'VOID' u GALERIJI KRANJČAR

FOTO: KUĆNO KINO PEĆINSKOG PRAČOVJEKA Večeras se otvara izložba fotografa Nenada Šaljića koji se od rane mladosti bavi istraživanjem špilja

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 14.03.2019. u 18:18

Nenad Šaljić

Ravlića pećina

 

ZAGREB - U zagrebačkoj Galeriji Kranjčar u četvrtak se otvara fotografska izložba "Void" međunarodno priznatog fotografa Nenada Šaljića, a uz radove će se predstaviti istoimena fotografska monografija koja prati autorovo istraživanje špilja.

 

Šaljić se od rane mladosti bavi speleologijom i planinarenjem te nadahnuće pronalazi u geološkoj povijesti Zemlje, stvarajući impresivne fotografije koje su višestruko nagrađivane.

 

Po riječima autora teksta u monografiji, Marina Jukića, špilje su za praljude bile mjesto za zaštitu od vanjskog svijeta, životinja, lošeg vremena, ali i mjesto za odmor, okupljanje oko vatre koja je stvarala oblike i sjene na zidovima. "Je li igra svjetla i sjene bila arhaična verzija kućnog kina, jesu li ljudi ondje živjeli u nekoj vrsti virtualne stvarnosti? Vraća li nas Šaljić u prošlost pogledom kroz oko kamere u skriveni i ponovno osvijetljeni svijet, s naglaskom na iskustvo subjektivne percepcije", zapitao se Jukić.

Nenad Šaljić

Pećina Đatlo

 

"Void" je treća Šaljićeva umjetnička monografija, nakon "Matterhorn: Portrait of a Mountain", (Matterhorn: portret planine, sedmogodišnji projekt okončan 2015. godine i "Birth of a Ship", Rađanje broda, snimane između 2007. i 2009., a dovršene 2017. godine.

Nenad Šaljić

Jama Golubinka kod Novakovića

 

Izlagao je u više zemalja i fotografije mu se nalaze u raznim međunarodnim zbirkama.

 

Njegovu fotografiju Matterhorna Louis Vuitton je izabrao kao pozadinu za parišku modnu reviju u sezoni jesen/zima 2013./14., dok su fotografije iz serije "Void" prije nekoliko godina bile  nadahnuće za kolekciju modne kuće Saxony u Australiji.

Nenad Šaljić

Jama Popovača

 

Šaljića zastupa galerija Kunsträume/The Heinz Julen Art Gallery iz Zermatta u Švicarskoj.

Nenad Šaljić

Špilja Maklutača

 

Postav zagrebačke izložbe, koja će biti otvorena do 30. ožujka, potpisuje sam autor, a monografiju je uredila povjesničarka umjetnosti Leila Topić.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo