rent-a-cara u specijalista za dugoročni najam i car fleet management. Njihov direktor Dean Biđin s desetljećem iskustva u ovom biznisu dobro zna što je potrebno za uspjeh: “Povjerenje. Ključ uspjeha u ovoj vrsti posla je stvoriti povjerenje klijenata. Za razliku od klasičnog kratkoročnog najma koji je često jednokratna usluga, kad je riječ o dugoročnom najmu, najvažnije je da vam klijenti vjeruju jer se odnos gradi na dulje staze. To su najčešće tvrtke koje se više ne žele i nemaju vremena baviti vlastitim voznim parkom i traže pouzdanog partnera koji će u tom dijelu preuzeti sve brige i obaveze, a mi im to osiguravamo.”

Narudžba nakon razgovora

U Mobile 4U nakon razgovora s klijentom o njihovim potrebama naručuju automobil specificiran točno prema željama klijenta dok se u periodu dok se takav automobil ne proizvede i isporuči oslanjaju na snažnu flotu svog partnera za tzv. trenutnu mobilnost Last minute rent-a-cara. Iako je rent-a-car vrlo sezonalan posao, Last minute su vodeći na tržištu po broju vozila u zimskoj floti. Oni u svakom trenutku imaju više od 2000 automobila u ponudi i njihova snaga je upravo brzina – mogu dostaviti bilo koji automobil bilo gdje u Hrvatskoj unutar 24 sata. Odnosno mogu osigurati tzv. privremenu mobilnost klijenta Mobile 4U ako, primjerice, dođe do kvara automobila ili kada automobil iz dugoročnog najma treba odvesti na servis, registraciju i sl., pa klijentu treba zamjensko vozilo. Posebni su po tome što imaju znatan broj stalno zaposlenih koje pripremaju i educiraju za taj posao kako bi ga obavljali odgovorno. U pravilu ne koriste sezonske radnike već im je kao i kod ponude automobila bitno da se klijenti na njih mogu osloniti u bilo koje doba godine, ističe Jadranka Baćak iz Last minute rent-a-cara.

Što se tiče financiranja, partner Mobile 4U za uslugu car fleet managementa je Erste&Steiermärkische S-Leasing. Za razliku od ostalih koji se bave upravljanjem voznim parkovima i koji su u osnovi leasing kuće, core biznis Mobile 4U su sami automobili i njihov najam pa su u tom smislu kompetentniji, što osjete i korisnici. Oni su specijalizirani isključivo za dugoročni najam i u tom segmentu mogu brzo i efikasno odgovoriti na svaki zahtjev klijenata.

CROPIX

Silvija Graić

 

Znanje i profesionalizam ne nastaju preko noći

Tvrtka Autowill osnovana je Vukovaru davne 1971. godine kao ovlašteni servis za Opelova vozila koji je brzo stekao širok krug kupaca, a 1988. proglašen je najboljim Opelovim servisom u tadašnjoj državi. Agresijom na Hrvatsku i padom Vukovara tvrtka se seli u Zagreb na dobro poznatu lokaciju u Španskom, gdje osnivač i vlasnik tvrtke Stepan Will podiže novi prodajno-servisni centar. Uz Opel, 1998. postaju i ovlašteni Chevroletov partner, a danas AutoWill ima poslovnice u Vinkovcima, Slavonskom Brodu, Puli i Poreču.

“Sve veća potražnja za najmom automobila nije prošla neopaženo kod naših vlasnika te smo odlučili napraviti taj iskorak u poslovanju i 2013. pokrećemo rent-a-car s flotom od 40 automobila”, kaže Silvija Graić, direktorica Will Rent-a-cara.

Među najjačima

S tradicijom uspješnog poslovanja od čak 47 godina AutoWill je danas jedna od najjačih hrvatskih autokuća na čemu im brojna konkurencija može samo zavidjeti jer znanje i profesionalizam ne nastaju preko noći, nego je potreban dug i mukotrpan proces da bi se dosegla najviša razina usluge. A u AutoWillu je kvaliteta usluge na prvom mjestu, pa su i rent-a-car agenciju razvijali sukladno širenju matične kuće Opel AutoWill.

“Ne težimo pretjerivanju i nerealnom povećanju flote jer smatramo da time pada kvaliteta, što nam je najvažniji čimbenik poslovanja”, naglašava direktorica Silvija Graić. Will Rent-a-car tako ima četiri poslovnice koje su aktivne tijekom čitave godine te pokrivaju Zagreb i Istru, dok tijekom ljetne sezone posluju na ukupno sedam lokacija. U sezoni imaju više od 300 automobila dok u ostatku godine raspolažu sa 100-tinjak automobila. Kako je AutoWill ovlaštena servisno-prodajna tvrtka za Opelove automobile, u ponudi rent-a-cara nude automobile svog matičnog brenda, a njihova je prednost što su cjenovno prihvatljivi, odnosno pružaju visoku kvalitetu i sigurnost uz razumnu cijenu.

“Dosadašnje iskustvo pokazalo je da je potražnja individualna, primjerice u predsezoni su traženi manji gradski automobili poput Opel Corse, u sezoni su zastupljene sve kategorije vozila, dok se u zimskom periodu traže veća vozila poput karavana ili SUV-a. S druge strane, poslovni korisnici traže srednju ili visoku klasu vozila koja ispunjavaju sve njihove kriterije”, objašnjava Silvija Graić.

Osim kratkoročnih najmova, Will Rent-a-car nudi i dugoročne najmove s kompletnim fleet managementom, i to po sistemu ključ u ruke. Dugoročni najam je zapravo od početka bio jedan od glavnih poluga razvoja poslovanja Will Rent-a-cara jer se sve veći broj pravnih, ali i fizičkih osoba odlučuje za ovakav vid usluge.

Novi trendovi na tržištu

“Smatramo će se u bližoj budućnosti ubrzati trend korištenja vozila bez potrebe za posjedovanjem, a rezultati na tržištu to pokazuju. Vrijeme koje slijedi moglo bi ići u smjerovima koji se već vide u razvijenim zemljama, a to su elektrifikacija voznog parka, car sharing usluge i sl.”, smatra Silvija Graić.

Korisnicima je putem dugoročnog najma olakšan put do novog vozila uz izbjegavanje nepotrebnih formalnosti s kojima se inače suočavaju pri uobičajenoj nabavi vozila, primjerice putem leasinga. Sve se može obaviti doslovno u jednom danu ili satu, što je zapravo neusporedivo brže i jednostavnije u usporedbi sa standardnim vidovima financiranja.

“Kako je danas vrijeme ključni faktor, u svemu možemo s ponosom reći da na ‘dobar dan’ i jedan autogram već sjedite za upravljačem vozila”, ističe Silvija Graić, u čijoj je tvrtki profesionalnost i ljubaznost minimum od kojeg sve kreće pa Will Rent-a-car ima brojne korisnike koji im se godinama redovito vraćaju kao i poslovne korisnike koji ih preporučuju svojim partnerima.

Izdvajamo

Iz drugih medija