Niče najveća EU tvornica baterija

TESLINA GIGAFACTORY DOBIVA KONKURENCIJU U EUROPI U švedski projekt vrijedan 4 milijarde eura uključuje se i Scania, u vlasništvu Volkswagena

 Nortvolt

Švedski proizvođač kamiona Scania, vlasništvo njemačkog Volkswagena, uložit će 10 milijuna eura u gradnju najveće europske tvornice baterija na sjeveru Švedske, u sklopu projekta vrijednog više od četiri milijarde eura.

Nositelj projekta švedska je kompanija Northvolt čiji je izvršni direktor Peter Carlsson nekada radio za Teslu, napominje Reuters.

Northvolt je tim projektom ušao u utrku s kompanijama poput južnokorejskog LG Chema, koje se spremaju u Europi izgraditi velike tvornice baterijskih ćelija, s obzirom da su se proizvođači automobila na Starom kontinentu do sada uglavnom oslanjali na uvoz baterija iz Azije.

Europski proizvođači poput BMW-a, Daimlera, Volkswagena i Volvo Car Groupa spremaju se osjetno povećati proizvodnju električnih automobila u sljedećim godinama.

Northvolt i Scania objavili su u četvrtak da su postigli dogovor o razvoju i komercijalnoj primjeni tehnologije baterijskih ćelija u teškim komercijalnim vozilima, pri čemu bi Scanijino ulaganje trebalo biti usmjereno u gradnju Northvoltovog demonstracijskog poligona i istraživačkog centra.

Dogovorena je nabava baterijskih ćelija, dodaje se u zajedničkom priopćenju.

Izvršni direktor Northvolta želi da pogon u Švedskoj konkurira Teslinom Gigafactoryju, smještenom u američkoj saveznoj državi Nevadi. Cilj je da do 2023. godine proizvode baterije kapaciteta 32 gigawatt-sati godišnje.

Northvolt je prošle godine potpisao sporazum o partnerstvu sa švicarskom inženjerskom grupom ABB i danskim proizvođačem vjetroturbina Vestasom ali još moraju pribaviti značajan dio ciljanog iznosa za tvornicu.

Carlsson je prošle godine kazao da će tvornica biti izgrađena u Skelleftei i da će u konačnici zapošljavati dvije do dvije i pol tisuće radnika. Glavni dio istraživanja i razvoja bit će pak smješten u Vasterasu zapadno od Stockholma.

Lokacija na sjeveru Švedske jamči tvornici blizinu rudnika i nalazišta minerala i veliki broj metalskih radnika, te obilne energetske kapacitete.

U Northvoltu su krajem prošle godine napomenuli i da troškovi transporta ne bi trebali biti uteg za tvornicu, s obzirom na postojeće željezničke veze u regiji i luku u Skelleftei.

Izvršni direktor istaknuo je tada da Northvolt pregovara s nekoliko kompanija o vađenju ključnih sirovina za baterije, poput nikla, kobalta i litija, ne želeći precizirati rok za sklapanje ugovora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 08:30