HIT DIZAJNERI

'ZA SVA VRIMENA? Kako smo osvojili Poljud: Vedran Kasap i Ozana Ursić govore o uspjesima studija Clinica

    AUTOR:
    • Korana Sutlić

  • OBJAVLJENO:
  • 10.01.2018. u 11:24

Zagreb, 040118.
Ilica,Studio Clinica.
Vedran Kasap,mag.art. i arhitektica Ozana Vrsic.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadic / CROPIX

Vedran Kasap,mag.art. i arhitektica Ozana Vrsic

 

Studio Clinica nedavno je pobijedio na natječaju za idejni projekt izgradnje memorijalnog parka u sklopu stadiona Poljud, udruge Naš Hajduk u sklopu inicijative “Za sva vrimena”.

Cilj te inicijative je i motivirati ljubitelje Hajduka na novčanu donaciju u svrhu otkupa dionica kluba. Željeli su napraviti prostornu instalaciju koja će svojom monumentalnošću i atipičnom formom dostojanstveno nositi imena donatora koja će se postaviti na nju, ali i postati prepoznatljivi dio grada Splita.

Razgovarali smo s direktorom studija Clinica, dizajnerom Vedranom Kasapom i dizajnericom Ozanom Ursić koji pripremaju još niz zanimljivih projekta kao što je Zavičajna kuća Zvončara i Etnografski muzej Istre u Pazinu.

Opišite nam projekt izgradnje memorijalnog parka u sklopu Poljuda?

- Betonski volumeni visine četiri metra razmještajem po parku na prvi pogled stvaraju apstraktnu kompoziciju. Samo iz jedne točke gledišta ti elementi postaju slova koja tvore ime kluba - Hajduk širine 24 metra. Tako dobivamo interesantnu poziciju za fotografiranje i promoviranje kluba. Prvih 5000 donatora ovim će projektom ostaviti vječni trag u povijesti kluba postavljenjem željenog imena na skulpturu. Također, interakcijom korisnika i skulpture volumeni postaju klupe, stolovi i ležaljke. Digitalna nadogradnja projekta će omogućiti prikaz pozicija imena na prostornoj instalaciji. Realizacija se očekuje tijekom ove godine.

 

Što vama znači taj projekt?

- Natječaji poput ovoga su vrlo rijetka pojava kako kod nas tako i u svijetu. S obzirom na temu, lokaciju i sam značaj parka, motiva nam nije nedostajalo. Oboje smo Dalmatinci s urođenom ljubavlju prema fenomenu Hajduk, a dobiti priliku ostaviti autorski trag pored arhitektonskog remek-djela stadiona Borisa Magaša se ne propušta. Iz tog razloga smo se željeli neinvazivno nadovezati na cijeli kompleks Poljuda kako formom tako i materijalom te se nadamo da će naša instalacija pridonijeti atraktivnosti samog stadiona.

Planirate i vi sudjelovati u otkupu dionica?

- Prilikom prijave na natječaj dogovorili smo se da ćemo, ako pobijedimo, cjelokupni iznos nagrade, 25.000 kuna, donirati projektu otkupa dionica. To smo i učinili. Vjerujemo u ovu inicijativu.

Radili ste na jednom od najvećih i najznačajnijih dizajnerskih projekata u Hrvatskoj, interpretaciji i komunikaciji Parkova Hrvatske?

- Projekt integracije u EU NATURA 2000 trajao je tri godine i za to vrijeme smo kao dio koautorskog konzorcija dizajnirali dvadesetak edukacijskih, interpretacijskih i posjetiteljskih centara i poučnih staza za većinu nacionalnih parkova i parkova prirode Hrvatske. Kompleksnost tog projekata zahtijevao je interdisciplinarni timski rad te smo surađivali s mrežom sjajnih autora poput Vanje Cuculića, Vladimira Končara, Marka Šesnića, Gorana Turkovića, Dragane Lucije Ratković Aydemir i s mnogim drugim stručnjacima. Kuća za brodice na Brijunima, Mali Sakadaš u Kopačkom ritu, Podzemni grad Paklenice samo su neki od, do sada, realiziranih radova.

Pripremate i atraktivan projekt Zavičajne kuće Zvončara u Istri u Viskovu. Kakav će ovdje biti doživljaj posjetitelja?

- Kao i u svim našim projektima želja nam je bila postići ekskluzivnost prostora putem dizajna doživljaja. Cilj nam je da posjetitelji upiju čim više informacija o nekoj temi. Sadržaj integriramo u atraktivne interaktivne izloške koji pružaju nova iskustva. Na 1500 četvornih metara saznat će sve o tradiciji zvončara, zaplesati u njihovom kolu, izraditi vlastitu masku, a u restoranu uživati u kušanju autohtonih delicija.

Radite i na Etnografskom muzeju Istre u Pazinu, na redu je uređenje faze dva?

 

- Kao i Zavičajnu kuću Zvončara, i ovaj projekt radimo u suradnji s dizajnerima Vanjom Cuculićem, Vladimirom Končarom. Kroz sedam prostorija starog Kaštela u Pazinu pričamo priču o etnografskim specifičnostima Istre. Likovi poput vinara, rudara, ribara, iseljenika predstavljaju pojedinu cjelinu te opisuju različite životne situacije karakteristične za sudbine ljudi u pojedinim krajevima Istre. Trenutno su otvorene tri prostorije, a sredinom godine očekujemo realizaciju ostatka postava.

Nedavno ste radili likovni postav izložbe Richter u MSU. Što je bio vaš cilj?

- Vjenceslav Richter bio je buntovnik, vizionar, arhitekt i svestrani umjetnik čiji smo fascinantan opus prikazali presjekom radova nastalih u posljednjih pedesetak godina prezentiranih u obliku maketa, nacrta, skulptura, crteža i grafika. S obzirom na to da je u svojim radovima analizirao antigravitacijska svojstva koja se čine gotovo nestvarna, skulpture smo postavili na postamente koji svojom konstrukcijom stvaraju dojam lebdenja eksponata u prostoru. Fascinantni, ručno izrađene nacrte izložili smo u svjetleće vitrine kako bi istaknuli čistoću i studioznost njegovog rada.

Cilj nam je bio da popratni elementi postava, postamenti i vitrine, ostanu neprimjetni i da ne konkuriraju samim radovima. Sakrili smo ih u sive tonove zidova i podova i minimalno se poigrali reinterpretacijom nekih njegovih radova.

I za kraj, recite nam nešto o sebi...

- Ozana i ja smo završili Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna, ona u Splitu, a ja u Zagrebu. Upisujemo Studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Ja ostajem dijelom u edukaciji, docent sam na Studiju dizajna i nositelj kolegija Dizajn interakcija i Tehnika prezentiranja pomoću računala, i profesionalni sam dizajner kao suvlasnik Clinica studija. Ozana je samostalni umjetnik i zadnjih šest godina surađujemo na projektima iz područja prostornog dizajna, dizajna interakcija i produkt dizajna.

 

Izdvajamo