Herc, skoro me prošlog tjedna strefio herc kad sam pohitala naručiti Uber, a aplikacija mi, ni više ni manje, k’o iz topa javila kako moram odabrati neki drugi način plaćanja jer mi je istekla kreditna kartica.
Inače možda i jesam malo rastresena, ali kad su u pitanju pare - mozak radi k’o urica, a potvrde na bankomatu s iznosom stanja računa “pogađam” iz prve, u bilo koje doba dana i noći.
Ništa, dakle, nije isteklo a da ja o tome ne bih unaprijed nešto znala tjednima, u prilog tome išla su i plaćanja koja sam istom kreditnom karticom obavila u proteklih nekoliko dana.
Bio je tu u subotu jedan špeceraj, u nedjelju neka kozmetika, a u ponedjeljak evo Ubera koji se prvi usudio pobuniti protiv važeće kreditne kartice.
Vadim karticu iz novčanika kako bih na njoj pročitala ono što već znam: “valid ‘till January 2018”, što prema informacijama koje pronalazim na netu, odnosno općim uvjetima banaka znači da kartica vrijedi točno do zadnjeg dana mjeseca, dakle do 31. siječnja.
Za svaki slučaj, nazivam još i svoju banku kako bi mi sve ono što već ionako znam još jednom potvrdili.
“Dobar dan, aplikacija Uber mi javlja da ne može izvršiti naplatu preko kreditne kartice jer je navodno istekla...”, kažem nekom gospodinu u centru za korisnike, pročitam mu broj kartice, a on me malo stavi na čekanje.
“Ne, vaša kartica normalno vrijedi do kraja siječnja. Morate to riješiti s Uberom, nije do nas, nego do njihove aplikacije”, kaže mi gospodin s druge strane linije, a ja odmah pohitam sastaviti jedan službeni prigovor.
Naivna kakva jesam, mislim si kako će te američke milenijske genijalce sigurno razveseliti dobronamjerna primjedba dugogodišnjeg korisnika, otklonit će problem, poslati kakvu ispriku i normalno mi omogućiti da do kraja mjeseca i dalje njihove usluge plaćam važećom kreditnom karticom.
Doista ne znam iz kojeg sam si točno razloga zamislila da bi ishod moje borbe mogao nalikovati onoj Erin Brockovich, ali situacija nikako nije išla u moj prilog.
Ona se, naime, borila “samo” protiv energetske industrije, a meni je protivnik bio outsourcani call centar, mislim negdje u Poljskoj, u kojoj nisu bili nimalo fascinirani mojim problemom.
Brzo nakon što su primili prigovor, iz Ubera su poslali poruku na engleskom jeziku u kojoj me mole da im pošaljem screenshot ekrana s obavijesti da je moja kreditna kartica istekla, a kad sam ih obavijestila da to nisam u mogućnosti napraviti, tek su se u drugom mailu odlučili referirati na moj prigovor.
“Hvala ti na odgovoru, Dora. Riječ je o tome da sustav prepoznaje karticu kao isteklu ako je datum isteka taj mjesec, ne računa se do kraja mjeseca”, poslali su mi odgovor mailom, ovaj put na hrvatskom jeziku, te mi još zahvalili što koristim Uber. A meni prekipjelo.
Neš ti američku globalnu prijevozničku kompaniju: teški su 6,5 milijardi dolara, od početka postojanja do danas prikupili su više od 11 milijardi dolara od investitora, imaju 12 tisuća zaposlenih - ali nigdje na vidiku jednog prosječnog inženjera koji bi im aplikaciju “poštelao” da prihvaća važeće kreditne kartice?
Da ne spominjem odvratnu praksu kakvoj, nažalost, pribjegavaju sve veće kompanije: korištenje call centara koji korisnicima šalju generirane poruke i čija je primarna djelatnost stajati na putu do korisničke podrške.
Tek iz službenog odgovora koji su na upit Jutarnjeg lista dostavili iz Ubera, moguće je dobiti djelomične naznake odakle ovoj kompaniji praksa ranijeg odbijanja kartica. “Iz sigurnosnih razloga postavke aplikacije podešene su tako da se kreditne kartice prihvaćaju isključivo do početka mjeseca u kojem postaju nevažeće. Riječ je o poslovnoj politici tvrtke. Svjesni smo da to može prouzročiti neugodnosti korisnicima te se zato naša korisnička služba obvezuje ovakve slučajeve riješiti u prioritetnom roku”, pojašnjavaju odgovorni iz Ubera. U praksi taj prioritetni rok zapravo znači da ćete pričekati na novu kreditnu karticu, a dotle dobro razmisliti - kojim ćete se prijevoznicima u budućnosti nastaviti koristiti.
Imate prijedlog za škrticu? Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.