AKCIJA NJEMAČKOG SLIKARA

Najskuplji živući umjetnik Gerhard Richter prodaje 18 slika. Od prihoda će kupiti domove za 500 beskućnika

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 29.05.2018. u 09:48

BERLIN, GERMANY - SEPTEMBER 04: German artist Gerhard Richter attends the inauguration of his series of four paintings called
Getty Images

Gerhard Richter

Gerhard Richter, jedan od najpoznatijih umjetnika na svijetu, na aukciji prodaje osamnaest svojih slika kako bi se od tog novca kupili stanovi za beskućnike.

Računa se kako će u najmanju ruku prodati slika u vrijednosti od koje se može kupiti sto novih stanova, a po svoj prilici i više. Znači kako bi nakon prodaje krov nad glavom moglo imati više stotina ljudi u pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija. Riječ je o najvećoj pokrajini Njemačke, i po broju stanovnika i po ekonomskoj snazi, no u kojoj je istovremeno registrirano čak 25.000 beskućnika. Prihod od prodaje slika ide u Housing First Fond.

Podsjetimo kako je njemački umjetnik jedan od onih koji obaraju rekorde na tržištu umjetnina pa je tako njegova “Apstraktna slika 599”, inače umjetniku jedno od najdražih djela, prodana za 46 milijuna dolara, što je najveća cijena za živućeg umjetnika. Richter je za tržište umjetnina rekao kako su cijene “prenapuhane, i za njegove slike i za mnoge druge”.

Među radovima koje prodaje na ovoj aukciji su apstrakcije iz serije “Cage f.ff”, po početnoj cijeni od 420 tisuća eura. Može ih se kupiti preko galerije iz Düsseldorfa koja se zove “fiftyfifty”.

Iako će mnogi tvrditi kako je Richter najveći umjetnik današnjice, on će za sebe reći: “U osnovi, spram sama sebe, ja sam skeptik i nikad nisam siguran je li ispravno i dobro ono što radim”. Ovu je rečenicu citirala i Vera Horvat Pintarić kada je u svojoj knjizi opisivala Richterov rad.

Tumačenju Richterova rada okrenuli su se i političari, pa je njemački ministar unutarnjih poslova Thomas de Maizière sliku na kojoj Richterova kći okreće leđa od promatrača, uzeo za simboličku ilustraciju svog govora o “opsesivnoj njemačkoj preokupaciji prošlošću i nemogućnosti zemlje da nađe vlastiti identitet u sadašnjosti”. Upravo su njemačka prošlost i odnos prema njoj jedna od tema Richterovih umjetničkih istraživanja. Poznat je i njegov vitraj za katedralu u Kölnu, nastao prema znamenitoj slici “4096”, s mnoštvom nijansi boje.

Izdvajamo