GALERIJA MOČVARA

SOUND ART Zimounov živi zid od novinskog papira stvara zvuk kapi kiše

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 16.04.2018. u 14:36

Marko Todorov / HANZA MEDIA

Zimoun, jedan od najpoznatijih sound art umjetnika čija su djela obišla velik broj muzeja suvremene umjetnosti diljem svijeta, svoj je najnoviji rad izložio u zagrebačkoj galeriji Močvara.

Izložba, otvorena u subotu navečer, sastoji se od zida koji proizvodi zvuk, dugačkog gotovo 25 m metara i površine 279 m², koji je projektiran posebno za prostor ove galerije.

Model dvorane

“Zimoun je najpoznatiji po svojim zvučnim kinetičkim site-specific instalacijama velikih dimenzija, kao što je ova postavljena kod nas. Site-specific oznaka znači da uvijek polazi od prostora u kojem izlaže. U Pogonu je umjetnik prvi put bio prije dvije godine, a od tada je proučavao arhitektonske nacrte prostora te njegove vizualne i zvučne karakteristike. Izradio je 3D model dvorane i prema njemu projektirao instalaciju”, objašnjava Tereza Teklić, jedna od kustosica izložbe, čije je postavljanje trajalo pet dana.

Instalacija se sastoji od dva zida napravljena od papira za novine, koji su jedan od drugoga udaljeni nekoliko centimetara. Između njih postavljeno je 28 komada užadi od konoplje. Na gornjoj strani konopa instaliran je mali elektromotor, a na donjoj je matica koja funkcionira kao uteg. Kada elektromotor radi, uže se počne okretati i zbog utega počne raditi spiralu, čiji krajevi bubnjaju po papiru i tako proizvode zvuk.

Harmonija ritmova

Instalacija vizualno dijeli prostor galerije na pola,  a zanimljivo je  i što je jedna strana prilično jako osvijetljena dok je na drugoj svjetlost prigušena. Ipak, najupečatljiviji dio je ritmični zvuk koji podsjeća na tapkanje kapljica kiše po krovnom prozoru.

“Možda je malo previše jednostavno reći da zvuk podsjeća na kišu, ali i sam Zimoun kaže da je za većinu njegovih instalacija ljudima upravo to prva asocijacija. Objašnjava da je razlog tome što je harmonija ritmova koji se čuju ljudima najpoznatija upravo iz prirode. Ipak, njegova prvotna namjera nije to”, priča Ena Hodžić, također kustosica izložbe. Ona i Teklić odgovorile su nam na sva pitanja o izložbi i umjetniku jer on sam nije sklon davati intervjue. “Zimoun ima specifičnu filozofiju vezanu uz svoje radove. Instalacijama ne daje imena, nego ih opisno objašnjava. Iz istog razloga ne daje ni intervjue, želi da u njegovom radu impresija bude najvažnija, bez ikakve sugestije nastavlja Hodžić.

Izdvajamo