ZVIJEZDA U USPONU

BRUNA KAZINOTI 'Volim surađivati s početnicima. Puno slušaju i ne rade rutinski'

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 24.12.2019. u 21:36

Boris Kovačev / CROPIX

Bruna Kazinoti

 

Priča o fotografskom uspjehu Splićanke Brune Kazinoti posve je intimna i ne uključuje galeriste, natječaje ili minglanje na sceni.

Prvi je fotoaparat dobila sa 14 godina, odmah je počela “pucati”, a tijekom studija na Kraljevskoj akademiji likovne umjetnosti u Antwerpenu, prepričava, fotografirala je “svoje bivše momke”, i to u duploj ekspoziciji, suprotstavljajući tim portretima prirodne pejzaže.‌ Fotografije su joj se svidjele pa ih je slala na email adrese prestižnih online časopisa koji prate modu, fotografiju, film i popularnu kulturu. Objavio ih je Dazed &‌ Confused, a Kazinoti je otada snimala kampanje za Versace, Pumu, Vogue, GQ, Dust, Pop, Commons & Sense, CR Fashion Book, Masses, Another Man, SSAW, a samostalno je izlagala i u zagrebačkoj Laubi.

Krajem ove godine Janus Books, nezavisni izdavač koji “dila” raritetne publikacije s kultnim statusom iz područja fotografije, filma, glazbe, mode (kod njih se, primjerice, prva fotoknjiga megapopularnog ruskog dizajnera i fotografa Goshe Rubchinskiyog može nabaviti po cijeni od 360 eura), predložio je splitskoj fotografkinji suradnju, a upravo njezina knjiga fotografija “Offspring” prva je koju su objavili u svojoj produkciji. Zvijezde knjige su “Roziez Twins”, blizanci s kojima je Kazinoti prije nekoliko godina radila kampanju za američki Carhartt.

Dojam sirovosti

- Reakcije su super, čujem da je već prodano više od 100 primjeraka knjige. Zadovoljna sam i s posterom koji je dio knjige, a može se koristiti i kao alternativni cover. Braća Roziez su mi se svidjela još onda, volim otkrivati lica i raditi s modelima koji nisu istrošeni, koji tek započinju karijere. Kao i svi početnici, puno slušaju i vole biti izvrsni u tome što rade, za razliku od uspješnih modela koji znaju pristupati snimanjima rutinski pa je teže raditi. S početnicima uvijek dobijem autentičniju fotografiju.

 

Nakon što smo odradili tu kampanju, blizanci Roziez probili su se i danas puno rade, što mi je drago - govori Kazinoti čije fotografije, iako modne, nisu generičke, preuređene, nego odaju dojam sirovosti i dokumentarnosti. Takvu svoju supkulturnu i prilično uličnu “youth culture” estetiku, na tragu prije spomenutog Rubchinskiyog, Kazinoti uspješno spaja s modnom fotografijom, što se i velikim brendovima i magazinima, u moru sterilnih studijskih fotografija, u posljednje vrijeme sve više sviđa. Modele često fotografira s leđa, što joj se tijekom godine prometnulo u svojevrsni autorski potpis.

- Oduvijek su me najviše zanimali portreti, a kad zatražim modela za fotografiju s leđa, mnogima nije jasno što to radim, pomalo se naljute. Svi žele da se vidi tko je na fotografiji, tako su naučeni, pa im je čudno - komentira fotografkinja koja preferira snimati na film.

Bliža estetika

Neke skroz komercijalne stvari radim digitalno, ali nikad mi to nije sjelo, iako sam se pokušavala prebaciti. S digitalnim fotoaparatom nikad nisam dosegla tu kvalitetu i senzibilitet fotografije kao s filmom. I sam proces rada je drukčiji, ja se ne mogu naviknuti na to da cijeli set ima kontrolu nad mojim radom, da svi žele vidjeti fotke na licu mjesta. Film je bliži mojoj estetici i više ga osjećam - objašnjava Kazinoti koja mnogo radi vani, ali preferira živjeti u Splitu.

Zastupa je milanska agencija 2DM, koja joj sređuje angažmane za velika imena, pri čemu je prvi bio editorijal za Dazed and Confused s novom kolekcijom glasovitog Yohjija Yamamota. Zadnji joj je angažman, pak, bio onaj za veliki Versace. Snimalo se dva dana u Milanu, s pet modela i u velikoj produkciji. Kazinoti govori da zbog zastupstva kvalitetne agencije ne mora živjeti u Parizu ili Londonu, obilaziti evente i “gurati se” na sceni kako bi došla do angažmana. Split obožava, iako će reći da je uživala i u životu u inozemstvu, posebno tijekom studija gdje se, kako kaže, zaljubila  u fotografiju, i to “listajući modne časopise debele i uređene kao knjige”.

- Sviđa mi se ovaj posao, jer taman kad se zasitim Splita, dobijem neki angažman pa završim u velikoj metropoli, gdje odradim snimanje i obiđem sve galerije, muzeje, a onda se vratim doma, svojoj obitelji i prijateljima. Da živim vani, možda bi imala više angažmana, ali zasad mi paše ovako - završava umjetnica čiju knjigu fotografija “Offsprings” možete nabaviti po cijeni od 26 eura na web-adresi janus-books.com.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo