PROGRESO GRUPA

Tri godine kreditnog posredovanja u Hrvatskoj

Obnavljanjem prve licence Ministarstva financija za posredovanje u potrošačkom kreditiranju...

Zahvala partnerima

2008. godine, u vrijeme izrazito nereguliranog tržišta financijskog posredništva, kada je gotovo svaki prodavač životnog osiguranja bio i kreditni pomagač, a Zakon o potrošačkom kreditiranju tek ideja koju smo priželjkivali, potpisati ugovor o posredovanju sa Progreso grupom, te vjerovati u poslovni plan razvitka sasvim nove branše kreditnog posredovanja u Hrvatskoj, bilo je u najmanju ruku vizionarski. Nakon što je Zakon na snazi nešto više od tri godine, a tržište polako počelo pokazivati željene obrise, možemo sagledati rezultate zajedničkih napora. Od prvog potpisanog ugovora o posredovanju prošlo je više od četiri godine, a Progreso grupa je i dalje lider u promicanju svijesti o potrebi i kvaliteti branše kreditnog posredovanja. Pri kraju poslovne 2013. godine, želimo zahvaliti svim partnerima na podršci našim nastojanjima, a najviše onima koji su prvi vjerovali u našu viziju –Volksbanci (današnji Sberbank ) i osiguravajućem društvu GRAWE Hrvatska, bez čije bi bezrezervne pomoći ionako trnovit put bio još teži. Danas Progreso grupa zapošljava četrnaest djelatnika od čega devet ovlaštenih kreditnih savjetnika u tri podružnice, ima potpisane ugovore sa desetak partnerskih banaka i osam osiguravajućih društava, kreditnim unijama, stambenim štedionicama, mirovinskim fondovima, leasing i faktoring društvima. Jedan smo od tri kreditna posrednika koji imaju ugovor sa Privrednom bankom Zagreb, a jedini smo posrednik koji je uplatno mjesto HROK-a, na kojem građani mogu zatražiti kreditno izvješće na vlastiti zahtjev. U odjelima kreditnog posredovanja i financijskog savjetovanja, do danas smo savjetovali preko 5 000 klijenata, a samo smo u 2012. godini posredovali u gotovo trideset milijuna kuna gotovinskih nenamjenskih i stambenih kredita.

Politika kvalitete

Trajni cilj Progreso grupe je aktivno doprinositi razvitku branše kreditnog posredovanja i financijskog savjetovanja u Hrvatskoj, te stalno unaprjeđivati kvalitetu usluge prema krajnjem korisniku. Višestruke koristi naših usluga, u prvome redu očituju se u velikoj uštedi vremena krajnjem korisniku preuzimanjem brige o cjelokupnoj administraciji, kao i prijenosom točnih, potpunih, destiliranih i upotrebljivih informacija o stvarnom stanju financijske ponude na tržištu.

Kako bismo radili na stalnom povećanju zadovoljstva naših klijenata, pratimo iskustva inozemnih kreditnih posrednika i financijskih savjetnika kao i prijedloge samih klijenata koje neprestano potičemo na otvorenu i iskrenu povratnu informaciju. Ocjena naše usluge od strane korisnika, najvažnije je mjerilo naše kvalitete.

Osim brzine i točnosti, naši klijenti iznimno cijene širinu ponude, pa je sustavno proširenje popisa poslovnih partnera postao jedan od imperativa poslovanja. Samo smo tijekom listopada i prosinca ove godine, potpisali dva nova ugovora, i tako proširili popis partnera za još dvije banke čija je ponuda prihvaćena sa velikim oduševljenjem. U pripremi su još dva ugovora do kraja ove godine.

Besplatna usluga

Kreditno posredništvo je možda jedina branša u Hrvatskoj koja za uslugu ne ispostavlja račun, već uslugu za klijenta reklamira kao besplatnu, a naplaćuje se od partnerske provizije za proizvode i usluge za koje posreduje.

Iako je usluga kreditnog posredovanja danas potpuno regulirana, još uvijek ne postoji dogovor, kao primjerice kod posredovanja u kupoprodaji nekretnina, koliko kreditni posrednici za pruženu uslugu smiju maksimalno naplatiti klijentu, mogu li se naplatiti od banke i klijenta istovremeno i podiže li naplata usluge posredovanja efektivnu kamatnu stopu kredita.

S ciljem podizanja kvalitete za krajnje korisnike, podizanja svijesti naših sugrađana o korištenju usluga nelicenciranih posrednika i regulacije naplate usluge, Progreso grupa je, zajedno sa Tata grupom i Ekspert savjetovanjem, pokrenula Hrvatsku udrugu financijskih posrednika (HUFIP), kroz čije će aktivnosti nadalje aktivno raditi na reguliranju i unaprjeđenju branše kreditnog posredovanja.

Borba s ilegalcima još traje

U vrijeme administracije ministra Šukera, neposredno nakon stupanja na snagu Zakona o potrošačkom kreditiranju, Progreso grupi je u medijima pripao epitet „onih koji miču lihvare sa stupova i tramvajskih stanica“. Naslovi poput „Dosta je nereguliranog posredništva“, „Kreditni posrednici miču s tržišta lihvare“ ili „Kraj ere neovlaštenoga kreditnog posredovanja sa stupova i letaka“, mogli su se vidjeti u gotovo svim novinama. Kako nelicencirani „kreditni pomagači“ udruženi u „kreditne urede“ postoje i danas, ostaje pitanje; Jesmo li išta uspjeli učiniti? Naime, plakati s bezimenom kreditnom ponudom, koje su komunalni redari prije tri godine jedva maknuli sa stupova javne rasvjete i tramvajskih stajališta, nedavno su se ponovno vratili.

Nakon stupanja na snagu Zakona o potrošačkom kreditiranju, kreditni pomagači, prodavatelji osiguranja, financijski savjetnici i svi oni koji su se tako osjećali, dobili su priliku formalno osnovati tvrtke i unutar zadanog roka prilagoditi svoje poslovanje spomenutom Zakonu. Sasvim je nevjerojatan broj kreditnih pomagača koji to još uvijek nisu učinili. Krivotvorenje dokumentacije, lažno predstavljanje, naplata usluge „ispod stola“ i lijepljenje fotokopiranih plakata po javnim površinama i danas su prisutni. Predmetni subjekti ne podliježu zakonima koji uređuju branšu kreditnog posredovanja, pa su Ministarstvo financija i Državni inspektorat nemoćni. Građanima, koji su u ovom slučaju prepušteni vlastitoj procjeni kvalitete i relevantnosti posrednika, ostaje da sami provjere ima li posrednik čiju uslugu koriste odobrenje za rad, jesu li savjetnici licencirani, imaju li ugovore sa bankama i kakav je način naplate usluge.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 12:35