PALAC DOLJE

PIŠE TOMISLAV ČADEŽ Emisija koju uređuje bivši voditelj Big Brothera je dosadna, a tek kad sam vidio kako se zove i preziva voditeljica...

Zagreb, 251111.
Hypo centar.
Drugi dan Dreft Fashion Week-a revije su odrzali Basso and Brook, S. Oliver, Natalija Smogor, Bad spirit, Irena Berisic Turk i Nino Bolag.
Na slici: Dorijan Klaric.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srđan Vrančić / CROPIX

Dorijan Klarić

 

Ispisao sam nekoliko metara tekstova o turističkim emisijama na našoj nacionalnoj dalekovidnici. Hrvatska televizija gotovo da je sinonim za turističku emisiju.

No, od početka ove ljetne sezone dobili su ozbiljnu konkurenciju. I inače agilna Nova TV plasirala je početkom lipnja magazinsku, reportažnu emisiju o turizmu CoolTurist. Dakako, živcira me kreatura od naziva, osobito ovako engleski ispisana. Ako već moramo podleći engleštini i mladenačkom žargonu, učinimo to barem našom abecedom, dakle: Kulturist. Što dakle ta imenica ne znači ništa nema veze, kao da nazivi televizijskih emisija uvijek moraju značiti štogod.

Emisiju uređuje Dorijan Klarić, podosta uspješan estradni urednik i novinar, ipak promjenjive sreće, koji je vodio i Big Brother, a nije se proslavio kao urednik i voditelj povijesnog spektakla Anno, u kojem su natjecatelji putovali u prošlost. Nažalost, show nije postigao gledanost kakva se očekivala pa se ugasio prije vremena.

Radio je i na glazbenom showu Nikad nije kasno, u kojem ljudi takozvane treće dobi obnavljaju (čemu?) svoj proćerdani glazbeni talent. Ovdje je strategija jasna: snimi što više priloga za što manje novca. Zato je svaka emisija tematska pa ekipa otputuje na jedno mjesto i o istom trošku odradi više reportaža.

Emisiju vodi ne baš pamtljiva voditeljica pamtljiva imena i prezimena, Riana Petanjek. Taj nesklad između imena i prezimena nekako mi dođe kao realizirana metafora naše medijske stvarnosti: svi bismo najviše, a zapravo jedva plivamo.

Bilo kako bilo, ekipa, koja se još sastoji od novinara Saše Derviševića i snimatelja Tonija Damjanića, protekli je tjedan vršljala dolinom Neretve. Taj kraj zapravo je nemoguće prikazati televizijskim objektivom. Jednostavno morate doći onamo, uzjahati automobilom na prvo dostupno brdo i odmarati pogled. Delta, 200 četvornih kilometara, poljoprivredni je raj i davnašnje ljudsko obitavalište.

Ono što televizijske emisije, osobito turističke, ne prikazuju jest to da je taj kraj gotovo jezivo prazan i uživo ne djeluje nimalo dinamično. Sama Neretva više sliči na nekakav kanal nego na rijeku, i to kanal uz koji nisu podignuti nasipi pa očito plavi sve oko sebe… Taj raj za mandarine, masline, jegulje i ptice, kako slikovito najavljuje Petanjek, zaista je idealan za novinarske zadatke.

Ornitološka zbirka Prirodoslovnog muzeja u Metkoviću osvanula je kao udarna tema. Ispuniti putni nalog, navoziti se i onda snimati punjene ptice u Metkoviću, svih 370 eksponata te njihove čuvarice i čuvare - što ti je život novinarski. Ali bolje i to, nego snimati recimo koječime ispunjene političare. Onda, za promjenu, vožnja u neretvanskoj lađi u takozvani fotosafari, da se snimi i koja živa ptica.

Neretljani su, kao i Neretljanke, kršni ljudi, pa ne jedino da rade, nego i veslaju, pjevaju i plešu, pa i to valja temeljito snimiti. Ukratko, dosadno, kao što je dosadan i HTV. Nije čudo što nam turizam stagnira, kad o njemu ni bolje emisije ne možemo smisliti.

Izdvajamo