IZLOŽBA TJEDNA

BIZARNI PRIZORI S DRUŠTVENIH MREŽA Nadrealizam izdvaja Pavla Pavlovića od ostale generacije realista rođenih 80-ih, a inspiraciju traži na internetu

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 18.09.2018. u 14:05

Pavle Pavlović: Bakutaneri

 

Pavle Pavlović jedan je od boljih hrvatskih mladih slikara. Kad sam prvi put pisala o njemu, pisala sam o rukopisu slikara snovitih, uznemirujućih prizora, na rubu horora, o nadrealizmu naslikanom rječnikom suvremenog doba. Rukopis, naravno, razvija dalje, ali i dalje radi na tom tragu.

Nadrealizam je ono što Pavlovića izdvaja od ostale generacije realista rođenih osamdesetih godina. Slikao je napuštene ruinirane prostore, dječje igračke na hrpi kojima se sugerira napuštenost i usamljenost, ljude pod maskama i sl. Filmskim rječnikom ispripovijedano, paralele bi se mogle naći u ostvarenjima Davida Lyncha, koji se također okušao u slikarskom zanatu.

Pavle Pavlović: Haw

 

Pavlović večeras u Salonu Galić u Splitu otvara izložbu “Sigurni rizici” koja će se moći pogledati do 3. listopada, a predgovor piše Vladimir Čajkovac. Pavlović je umjetnik koji traži inspiraciju na internetu, odakle preuzima motive, iz mnoštva naguranih fotografija, vrlo često nepotpisanih i lišenih bilo kakva konteksta.

Pavle Pavlović: Felly kamily

 

Na slikama koje će se moći pogledati u Splitu protagonisti su muškarac duge kose s bradom, odjeven u ljubičastu haljinu na volane, koji sjedi na stolcu s mačkom i pozira; tijelo muškarca u galerijskom prostoru, u odijelu, ali bez glave; dječak koji se kupa uz bazen, s rukavićima za plivanje, no istovremeno s maskom na licu i sl.

Pavle Pavlović

 

Međutim, kad se promatraju njegove slike, ponekad se nadrealan osjećaj postiže tek pokojim detaljem ili izrazom lica naslikanih. Ovaj slikar, dakle, stvara repozitorij, odlagalište prizora, slika i memova prikupljenih na društvenim mrežama, digitalnim kanalima i opskurnim i tamnim zakutcima interneta te, kako tumači Čajkovac: “U daljnjem slikarskom procesu on je taj koji ponovno ispisuje njihove priče. Ono što digitalne plime nanesu često su bizarni motivi, lišeni bilo kakve pozadinske priče i jedino što nam preostaje su paralelni protokoli, koji će se po potrebi presložiti u dijelove i uvjeriti nas u istinitost prizora koji se odigrava pred našim očima...”.

Izdvajamo