IZLOŽBA U MSU

ANABEL ZANZE Novi ciklus slika i posveta Vaništi, Kniferu, Kipkeu...

 Luka Mjeda
Jedna je od rijetkih mlađih umjetnica uvrštenih u knjigu ‘Hrvatsko slikarstvo od 1945. do danas’ Sandre Križić Roban

Za nju kažu da je zaokupljena slovima iz jednostavnog razloga što, umjesto da slika apstrakciju ili figuraciju, svoje slike stvara koristeći tekst - bilo da se radi o odlomcima iz neke knjige, frazama, nasumce uzetim rečenicama.

Anabel Zanze, dubrovačka slikarica i grafičarka sa zagrebačkom adresom, upravo je svojim vrlo specifičnim radovima u kojima se poigrava odnosom plohe i teksta ostvarenim u gotovo isključivo crno-bijeloj tehnici akrilika na platnu, u novijim radovima paletu je osvježila crvenom, postala prepoznatljiva na hrvatskoj umjetničkoj sceni. Također, jedna je od rijetkih umjetnica mlađe generacije koju je Sandra Križić Roban uvrstila u knjigu “Hrvatsko slikarstvo od 1945. do danas”.

Gorgoniranje

Na svojoj upravoj otvorenoj samostalnoj izložbi u No galeriji MSU “Vrste riječi” Zanze je pokazala presjek recentnog stvaralaštva, ali i svoje uzore, i liniju na koju se njezina umjetnost nastavlja u seriji radova - hommageu umjetnicima Gorgone, posebno Josipu Vaništi ili Juliju Kniferu, dok se u nekim pak slikama referira na rad Željka Kipkea. (Knjiga zapisa, Gorgoniranje I, Gorgoniranje II, Čitajući Kipkea I, Čitajući Kipkea II, K.)

- Moje se likovno djelovanje zasniva na kombiniranju slike i teksta, zadiranju leksičkog u vizualno, igri s leksičkim kao likovnim elementom. Takvim načinom rada dolazi do “prelijevanja žanrova”; ono što ne pripada slici, a to je tekst, postaje glavnim sadržajem slike, njezinim lajtmotivom - kaže umjetnica o svom radu.

Anabel Zanze na svojim slikama kombinira slike i tekst

Kako objašnjava, tekst, koji primarno pripada knjizi, časopisu, novinama, na slikarskom platnu poprima drukčiju funkciju od one na koju smo navikli. - Nastojim potaknuti zainteresirana promatrača na višeznačna putovanja po mojim slikovnim labirintima slova, riječi i rečenica, na otkrivanje različitih konotacija koje će odgonetnuti u većoj ili manjoj mjeri, ovisno o svome znanju, snalažljivosti, intuiciji, pa i koncentraciji.

Mappa Mundi

Okosnicu izložbe čine djela iz novih ciklusa “Knjiga”, “Vrste riječi”, “Likovi i dvoličja”, nastalih u razdoblju od 2012. do 2014. koji pokazuju stanoviti nastavak njezine dosadašnje umjetničke prakse propitivanja odnosa teksta i slike, od kojih se već na prvi pogled izdvaja rad Mappa Mundi.

- Porijeklo njezinog postupka možemo tražiti u avangardnim, neoavangardnim i postavangardnim pravcima, ali je bliži recentnim umjetničkim postupcima. Ta djela mogu se interpretirati kao izraz njezine snažne potrebe za prisvajanjem i pohranjivanjem preuzetih umjetničkih rukopisa - navodi kustosica izložbe Ivana Janković. No, kako zaključuje, upotreba referenci kod Anabel Zanze nipošto se ne bi smjela tumačiti kao pribjegavanje pukoj postmodernističkoj reciklaži.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 12:50