Sve manje konkunkurentni

MUKE DOMAĆEG PRIJEVOZNIČKOG BIZNISA: Nedostaju vozači, masovno odlaze u druge članice EU

 Nikola Vilic / Cropix
Ulazak u EU hrvatskim je prijevoznicima donio niz prednosti, ali i znatno jaču konkurenciju i sve izraženiji nedostatak vozača, poruka je sa stručnog skupa Dani hrvatskih prijevoznika, koji je u Svetom Martinu na Muri, pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, organizirao HGK.
Prijevoznike posebno muči nedostatak vozača. Naime, kako je poznato, sloboda kretanja radne snage unutar Unije dovela je i do masovnog odlaska vozača iz Hrvatske u druge članice EU. No, probleme prijevoznicima predstavljaju i skupo gorivo, veliki fiksni troškovi poslovanja i znatno veća davanja nego u zemljama u okruženju. Posljedica toga je, poručeno je sa skupa, sve manja konkurentnost branše.
Poseban je problem, žale se prijevoznici, nelojalna, pa čak i ilegalna konkurencija s kojom se suočavaju. Od države stoga traže da usvoji novu regulativu, koja će pomoći rješavanju problema u prijevozničkom biznisu, kao i da pomogne u rješavanju nedostatka radne snage.
S druge strane, ulazak Hrvatske u EU ipak je i prijevoznicima donio niz prednosti. To se, prije svega, odnosi na ukidanje papirologije i manja čekanja na granicama, ističu u HGK.
- Važnost ovog sektora pokazuju brojke. Udio djelatnosti prometa i skladištenja u ukupnom BDP-u Hrvatske je 4,5 posto, a sa 75.000 radnika zapošljava šest posto ukupno zaposlenih u državi. Zato HGK kroz svoja udruženja poduzima brojne aktivnosti na izradi boljeg zakonodavnog okvira i eliminaciji nelojalne konkurencije na tžrištu - poručila je Mirjana Čagalj iz HGK.
Prema riječima međimurskog župana Matije Posavca, županije ovoj branši mogu pomoći poticanjem učenika da upisuju zanimanja vezana uz prijevoz, a koja su trenutno deficitarna. Nadalje, županije mogu pomoći pokrivanjem troška prijevoza učenika.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 19:44