StoryEditor
VELIKA PRIČA MALE BRODOGRADNJE

Pearlsea 56, najveća jahta dosad na sajmu nautike u Zagrebu

 Dargan Matić / CROPIX

Sedamnaest metara duga skupocjena jahta specijalnim je postupkom na milimetar prošla kroz vrata sajamske hale ZV-a.

U svojoj 26. godini postojanja, koliko je upravo ove veljače navršio Zagrebački sajam nautike, nije bilo većeg broda u njegovim halama. Zato je ovaj velikan potpuno opravdano zauzeo udarno mjesto u prvoj hali sajamskog prostora. Tu sada, ovih sajamskih dana, svojim 17 metara dugim sivo metalik blistavim trupom magično zabljesne svakog posjetitelja čim prekorači prag sajma. Prizor je toliko neodoljiv da svako malo neki mobitel pretvori u kameru.

Vrijedni Zagorci

Iza tog dosad najvećeg sajamskog broda krije se i jedna od najvećih priča hrvatske male brodogradnje. Njezin je glavni akter Stipe Nevistić, diplomirani brodogradilišni inženjer kojega pamtimo iz onih ne tako davnih i slavnih pretkriznih vremena, kada je bio šef proizvodnje u zagorskom Oroslavju, gdje su se belgijskim kapitalom i vrijednim rukama Zagoraca stvarale moderne i tada relativno dobro prodavane motorne jahte Prinz. Danas je Stipe Nevistić vlasnik i direktor brodogradilišta koje je proizvelo ovu prelijepu jahtu od 56 stopa. Škver se zove Pearlsea yachts, a jahta je Pearlsea 56 Coupe i najveći je u Pearlsea floti koju čine još četiri broda: 31 Coupe ili Hardtop, 33 Open, 36 Open i 40 Fly. Jahte se grade u mjestu Križ, između Ivanić Grada i Popovače, u halama u kojima je, također u pretkrizno vrijeme, svoje ekskluzivne karbonske high-tech performance cruisere pod jedrima gradio poznati arhitekt jedriličar Marko Murtić, sin još poznatijeg slikara Ede Murtića.

- U pogonima u Križu imamo sve uvjete za suvremenu brodogradnju, kvalificirane ljude iz Križa i okolice, imamo i domaće dobavljače pa je tako nastao i ovaj naš najveći brod - kaže Nevistić i opisuje jahtu.

Pearlsea 56 ima vrlo prostran i visoko komforni salon, dvije spavaonice s toaletom i tuš-kabinom te skipersku kabinu s posebnim ulazom. Na krmi je hidraulična platforma koja se spušta u more, garaža za pomoćni čamac od tri metra. Cijela jahta teži samo 15 tona jer rađena je vakuumskom tehnologijom. Inače, brod ove dužine građen klasičnim načinom težio bi četiri tone više. Ovdje je Stipi Nevistiću pomoglo i iskustvo koje je poslije studija stekao radeći sedam godina u Brodogradilištu “Viktor Lenac”, gdje je specijalizirao za uvođenje novih tehnologija.

Brod ima najsuvremeniju navigacijsku opremu, dva motora IPS Volvo po 600 konja s najnovijom konstrukcijom obrnutih propelera, upravlja se joystickom, postiže 30 čvorova...

Specijalni transport

Jedno su vrijeme potencijalni izlagači velikih brodova prigovarali sajmu da nema ni tehnike ni znanja za sigurno smještanje skupocjenih plovila u (neprilagođene) sajamske hale. No, skupocjeni 17-metarski Pearlsea pokazuje da se ZV-u može ukazati i takvo povjerenje.

Evo kako taj pothvat opisuje Nevistić. - Bio je to za nas doista veliki izazov. Osim što je trebalo organizirati specijalni transport s policijskom i tehničkom pratnjom, morali smo u Križu rastaviti naš 35-tonski hidraulični manipulator, prebaciti ga u Zagreb i tu ga na cesti ispred hale Zagrebačkog velesajma ponovno sastaviti.

Brod smo uvukli kroz ova uska vrata hale tako da je sa svake strane jedva ostalo milimetar prostora i definitivno ovo je najveći brod koji može proći kroz ova vrata - dodaje Nevistić. U svakom slučaju izloženi Pearlsea (biser mora) postao je flag ship (brod predvodnik) u hrvatskoj floti male brodogradnje prikazanoj ovdje na sajmu, a ta je flota ponovno sve jača.

 Samo neki su Mirakul 40 i 30 vrhunske motorne jahte tvornice Grginić Yacht iz Markuševačke Trnave, poznati Pičuljanov obiteljski krstaš 830, novi Leidi 800 Marsela Brkića iz Galižane kod Pule, guc Grego 17 ljubitelja mora i brodova Borisa Osrečkog, 9-metarski gumenjak Bura iz Hudog Bitka iz okolice Zagreba, nabrijana brodica Kuster 80R s Pašmana... Tu je i Remia Plast iz Svete Nedelje sa svojim brodom Nautika 690, čijih šest inačica već plovi sjevernim morima.

Supergumenjak koji govori sedam jezika

 

Tvrtka Bura brodovi iz Hudog Bitka u okolici Zagreba premijerno je na ZV-u prikazala svoj super gumenjak dug devet i pol metara, dosad najveći u svojoj floti od 18 pneumatskih čamaca. Brod je namijenjen za jednodnevne izlete, primjerice od Splita do Visa.

- Radi se o izuzetno čvrstom plovilu, teškom dvije i pol tone, koji je zapravo kombinacija plastike, poliestera i gume, a konstruiran je tako da se dobije što više prostora za udobnost. Registriran je za 12 plus dvije osobe, što je više nego komforno, jer ovakvi brodovi u Španjolskoj, Portugalu i Italiji imaju certifikate za 20 ljudi - objašnjava Igor Meštrović iz tvrtke Bura brodovi.

Kada je riječ o udobnosti, ovaj super gumenjak ima jockey sjedala sa suspenzijom, frižider za ohladiti piće, spremnik sa 500 litara slatke vode. Opremljen je svom mogućom najsuvremenijom elektronskom opremom - od navigacije i radara do VHF stanice i sonara.

A ono što ga čini posebnim je to što su u memoriju tog elektronsko-navigacijskog bloka pohranjene informacije o turističkim odredištima na sedam jezika. Kad se do nekog mjesta jednostavno uključi razglas.

Super gumenjak ima svoj wi-fi tako da svi gosti mogu surfati internetom cijelo vrijeme dok se voze.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:55