Viktor Pavlinić, Tele2

'Otkad smo u Hrvatskoj, građanima štedimo 5 milijuna kuna dnevno'

Dok se država i HT prepiru tko će gdje i kada provlačiti žice, građani žele bolju uslugu i u tome vidimo priliku za sebe jer je naša mreža spremna, kaže Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska
Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska
 Arhiva / HANZA MEDIA

Prije nego što smo mi stigli na hrvatsko tržište, mobitel nije bio nešto što si je svatko mogao priuštiti, kaže Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele2 Hrvatska, koji je kao prvi domaći čovjek na toj poziciji upravo odradio prvu godinu svojega mandata.

Oživjeli smo tržište, zaključuje, a to argumentira i brojkama - kao izazivači pojavili su se sa 60 posto nižim cijenama, a samo u prvih šest godina, kaže građani su zahvaljujući tome uštedjeli oko 11 milijardi kuna, odnosno oko 5 milijuna kuna dnevno.

S Pavlinićem razgovaramo o ključnim potezima koje će Tele2 povlačiti ove godine, suradnji s Googleom, gradnji nove optičke mreže, koja je postala kamen spoticanja, te o tome kako je poslovati u Hrvatskoj.

Kakva je prošla godina bila za Tele2? Jeste li zadovoljni?

Početak godine obilježilo je pokretanje 4G mreže s pokrivenošću signalom većom od 90 posto, u čemu smo vodeći operater u zemlji. Potvrda kvalitete stigla je i iz tvrtke P3 Communications, čije je istraživanje pokazalo da Tele2 ima najbolju podatkovnu mrežu u Hrvatskoj. Izdvojio bih i inovativnu ponudu ‘Pokućni internet’, kojom brzi internet činimo dostupnim građana koji žive u područjima sa slabo razvijenom fiksnom infrastrukturom i vrlo sporim internetom putem DSL priključka.

Uveli smo i uzbudljiv novitet - od prosinca 2016. svi korisnici Tele2 za plaćanje sadržaja Google Play više ne trebaju kreditnu karticu nego plaćanje mogu realizirati putem Tele2 računa. Godina je, dakle, bila izazovna, ali zadovoljni smo učinjenim.

Koji su najvažniji koraci za vas u ovoj godini? Na što ćete se fokusirati, u što ćete investirati?

Veliki investicijski ciklus pokrenuli smo još 2015. godine s naglaskom na modernizaciju usluga, ali i uvođenje najmodernijih tehnologija na području mobilnih telekomunikacija. Rezultat je 4G mobilna mreža, u koju je u protekle dvije godine uloženo više od 350 milijuna kuna, što je za naše prilike iznimna investicija. Intenzivno radimo i pripremamo se za sljedeći tehnološki skok, odnosno mobilne mreže pete generacije, tzv. 5G.

Što će vam biti najveći izazov ove godine? U kojim segmentima možete bolje nego dosad, kakva je situacija s razvojem fiksnog broadbanda?

Očekujemo nastavak rasta korištenja podatkovnih usluga, kao i nastavak rasta pristupa internetu putem mobilne mreže, bilo da se radi o mobitelima ili podatkovnim karticama. Za ulazak ‘u domove’ bila nam je potrebna jaka infrastruktura, a sada kada je imamo, možemo ponuditi proizvod koji itekako konkurira internet priključku preko klasičnog fiksnog priključka. To posebno vrijedi na područjima na kojima je fiksna broadband infrastruktura i dalje loša. I dok se država i HT prepiru tko će gdje i kada provlačiti žice, građani nemaju vremena - žele bolju uslugu po fer cijeni sada, a ne 2020. Tu vidimo svoju priliku jer je naša mreža spremna ponuditi tu uslugu odmah.

Kako gledate na prijepore oko gradnje nove optičke mreže? Vlada je Jutarnjem nedavno potvrdila da će to biti državni projekt, a ne HT-ov, kako se spekuliralo. Je li to dobar potez?

S obzirom na tržišne okolnosti, to vidim kao dobar potez. Važno je naglasiti da je za daljnji razvoj elektroničkih komunikacija nužno stvoriti takve uvjete na tržištu koji neće dovesti do narušavanja ili ograničavanja tržišnog natjecanja, nego će ga poticati. Zato se rješenje kojim će se osigurati svjetlovodni kapaciteti mora temeljiti na principu nediskriminacije te troškovno orijentiranim cijenama. To je temelj za zdravo konkurentsko okruženje na tržištu telekomunikacija u budućnosti te jamac građanima da će dobiti kvalitetnu uslugu po njima pristupačnim cijenama.

Zašto kaskamo u području širokopojasnog interneta? Svi govore o digitalizaciji društva, ali čini se da to nije u fokusu politike već čitavo desetljeće. Kako privatne kompanije mogu pomoći?

Po pristupu brzom internetu putem mobilnih mreža među najvišima smo u EU. Mobilne mreže i razina usluge koju korisnici uživaju ovdje su na doista zavidnoj razini. S druge strane, po pristupu brzom internetu putem fiksnog priključka na samom smo začelju EU. Zajednički nazivnik u oba slučaja po meni je isti - konkurencija. U mobilnom segmentu svjedoci smo zdrave tržišne utakmice triju operatera, a u fiksnom postoji jedan iznimno dominantan igrač koji drži više od 80 posto tržišta.

Gradnja širokopojasne infrastrukture nužan je preduvjet za daljnji razvoj novih generacija elektroničke komunikacijske infrastrukture (npr. 5G), a samim time i elektroničkih komunikacijskih usluga u cjelini. Stoga podržavamo najavljene Vladine aktivnosti.

U jednom ste intervjuu rekli da niste zadovoljni odnosom države prema teleoperaterima, napose u regulativnom dijelu. Zašto? Što se sve treba promijeniti da bi se više investiralo?

Najveća negativna okolnost za tržište mobilne komunikacije bila je kad je Vlada prije nešto više od tri godine mobilnim operaterima utrostručila naknade za dodijeljeni radiofrekvencijski spektar. Taj potez bio je direktan udarac na konkurentnost tržišta jer Tele2, kao jedini samo mobilni operater, nema mogućnosti toliki teret apsorbirati u svoje poslovanje bez utjecaja na cijene za krajnjeg korisnika.

Vlada je gledala na telekomunikacijski sektor prije svega kao izvor prihoda za državni proračun, ne mareći za negativne posljedice.

Nova Vlada svojim dosadašnjim potezima pokazuje, čini se, više sluha i razumijevanja za privatni sektor te prepreke i nelogičnosti koje mu stoje na putu. Priželjkujemo i očekujemo nastavak uklanjanja parafiskalnih nameta. Time bi se omogućile i dodatne investicije i telekom industrija napokon bi prodisala te nastavila biti ono što treba biti.

Prvi ste domaći teleoperater koji je predstavio zajedničku uslugu s Googleom. Kako je do toga došlo, imate li nove projekte u pripremi?

Projekt koji smo pokrenuli s Googleom u Hrvatskoj nastavak je globalne suradnje naše kompanije i Googlea. Poslovati s njima odlično je iskustvo, a s obzirom na to da se radi o dvije dinamične i koncizne kompanije, svi su koraci morali biti pomno isplanirani i transparentni.

Cijeli projekt je detaljno testiran kako naši korisnici ne bi imali teškoća pri korištenju usluge, a pomno se pazilo na svaki detalj, ponajviše na zaštitu i sigurnost korištenja sredstava jer je upravo to bila najveća prepreka korisnicima, koja ih je odvraćala od željene kupnje.

Kako trenutno stoji kompanija, bilježite li rast? Hoće li ova godina za vas biti lakša ili teža?

Prošlu smo godinu završili s rastom korisničke baze i prihoda. Posebno veseli rast broja korisnika pretplatničkih usluga, privatnih i poslovnih.

Rezultat je to dobrih promidžbenih aktivnosti tijekom cijele godine, ali ne bi to puno vrijedilo da nismo značajno investirali u našu mrežu. Sada očekujemo nastavak rasta korištenja podatkovnih usluga, kao i nastavak rasta pristupa internetu putem mobilne mreže, bilo da se radi o mobitelima ili podatkovnim karticama.

Godinu će, uvjeren sam, obilježiti i tzv. ukidanje roaminga unutar granica država EU, što će dodano pridonijeti dinamici tržišta i olakšati komunikaciju onim korisnicima koji često putuju unutar Unije. No, optimistični smo kada je riječ o godini pred nama, a prvi znakovi su već tu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 02:46